Gjest Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg har hatt påbygnenede så intense smerter - og deretter dalende smerter i brystet/hjerte - de siste 14 dagene. Pga smertene dro jeg på legevakta - der ble det utslag på "blodpropp" prøven og jeg ble lagt inn på Ullevål - der konkluderte de med at ingenting var alvorlig galt - men ga meg sterke smertestillende og sykmelding. Smertene min var sterke og intense og er fremdeles murrende. Litt bakgrunn:- for 5 år siden hadde jeg helvetesild (gikk gravid) fikk tilbakefall - dvs. sterk hodepine og innleggelse på Ullevål kort tid etter første utbrudd - degangen uten utslett. Jeg lurer nå på om det er helvetsilden som kan nok engang ha "dukket opp". Årsak til at jeg lurer - tross for små hudforandringer der utslettet var førstegangen- er smertene. Jeg har hatt så vondt at jeg virkelig ikke kan skjønne at det ikke er grunnlag for å finne ut hva som er galt. Kan helvetsild opptre på nevnte måte? Hvordan kan jeg finne ut at det ikke er helvetesild? Tusen takk for raskt svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392292-smerter-brystethjerte-helvetesild/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hei, Det er ikke mulig å stille noen diagnose på grunnlag av en kort beskrivelse. Men jeg kan komme med noen generelle kommentarer. Det er betydelig forskjell mellom smerter som skyldes hjerteinfarkt eller andre hjertebaserte smerter på den ene siden og helvetesild på den andre. Jeg ville i alle fall ikke regne helvetesild som aktuell differensialdiagnose om du hadde smerter som man mistenkte for å komme fra hjertet For helvetesild er det typisk at smertene er lokalisert til den ene halvdelen av kroppen, og krysser ikke over til den andre halvdelen. Smertene er lokalisert langs en stripe, eller belteformet området (som hører tikl en nervetråd som fører følelsene fra området). Oftest er det en slags utslett, den typisk er små blemmer, som sprekker etterhvert og etterlater skorper. Smertene kan vedvare lenge etter at blemmene er borte. De kan være ganske sterke. Men, smerter kan også være de e neste symptomer. Det er mulig å få helvetesild flere ganger, spesielt hvis du har en eller annen grunnsykdom som svekker immunforsvaret. Det er vanskelig å diagnpostisere det uten de typiske blemmene. Laboratorieprøver kan i noen tilfelle gi svar, men slett ikke alltid. Den beste måten å undersøke det er ven en skikkelig klinisk undersøkelse. Hvis det var mistanke om hjerte ville jeg tenke mest på muskelsmerter, hvis ingen tegn på hjerte ble påvist 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392292-smerter-brystethjerte-helvetesild/#findComment-3476295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.