Gå til innhold

Gjennomsnittstid

Anbefalte innlegg

Hei..Jeg prøver en gang til :)

Jeg begynner å bli skikkelig frustrert. Har nettopp hatt sex med kjæresten min og det går for meg etter FÅ minutter. Nekter å tro at det går mer enn 3-4 minutter fra jeg kommer inn i henne til jeg drar den ut. Dette fører til at vi setter igang en ny runde etter en liten hvilepause. Denne varer kanskje en smule lenger men ikke noe særlig. Kan dette skyldes at jeg er uerfaren eller vil det alltid være slik for meg? Finnes det noen råd/tips/triks? Jeg bruker kondom..vil jeg komme ENNÅ fortere når vi skal ha sex uten kondom når hun begynner på pillen igjen?

Håper dere kan svare på hva gjennomsnittstiden for et samleie er. Hvor lang tid bruker du? Hvor lang tid bruker typen din ? osv..

håper på mange svar...takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Flere amerikanske undersøkelser viser at et gjennomsnittlig samleie varer mellom tre og fem minutter. Sånn sett høres det ut til at du er normal. Når du får til å gjennomføre runde nummer to, er du heldig. Har ikke funnet noen norske undersøkelser om samleiets varighet, håper flere menn svarer ærlig på dine spørsmål, slik at det går an å få litt bedre innsikt i hvordan andre menn har det.

Å bruke kondom er en måte å gjøre penis mindre følsom, og kan derved forlenge samleiet.

Ja, det finnes måter å trene seg til å vare lenger. Den beste er at du trener opp musklene i bekkenbunnen. Når du klarer det, kan du selv bestemme når endelig utløsning skal finne sted. Treningsprogrammet for menn er ganske likt det som er velkjent for de fleste kvinner. Bortsett fra at menn naturlig nok ikke kan benytte seg av hjelpemidler som vaginalkuler ol. for å trene opp muskelen. Du må derfor utelukkende benytte deg av knip-slipp-knip, metoden.

Her er en måte å trene muskelen som jeg har skrevet om før. - Du lokaliserer muskelen når du tisser. Knip av strålen. Når du kniper kjenner du at du aktiverer muskler i bekkenbunnen. Det er disse musklene du skal trene, men for fremtiden uten at du behøver å tisse for å gjøre øvelser. Dersom du kniper ofte mens du tisser, kan det være skadelig. Å knipe mens du tisser er derfor noe du gjør bare noen få ganger for å skjønne hvilke muskler det er snakk om.

Stram disse musklene så godt du klarer – så slipper du helt opp, knip igjen, slipp opp – gjentas minst 50 ganger flere ganger hver dag, gjerne flere ganger per dag. Dersom musklene trenes over en periode på mellom 14 – 30 dager, vil jeg tro musklene begynner å fungere godt. Seinere må du holde formen ved like ved at du jevnlig utfører de samme øvelsene.

Når du skal bruke din nyervervede kunnskap er det en absolutt forutsetning at du øver på kammerset først mens du onanerer. Da kniper du de samme musklene, like før du kjenner at du er i ferd med å sprute. Så roer du helt ned. Det er mange som forteller at de får en orgasmelignende følelse i det de kniper igjen og at de derfor opplever seg selv som multiorgastiske.

Du må konsentrere deg en masse, spesielt de første gangene du prøver metoden. Det er mulig penis blir slapp av konsentrasjonen. Men du kan fortsette stimuleringen igjen etter at du har gjenopprettet kontrollen. Når du har lært deg å kontrollere, slik at du unngår å sprute før du selv vil, er det på tide å bruke den samme metoden sammen med en partner.

Sammen med partner er oppskriften som følger: Like før du er i ferd med å sprute, kan du trekke deg ut og bruke alternative metoder for å tilfredstille og beholde spenningen hos din partner. Sørg for at du også utsetter deg selv for så sterke stimuli (auditivt, visuelt og taktilt) at du snart får ereksjon igjen. Så kan du fortsette en ny økt, til du igjen må knipe. Når du synes det er nok for deg og din partner, kan du velge å ha din endelige orgasme. Da har både du og partneren din hatt masse vellyst og ekstra tid til nytelse og du har hatt dine orgasmelignende opplevelser flere ganger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-147966
Del på andre sider

Nå fikk du jo mange råd fra Gro under her.

Tror at nettopp det at du er så uerfaren gjør at det blir sånn. Alt er nytt, spennende og kjempegodt - og selvsagt veldig opphissende! Man trenger ikke alltid holde på så lenge da nei...

For min del og tror de fleste andre så lærer man seg til å holde igjen og bestemme selv når man skal ha orgasme. Det styres mye av sansene og inntrykkene. Sex er som alt annet, bedre dess mer erfaring man har. I stedet for å ergre deg over at du kommer så fort, nyt det heller. Etterhvert vil du se at du holder lenger og lenger.

Og..ordne deg selv på badet eller noe før du vet dere skal gå i gang. Det utsetter ofte neste gangen en del.

Har jeg hørt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-147976
Del på andre sider

Nå fikk du jo mange råd fra Gro under her.

Tror at nettopp det at du er så uerfaren gjør at det blir sånn. Alt er nytt, spennende og kjempegodt - og selvsagt veldig opphissende! Man trenger ikke alltid holde på så lenge da nei...

For min del og tror de fleste andre så lærer man seg til å holde igjen og bestemme selv når man skal ha orgasme. Det styres mye av sansene og inntrykkene. Sex er som alt annet, bedre dess mer erfaring man har. I stedet for å ergre deg over at du kommer så fort, nyt det heller. Etterhvert vil du se at du holder lenger og lenger.

Og..ordne deg selv på badet eller noe før du vet dere skal gå i gang. Det utsetter ofte neste gangen en del.

Har jeg hørt..

Men aldri prøvd det???? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-147978
Del på andre sider

Annonse

Flere amerikanske undersøkelser viser at et gjennomsnittlig samleie varer mellom tre og fem minutter. Sånn sett høres det ut til at du er normal. Når du får til å gjennomføre runde nummer to, er du heldig. Har ikke funnet noen norske undersøkelser om samleiets varighet, håper flere menn svarer ærlig på dine spørsmål, slik at det går an å få litt bedre innsikt i hvordan andre menn har det.

Å bruke kondom er en måte å gjøre penis mindre følsom, og kan derved forlenge samleiet.

Ja, det finnes måter å trene seg til å vare lenger. Den beste er at du trener opp musklene i bekkenbunnen. Når du klarer det, kan du selv bestemme når endelig utløsning skal finne sted. Treningsprogrammet for menn er ganske likt det som er velkjent for de fleste kvinner. Bortsett fra at menn naturlig nok ikke kan benytte seg av hjelpemidler som vaginalkuler ol. for å trene opp muskelen. Du må derfor utelukkende benytte deg av knip-slipp-knip, metoden.

Her er en måte å trene muskelen som jeg har skrevet om før. - Du lokaliserer muskelen når du tisser. Knip av strålen. Når du kniper kjenner du at du aktiverer muskler i bekkenbunnen. Det er disse musklene du skal trene, men for fremtiden uten at du behøver å tisse for å gjøre øvelser. Dersom du kniper ofte mens du tisser, kan det være skadelig. Å knipe mens du tisser er derfor noe du gjør bare noen få ganger for å skjønne hvilke muskler det er snakk om.

Stram disse musklene så godt du klarer – så slipper du helt opp, knip igjen, slipp opp – gjentas minst 50 ganger flere ganger hver dag, gjerne flere ganger per dag. Dersom musklene trenes over en periode på mellom 14 – 30 dager, vil jeg tro musklene begynner å fungere godt. Seinere må du holde formen ved like ved at du jevnlig utfører de samme øvelsene.

Når du skal bruke din nyervervede kunnskap er det en absolutt forutsetning at du øver på kammerset først mens du onanerer. Da kniper du de samme musklene, like før du kjenner at du er i ferd med å sprute. Så roer du helt ned. Det er mange som forteller at de får en orgasmelignende følelse i det de kniper igjen og at de derfor opplever seg selv som multiorgastiske.

Du må konsentrere deg en masse, spesielt de første gangene du prøver metoden. Det er mulig penis blir slapp av konsentrasjonen. Men du kan fortsette stimuleringen igjen etter at du har gjenopprettet kontrollen. Når du har lært deg å kontrollere, slik at du unngår å sprute før du selv vil, er det på tide å bruke den samme metoden sammen med en partner.

Sammen med partner er oppskriften som følger: Like før du er i ferd med å sprute, kan du trekke deg ut og bruke alternative metoder for å tilfredstille og beholde spenningen hos din partner. Sørg for at du også utsetter deg selv for så sterke stimuli (auditivt, visuelt og taktilt) at du snart får ereksjon igjen. Så kan du fortsette en ny økt, til du igjen må knipe. Når du synes det er nok for deg og din partner, kan du velge å ha din endelige orgasme. Da har både du og partneren din hatt masse vellyst og ekstra tid til nytelse og du har hatt dine orgasmelignende opplevelser flere ganger.

Lykke til!

Tusen takk for et langt, godt og oppmuntrende svar =)

Håper flere gutter/menn kan dele sine egne erfaringer også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-148008
Del på andre sider

Tusen takk for et langt, godt og oppmuntrende svar =)

Håper flere gutter/menn kan dele sine egne erfaringer også...

I gjennomsnitt varer vel et samleie i cirka 30 minutter når jeg og dama elsker. I tillegg kommer 20-25 min forspill. Når det varer så pass lenge, er det bl.a. fordi jeg holder igjen innimellom og dessuten skifter vi stilling under samleiet: misjonær, hun rir meg, bakfra og så kanskje misjonær igjen før det går for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-148016
Del på andre sider

Hei!

For samboeren min og jeg bruker et samleie å vare ... hmm.. kanskje 5-10 minutter, men ofte mindre. Gutter tror kanskje at jenter er opptatt av hvor lenge de holder ut, men for meg betyr ikke det noe. Det hender en sjelden gang at vi holder på i over en halvtime nærmere en time, men da kommer han i meg 2-3 ganger før han gir seg sier han. Dette er kanskje unormalt? Vi har begge hørt at det skal være vondt for gutter og fortsette etter at det har gått for dem.

Hm, tror jeg skal skrive et eget innlegg om dette:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-148106
Del på andre sider

Hei Sirkel!

Jeg råder deg til å lete opp en bok på biblioteket som heter noe (husker ikke helt) med "Taoismen"..Tror den er skrevet av en dr. Chang eller noe sånt...

Jeg lånte den for nysgjerrighetens skyld, og fant maange spennende tips&triks. Blant annet fant jeg ut at vi gutta har et punkt midt mellom penis og anus som gjerne kalles "The Million dollar-spot". Når det nærmer seg utløsning, kan man ved hjelp av en/to fingre presse på her, og dette vil hindre selve utløsningen. Man stenger rett&slett sædlederne, tror jeg. Dette var visst ganske bra for kroppen også, mente han legen, fordi da "sløser" man ikke en så "dyrbar" væske. Istedet blir dette "gjenvunnet" i kroppen. Jeg har prøvd det selv, og synes det var ganske merkelig at man får orgasme, men ingen utløsning. Dessuten holdt penis seg fremdeles standhaftig, istedetfor å ta seg en hvilepause. :o)

Et annet råd fra boken, er at om man sliter med for tidlig utløsning, kan man kjøre serier med dype og grunne støt ved samleie. Man begynner f.eks med 9 grunne støt og 1 dypt støt. Neste serie går på 8 grunne støt og 2 dype. Neste der igjen 7 grunne og 3 dype osv. På denne måten stimulerer man hele penis istedetfor å sentrere stimulansen der hvor man er mest følsom. Derfor kan man også holde ut lenger (hvis det ikke er en psykisk årsak som er grunnlaget til at man kommer for tidlig, da..). :o) Det sies også at man med denne metoden stimulerer jenta bedre også, men jeg har ikke "forsket" nok på dette til å si hvorvidt dette er riktig eller ikke... :o)

Et siste råd jeg vil dele her, er at man "slenger" penis fra side til side mot lårene i noen minutter for å gjøre selve penishodet mer "herdet". Dette skal man visst gjøre så ofte man får sjansen til det. Jeg har ikke selv prøvd dette, men teorien er jo god. På en annen side ser jeg ikke noe mening i at man skal gjøre penis mindre følsom for å ikke bli "overstimulert" eller holde ut lenger i senga.

Sex er deilig og skal nytes, så jo mer følsom, jo bedre!! (Min mening) :o)

Lykke til! Og gi gjerne respons tilbake hit om du skulle prøve noen av rådene.. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-148177
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lykke til!

Hei.

Nå har jeg knepet veldig mye hver dag. Kjenner faktisk at musklene der nede blir større og sterkere, men jeg klarer ennå ikke å knipe igjen nok til å hindre utløsning.

NOE positivt har da i det minste skjedd. Jeg holdt i 25-30 minutter i natt. Jeg kunne muligens igså holdt lenger, men hun virket sliten og jeg valgte å komme. Riktignok var det tredje runden den kvelden, så det var nok derfor jeg holdt så lenge.

Vanlige samleier kommer jeg fortsatt etter et par minutter. 5 minutter er det vanlige, 10 minutter av og til.

Merker at det tar lenger tid før jeg kommer hvis hun rir meg. Stimuleringen blir annerledes og det er lettere å holde igjen.

Doggystyle og misjoneren er de som gjør at det går fortest. Spesielt doggy....

Jeg vil fortsette med øvelsene. Håper det funker etterhvert. Også merker jeg at økt erfaring hjelper slik at jeg i det minste kan kontrollere meg LITT ....

=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39121-gjennomsnittstid/#findComment-150270
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...