Gå til innhold

små cellet ungekreft!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mormoren min døde av lungekreft med spredning til hjernen.  Hun var nesten 80 år og hadde røyket de siste 45 eller noe sånt. 

Det forløp ganske fredelig, hun ble bare svakere og sovnet til slutt for godt.  Hun var mindre plaget av sykdommen enn av den strålebehandlingen hun fikk etter at lungekreften var konstatert.  Hun fikk ingen spesiell behandling etter at de hadde oppdaget spredningen, men hun var altså gammel. 

Jeg mener selvfølgelig ikke at det kommer til å gå slik med moren din, dette skjedde for ca. 30 år siden, og mye er sikkert annerledes nå.  Men jeg deler den ene erfaringen jeg har fra sykdommen.  Jeg aner ikke om hennes sykdom kaltes "småcellet" eller noe annet.      

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Noen som kjenner noen eller har erfaring med lungekreft?

Har en mor som har fått den diagnosen med spredning til hjernen! :(

Ja, dessverre. Min mor døde av denne kreftformen et år etter at den ble oppdaget. :(

I dag angrer jeg på at vi nektet å innse hvor kort tid vi hadde igjen med henne. Hun virket jo lenge så frisk. Vi håpet og håpet i det lengste på et mirakel, og når hun døde var ingen av oss egentlig forberedt. Det er så mye jeg skulle ønsket å ha sagt til henne. Jeg føler vi frarøvet mamma muligheten til å rydde opp etter seg og forberede seg selv og oss, for vi ville ikke høre snakk om at hun skulle dø. Ikke alle har et like aggressivt forløp som min mor, men prognosene for å leve lenge med sykdommen er ikke gode. Det er det vondt å ta inn over seg. Jeg føler med deg og dine.

Anonymous poster hash: c6835...ca0

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...