Gå til innhold

allergisk mot voksing(?) hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg lurer på hvor mye røde nupper det er "normalt" å få etter hårfjerning med voks, og hva slags nupper som kan være et tegn på allergi?

det er alltid vanlig å bli litt rød, men er det normalt å få noen bittesmå "blemmer" som varer lenge? spesielt på lårene og nederst på magen, der huden sjeldent har blitt vokset, i forhold til armhuler og legger. 

moren min sier at hun er allergisk mot voksbehandling, og jeg lurer på om jeg også kan være det...

for meg er barbering ikke et tilfredsstillende alternativ da det ikke blir så glatt som jeg ønsker, og jeg får stubber meget raskt. 

er det skadelig for huden eller kroppen å fortsette å vokse dersom jeg er allergisk? blir i så fall alternativet å spare til laser eller elektrolyse?

Anonymous poster hash: 2ac35...eee
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392446-allergisk-mot-voksing-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal da ikke få blemmer. Du trenger ikke fjerne så mye hår synes jeg. Holder det ikke med leggene, under armene og bikinikanten om sommeren eller hvis man skal vise det til noen? Jeg kan anbefale deg epilator. Bruk zinksalve eller aloevera gele/lotion etterpå. Det finnes også egne kremer som skal minske etterveksten. Se på Vita f.eks. Hårfjerningskremer/geleer er også å anbefale. Da får du silkemyk hud etterpå.

Endret av tjohei1
  • 1 år senere...
Jente_Fra_Trondheim

Jeg vet ikke hvor mye nupper det er vanlig å få ved voksing, men det er ganske normalt å få litt inngrodde hår, spesielt hvis man ikke har så mye erfaring med voksing.

Er det inngrodde hår blir det veldig rødt og betennelsesaktig og ligner litt på kviser. Hvis dette er tilfellet må du bare bli litt flinkere til å peele huden noen dager i forveien for å skrubbe bort døde hudceller. Hvis dette ikke er tilfellet kan du jo prøve å bruke en annen voks. Det er jo forskjell på varmvoks og kaldvoks. Det kan kanskje også funke med en voks som er beregnet spesielt for underlivet eller andre følsomme områder. Kanskje en ansiktsvoks vil funke?

Hvis voks er utelukket finnes det jo hårfjerningskremer, men da er det veldig viktig at du bruker en som er beregnet på underlivet. Bruker du en krem som egentlig er beregnet på andre steder av kroppen kan du få blemmer og brannsårlignende sår. Vile anbefalt en tur innom kondomeriet for å finne en bra krem.  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...