Gjest Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Er 73 år. I Marokko fram til 1.juni.Har hatt to lette drypp, uten symptomer,funnet med flere års mellomrom på MR for mange år siden. Hadde for ca.10 dager siden to svimmelhetsanfall med kort mellomrom samme dag;følte meg nær ved å miste balansen (besvime?)Satt da det hendte;la meg på sengen halvmeter unna begge gangene.Føler meg fremdeles litt "underlig i hodet". Fikk tatt CT-scan av hodet for fem dager siden her i Marokko.Ingen funn,utenom det ble nevnt noen hull i knokkel i nakken.Synes det er underlig at de ikke fant/nevnte noe om de gamle "dryppene".Er det fordi det ikke sees på CT eller fordi røntgenelegene der ikke var grundige/dyktige nok.(En av legene som studerte bildene var professor). Kan det ha vært et nytt "drypp"?Bør jeg ta en MR her ? Eller bør jeg dra til Norge, og evt. få en MR der.Her får jeg MR på dagen ( samme institutt ); i Norge kan det ta dager å få det og så flere dager før resultatet. Har i det siste også fått forverret hodepine ; stress bl.a.i forb.med dette; stiv nakke,vondt rundt ørene, pannen etc.. Har i mange år tatt 75 mg acetasylsalisylsyre ( begynte som forebyggende før jeg visste om noen drypp). Tar også kolestrolsenkende ( forebyggende) og i det siste blodtrykknedsettende. Hva bør jeg gjøre ? ( Reiser jeg til Norge før billetten 1. juni, taper jeg oså returen, og må i tillegg kjøpe ny flybillett ). Er takknemlig for SNARLIG SVAR ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392115-svimmelhetsanfalldrypp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allmennlege Kjell Vaage Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Takk for utfyllende skriv hvor du beskriver at du tidligere har hatt 2 lette drypp og at det var funnet på MR ved flere års mellomrom. Nå er du bekymret for om du har fått et nytt drypp til tross for at det er tatt CT som var negativt. Vi bruker gjerne betegnelsen hjerneslag både for hjerneblødning og for hjerneinfarkt. Det mest vanlige er hjerneinfarkt og de lettere tilfeller kaller vi gjerne TIA. Jeg antar at dine «drypp» har vært et hjerneinfarkt ettersom du bruker ASA. Et akutt hjerneslag har som oftest en rekke typiske symptomer med plutselig innsettende episode hvor du får nevrologiske utfall med klassiske symptomer. CT er den undersøkelsen som er vanligst ved akutt hjerneslag, men MR kan ved enkelte teknikker være bedre i forhold til TIA. I ditt tilfelle mer av teoretisk interesse. Det er derfor sannsynlig at legene der er grundige nok og at de klassiske symptomer med ansiktslammelse, endring av språk med ordleting eller utydelig tale og kraft tap i arm ikke var til stede. I tillegg til at CT var negativt så var det nok faglig grunnlag for å berolige deg. Jeg antar derfor at de faglige råd du allerede har fått er tilfredsstillende og at du tar hjemreisen når du skal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392115-svimmelhetsanfalldrypp/#findComment-3474004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.