Gå til innhold

gravid og farskap

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei

jeg er 31 år og venter mitt andre med samboeren, men hele svangerskapet er blitt et lite mareritt og jeg klarer ikke roe meg ned selv om jeg vet at jeg burde. Jeg tror første dag av siste mens var 7. januar. På ultralyd mente de befruktningen skjedde ca 21 januar. forventet termin 14 - 16 oktober. Jeg hadde sex med min samboer jevnlig fra 17 januar og utover måneden. Men 15 januar møtte jeg en gammel flamme og god venn på en middag, jeg var ikke utro men allikevel har angsten satt seg så i meg at jeg nesten ikke klarer puste. jeg prøver pg prøver å huske detaljert akkurat hva som skjedde.. han prøvde seg, tok ned litt av buksen min for å slikke men jeg ville ikke og bukse og sko var aldri nedenfor knærne mine. det jeg ikke husker helt sikkert er om kjønnsorganene var i berørelse av hverandre..hvis de var det så var det kun ytterst, han var aldri inni meg.. jeg tror heller ikke han var borti meg med fingrene, iallefall ikke inni. Jeg beklaget overfor han og dro hjem etter ett kvarter.. så tenkte jeg ikke mer på det før jeg var i uke 10 og da gikk jeg rett i kjelleren. Tenk om og tenk hvis tenker jeg hele tiden, at jeg skulle tatt abort.. fornuften min sier meg at jeg er hysterisk og at det ikke er mulighet men så leser jeg på nett om denne dråpen som kan inneholde sperm, tenk om den kom når han muligens berørte meg med penis? går det an at det kom inn noe ved en slik berøring? når penis kun berører utenfor? djeg har mannet meg opp og spurt han og han sier at ingenting skjedde, null sjanse. Det var ingen sperm inni bildet, aldri inni, heller ikke fingre. Føler meg som en uvitende fjortis, men håper du har noen profesjonelle råd til meg. Er det mulig å bli gravid på så lite grunnlag? jeg trenger så sårt noen ord, tør ikke snakke med noen andre... har mareritt om en baby som ikke ligner min samboer:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391768-gravid-og-farskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at gravide får tvangstanker av ulik art, spesielt angående fosteret og evt,. skade de kan ha påført det. Dine tanker er derfor ikke ukjente, men ganske urealistisk å tenke seg at du kunne bli gravid ved beskrevne kontakt. Du har også fått hans bekreftelse på at det ikke skjedde noe ‘galt’, så jeg synes absolutt du skal legge fra deg de tankene og bare glede deg over graviditeten. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391768-gravid-og-farskap/#findComment-3470827
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...