Gå til innhold

Lege: Bekymret for min svigerinne

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret optimist

Jeg er bekymret for min manns søster på 15 år. Hun vanker i et "tvilsomt" miljø og jeg mistenker henne for å drive med narkotiske stoffer. Jeg ser heller ikke bort fra at hun kan bli mishandlet av sin 18 årige kjæreste. Hun har hatt spiseforstyrrelser av varierende grad i 4 år, og virker psykisk ustabil. Ser blek og blodfattig ut, med sorte ringer under øynene og er veldig agressiv. Hun skriver stadig små lapper hvor hun forteller "venner" at hun har tatt piller og havnet på sykehus, hvilket ikke er sant. Mest fremtredende er hennes stadige blåmerker og skrubbsår. Hun har til stadighet "falt", uten å kunne forklare noe mer. Overarmene hennes er alltid blåflekkete, det virker som hun blir blå bare du kommer borti henne. Det er nytteløst å få henne til å snakke, det jeg lurer på er om det jeg har nevnt her kan være symptomer på narkotikabruk, mishandling, psykiske problemer eller hva?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3913-lege-bekymret-for-min-svigerinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til bekymret optimist.Jeg synes du har grunn til bekymring. Det virker som om hun ikke har det bra. Det du observerer kan forklares med både psykiske plager, narkotika-misbruk, mishandling og evt. dårlig ernæring, kanskje en kombinajon av alle. Det er mye å hente på å gripe inn og hjelpe henne nå.

Hvor er foreldrene hennes? Kanskje er beste hjelpen å kontakte psykiatrisk ungdomsteam der hun hører til, og få videre råd derfra.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...