Gå til innhold

Traff en meget uerfaren lege på legevakten i går:D

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare må fortelle noe som skjedde i går. 

Jeg var på legevakten pga enorme smerter i magen og oppkast. 

Hun spurte da om jeg var gravid, dette avkreftet jeg med og si at jeg hadde tatt 2 tester som begge viste at jeg IKKE var gravid. 

Hun ville likevel ta en graviditetstest. 

Da jeg igjen fikk komme inn til legen, ble det besluttet å sende meg til sykehuset for videre undersøkelse på gyn pol. 

Da jeg hadde ventet i flere timer på å få prate med lege der, fikk jeg endelig komme inn som siste pasient. 

Før undersøkelsen utbrøt hun: "Du er gravid!" Jeg bare hva? 

Nei, det kan ikke stemme sier jeg. 

Så kikker gynekologen på meg som om jeg var dum. 

Jeg er ikke gravid sier jeg. 

Da sier hun, men det står jo her (legepapirene fra legevakten) at du har tatt to tester tidligere som begge var positive. 

Jeg bare.. Dette må være feil. 

Og så ble det et styr uten like ved undersøkelsen, da hun ikke kunne finne den påviste cysten jeg har på høyre eggstokk. 

Da sier sykepleieren som var med at den kanskje kunne være på venstre side, dette til tross for at jeg hadde sagt at eggstokken var fjernet på den siden. 

Legen fortsatte med at det kunne jo være at de ikke hadde fjernet den likevel. 

Herregud.. jeg vet da vel det, det var jo tross alt meg de opererte. 

Så ble det et styr uten like etter undersøkelsen om de skulle sende meg til kirurgen. 

Og så fikk jeg plutselig beskjed om at jeg kanskje burde ta turen bort til legevakten igjen for en ny undersøkelse. 

Da sa jeg at det ville jeg ikke, ikke tale om jeg skulle sitte en gang til på legevakten å vente på å kanskje bli sendt til sykehuset en gang til. 

Hun bare.. Hva skal jeg gjøre? 

Som om jeg vet det? Det er da ikke jeg som er legen og tar slike avgjørelser. 

Tilslutt sier hun bare.. Jeg tar deg inn igjen om 3 måneder slik at vi kan undersøke deg bedre, siden du var så anspent av smerter i dag. 

Og som ikke det var nok sier legen til meg at det er noe galt i magen, men hun vet ikke hva... 

Herregud.. tenk å skremme pasienten på denne måten, og si noe sånt for så å sende pasienten hjem, uten nærmere informasjon hva som er galt. 

Følte rett og slett jeg var på et galehus i går.. 

Hehe.. håper jeg treffer en mer erfaren lege neste gang.. 

Anonymous poster hash: a1c38...7fc

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da har jeg sendt inn et innlegg til VG! Jeg synes som dere, at slike ting absolutt ikke skal skje!
Det var rett og slett uprofesjonelt av sykehuset og legevakten å behandle meg slik!

Da har jeg sendt inn et innlegg til VG! Jeg synes som dere, at slike ting absolutt ikke skal skje!

Det var rett og slett uprofesjonelt av sykehuset og legevakten å behandle meg slik!

Så bra!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...