Puma84 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hei. Min samboer og jeg har prøvd å bli gravide i noen måneder nå. Jeg prøver alt jeg kan å fortsette og være positiv og ikke grave meg ned i tanker om at det er noe galt med meg (eller ham), men det blir vanskeligere for hver måned mensen dukker opp igjen.. Jeg begynner nå å lure på om det kan være noe fra mitt liv/ min fortid som har gjort at ikke eggene mine er helt bra.. F.eks: -spiseforstyrrelser på ungdomsskolen (over 12 år siden nå, og ikke ekstremvariant, spiste veldig, veldig lite i tre år, men var aldri innlagt eller noe sånt.) -kyssesyken som 17-åring med flere påfølgende år med ekstrem tretthet og mye sykdom -veldig mange og hyppige antibiotikakurer disse årene -mye alkohol i starten av 20-årene -mange seksualpartnere -sterk varme i form av veldig varme bad (noe jeg alltid har likt) -utstrakt bruk av ganske sterke betennelsesdempende piller, f.eks Arthrotec/Voltaren, og noe bruk av kortison Det siste punktet vet jeg kan ha noe å si for fruktbarheten, men det er ca et halvt år siden jeg har brukt noe slikt. Kan eggene likevel ha blitt skadet? Håper noen har noen synspunkter på dette, det er så vondt å kjenne på denne usikkerheten og skyldfølelsen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391542-er-det-min-skyld-at-vi-ikke-blir-gravide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Nå vet ikke jeg hvor gammel du har, men du sier dere har prøvd i noen måneder, og det er altfor kort tid å begynne å bekymre seg! Det sies at man skal forsøke i et år før man kontakter fertilitetsleger. Nå er det jo ikke noe i veien for å kontakte noen før det da, hvis det hjelper å berolige deg. Bestill time hos en gynekolog, og be om henvisning videre for å få målt om du har eggløsning (det gjøres med en bestemt blodprøve som de tar et bestemt tidspunkt i din syklus, som sendes inn til laboratorium. Bare for å starte et sted mener jeg. Dersom det (når dere har prøvd mye lenger) skulle vise seg å være et fertilitetsproblem, så husk at det like gjerne kan være hos mannen at feilen ligger. Han kan derfor med fordel sørge for å få tatt en sædtest. Det finnes forresten et nettsted, ønskebarnet.no, der du kan få råd og oppmuntring. Anonymous poster hash: 42e76...247 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391542-er-det-min-skyld-at-vi-ikke-blir-gravide/#findComment-3469092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puma84 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Tusen takk for tips om nettsted! Jeg vet at man ikke trenger å uroe seg ennå, men det er visst ikke så lett å kontrollere hjernen..:/ Men jeg vet liksom ikke nok om hva som eventuelt kan ha skadet eggene mine i løpet av livet, eller om det er sånn det funker i det hele tatt.. Innbiller meg at jeg ville vært mindre bekymret om jeg bare hadde litt mer fakta om dette! Men det er jo ikke sikkert det hjelper heller da.. Forventer forresten mensen eller ikke om to dager. Er alltid litt mer opphengt i dette sånn rett før den avgjørende datoen Ps. jeg er 28 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391542-er-det-min-skyld-at-vi-ikke-blir-gravide/#findComment-3469326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Dersom du bor slik til at du kan gå til en privat gynekolog kan de kanskje si noe ut fra ultralyd. Du kan kanskje få tabletter som gjør at man lettere får eggløsning. En ting du kan gjøre selv er å ta eggløsningstester og finn ut når befrukntning er best i forhold til dette. Tror det på en måte til skal mye til å for å skade eggene sine, på den annen side er det utrolig mange som sliter i dag. Og svømmerne er uten tvil dårligere i dag enn tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391542-er-det-min-skyld-at-vi-ikke-blir-gravide/#findComment-3470719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.