Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har andre erfaring med dette?

I så fall, har du en teori om hvorfor det er slik?

Er det D-vitaminene vi får pga solstrålene som har denne virkningen?

Hilsen anonym her i dag

Anonymous poster hash: 96f4b...c77

Jeg fant svar på spørsmålet mitt her:

"Blant annet har forskere funnet ut at når det viktige D-vitaminet øker i kroppen utover sommeren, øker også testosteronet i blodet."

http://www.ung.no/sexogsamliv/2592_Sol_og_sommer_-_mer_glede,_D-vitamin_og_sexlyst....html

AnonymBruker

Vil det si at kvinner med lav sexlyst kan få økt sexlyst om de tar d-vitamintilskudd? Men det med solen har jeg merket selv ja...  ;)

Hvem vet om noen av de som sliter med dårlig sex-lyst har D-vitaminmangel?

Jeg har lest at mange har D-vitamin mangel uten å vite om det.

Det er mulig at kvinner med lav sexlyst kan få økt sexlyst om de tar d-vitamintilskudd, men man får ikke råd fra lege om å ta D-vitaminer uten at man har D-vitaminmangel. I tillegg er det skadelig med for høye doser D-vitamin, så om man tenker å prøve dette pga sex-lyst bør man gjøre det i samråd med lege og ta blodprøver.

Fint å høre at flere har merket det :)

Sol gir mye mer enn bare D-vitamin. Når det er sol og blå himmel er det høytrykk, noe mange merker på humøret. Er det grått, regn og lavtrykk, så sliter mange. Sol gir godt humør, helt uavhengig av om man soler seg eller ikke. Og soler man seg, så tyder det på at man har fri, god tid og kan nyte livet. Det kar seg ikke erstatte bare av D-vitamintilskudd. Jeg vet at D-vitamin hjelper på mye, men det er neppe hele orklaringen på sammenhengen solstråler - økt sexlyst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...