Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å satse på hverandre. Denne prosessen har dog vært så mangefasettert og krevende at jeg nå er helt på felgen. 17. Mai tilbringte jeg i senga. Fortsetter jeg sånn, kommer jo dette til å gå ad undas.

Deprimert + få et forhold til å funke = umulig?

Jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne å jobbe. Jeg vil jo helst bare sove. Hvordan skl jeg få han til å forstå hvor jeg er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392276-satse-p%C3%A5-forholdet-men-langt-nede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt vanskelig å svare deg når du ikke skriver noe mer.... Du er deprimert? Spesielle grunner? Har dere barn sammen? Takler han depresjonen din, evt hvordan? Hva ønsker du skal skje?

Hilsen huuff. Mistet kontoen min i omgjøringen her. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her.. Føler bare null glede lenger.

Får du hjelp av en behandler, med depresjonen?*klem* til deg Anonymous poster hash: bcf89...d82

Takk for klem! Ja, går til en privatpraktiserende psykiater, men blir sånn 6 uker mellom hver gang, noe som ikke hjelper så mye.

Hadde jeg verken hatt jobb, familie, venner og store fordommer, å hadde jeg vurdert å si til fastlegen at jeg orker ikke ha det sånn mer. Livet er fargeløst, tida går fra meg og nå må jeg ha hjelp!!!

Annonse

Skjønner... Du er vel deprimert fordi hjertet ditt vet at du har valgt feil når du har valgt å satse på ham!

Jeg elsker han mer enn noen andre.

Dette er helt nytt at vi nå skal Go for it. Jeg er verken klar for barn eller andre store inngrep i hverdagen.

Men føler meg totalt uten framtidsglede, noe jeg også har gjort siste uker hvor det har vært helt over. Så hvordan skal jeg sortere tanker når alt er helt låst?

AnonymBruker

Takk for klem! Ja, går til en privatpraktiserende psykiater, men blir sånn 6 uker mellom hver gang, noe som ikke hjelper så mye.

Hadde jeg verken hatt jobb, familie, venner og store fordommer, å hadde jeg vurdert å si til fastlegen at jeg orker ikke ha det sånn mer. Livet er fargeløst, tida går fra meg og nå må jeg ha hjelp!!!

Trist at du har det så vanskelig

Hvilken terapi får du hos din psykiater?

Har du fått øvelser av din behandler som du skal jobbe med i mellom terapitimene?

Har du eller kan du tenke  deg å prøve metakognitiv terapi?

Jeg har lest så mye bra om metakognitiv terapi, og får det selv hos min behandler. Jeg har nylig begynt med denne terapien og jeg har stor tro på at det vil hjelpe meg.

Anonymous poster hash: bcf89...d82

AnonymBruker

Du sier at det ikke hjelper så mye å gå til psykiater.

Hvor lenge har du gått til behandling hos ham?

Har du fortalt ham at det ikke hjelper så mye, og evt spurt om å få annen type behandling?

Kan du spørre fastlegen din om å få ha samtaler med ham i tillegg til timene med psykiateren?

Anonymous poster hash: bcf89...d82

Har gått en stund, men har ingen lekser eller øvelser.

Prøver å snappe opp små råd og øvelser selv.

Problemet mitt er nok dessuten at jeg svinger en del; fra å takle en krevende hverdag til å få disse anfallene hvor jeg går helt i kjelleren.

Jeg skal lese om metakognetiv terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...