Gjest Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 For 14 dager siden blir jeg svimmel på trening.Jeg må legge meg ned og svimmelheten øker.jeg får spasmer i begge armene,prikking rundt munnen, bena dovner bort, øyelokkene dirrer og jeg begynner å prate uklart.Tunga er ikke med liksom. Jeg klarer så vidt å holde meg bevisst.Blir sendt med ambulanse til sykehuset.EKG, blodprøver og andre undersøkelser viser ikke noe galt. Blir utskrevet etter noen timer. Begynte i ny jobb som helsesekretær i januar. Pga for lite folk har det vært meget stressende.Mye alene på jobb med ansvar for labratoriet og to leger,tlf og alt som hører med. Jeg har også måtte lære alt av lab arbeid siden jeg ikker har jobbet med dette før. dette har vært veldig stressende. Gikk til fastlege etter anfallet og han lurte på om jeg var der for å be om sykemld.Jeg svarte nei, jeg vil vite hvorfor dette skjedde med meg.Har jobbet fult etter hendelsen, men nå er jeg mer svimmel, vanskelig for å konsentrere meg.Får plutselig svimmelhetsanfall, men kvier meg for å be om sykemld selv om jeg ser at det snart er eneste utvei.(har veldig høy terskel for å be om sykemld)Jeg har familie med to små barn som krever sitt også og orker snart ingen ting mer. Kan nevne at for tre år siden møtte jeg veggen og var fullstendig utslitt og utmattet etter 6 år med nattarbeid.Har blitt henvist til MR av hode, eeg, ct og ultralyd av urinveier, men dette tar tid. Hva mener du er riktig for meg å gjøre?? Jeg er 30 år og ellers frisk.Trener og lever normalt sundt.Slanker meg ikke. Jeg tror selv at alt kommer av stress, hva tror du?? jeg trives veldig godt i jobben hvis man ser bort i fra stresset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392030-stress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allmennlege Kjell Vaage Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg håper at du fikk trygg og beroligende hjelp på sykehuset etter at de hadde tatt alle prøver og undersøkelser av deg. Episoden du beskriver må åpenbart ha vært svært belastende og det er godt å vite at du nå får fyllestgjørende undersøkelser som kan gi deg videre trygghet. Du beskriver en kraftig kroppslig reaksjon med mulig hyperventilering som ofte kan være årsak til den prikkende fornemmelse du merket. Anfallet du beskriver kan være et kraftig angstanfall, såkallt panikkangst. Du bør inntil videre holde god kontakt med fastlegen din og motta nødvendig hjelp. Du virker å være inne i en meget belastet periode og jeg vil foreslå at du får av deg den tunge ryggsekken du nå bører på. Du kan sammenligne dette med at du er i en brattere og brattere oppoverbakke med tyngre og tyngre ryggsekk og til slutt klarer vi ikke mer. Derfor er kanskje sykemelding i en eller annen form en meget god løsning så ikke skadene blir langvarige. Du kan da finne bedre ut hva som har vært årsak til nevnte anfall og dermed få hjelp til å forbygge eventuelt nye anfall. Snakk med fastlegen og be om hjelp. Vi er alle sårbare i perioder og da trenger vi alle hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392030-stress/#findComment-3473289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.