Gjest anonym Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hei. Jeg vet ikke om det er rette forum å ta opp dette, men jeg prøver alikevel. Jeg har vært gravid noen små uker. ( 6+3 )Det gikk galt nå i helgen. :-( Er det noen som kan foltelle meg hva som skjer? Er det noen her som har opplevd dette? Hva kalles dette? Det er vel fortidlig å kalle det en spontanabort? Jeg føler meg litt slapp og trøtt, og er litt lei meg, og litt frustrert på en måte. Jeg har ikke noen aning hva som skjer. Ordner kroppen opp på egenhånd? eller må jeg kontakte lege? I det hele tatt: har jeg lov til å være lei meg? Jeg føler at jeg har mistet noe verdigfult, men samtidig _vet_ jeg jo at det ikke var liv laga i dette tilfellet. Jeg _vet_ jo at det var noe som ikke var som det skulle. Huff dette ble både rotete og mye spørsmål. Hører gjerne fra noen som kan hjelpe litt. hilsen for anledningen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39178-noen-som-kan-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Du har sansynligvis spontanabortert, selv om det var relativt tidlig i svangerskapet. Hvis du har blødd rikelig, ikke har vondt, eller føler deg dårlig på annen måte, er det ikke nødvendig med noen videre undersøkelse. Kroppen ordner som oftest opp i dette selv når det er så tidlig i svangerskapet. Det hender imidlertid at man kan blø i svangerskapet uten at det er fordi man aborterer. Hvis du er usikker på om dette virkelig var en abort, synes jeg du skal ta kontakt med din lege. At du er lei deg, er helt forståelig. Det er ikke sånn at man må gjøre seg kvalifisert til å sørge over en abort ved å ha lidd seg gjennom et visst antall uker med kvalme etc. Så lenge du har fått bekreftet at du faktisk har vært gravid, så starter en del prosesser i deg både psykisk og fysisk. Opplevelsen av tap kan man få om man så begynner å blø dagen etter en positiv gravitest. Jeg ønsker deg lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39178-noen-som-kan-hjelpe/#findComment-148659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.