Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi blei sammen for rundt 2 år siden.
Eg er 27 og hun 23

No er det sånn at hun begynner på ett 3 års studie til høsten.

Hun kom til meg idag og sa det at hun elsket meg og hadde ett ønske om at det skulle være meg og hun, men hun var redd for at hun holdt meg på vent med å komme videre i forholdet liksom..

Hun hadde tenkt litt over det no i det siste, kanskje hun hade veldig lyst til ting med andre studenter, men takket nei pga meg og gikk glipp av en gøy studietid..

eg sa det at dette var eg klar over og hadde tenkt over konsekvensene med å være sammen med en student, men hvis kjærligheten var sterk nok så blei det godtatt.
om en av oss blei lei og følte det var feil fikk vi ta det da..

Eg tror selv at innen kort tid kommer vi tli å gjøre det slutt forde at eg føler gnisten fra hennes side er vekke.
Lite romantisk for tiden, lite kosing og sex, men eg vet ikkje om det er følelsene hennes som er svekket eller om det er alle bekymringene hennes som ligger en demper på det hele..

Når hun sier hun elsker meg så tror eg kanskje at det er tanken på oss hun elsker, men kanskje at hun er litt svekket når det kommer til meg..
eg vet ikkje..

Men hva tanker har dere som har vært igjennom dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392455-kj%C3%A6rester-der-den-ene-studerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hun sier hun elsker meg så tror eg kanskje at det er tanken på oss hun elsker, men kanskje at hun er litt svekket når det kommer til meg..

eg vet ikkje..

Men hva tanker har dere som har vært igjennom dette?

Dette blir jo gjetting på høyt nivå, men jeg tenker ut fra det du skriver her at at dere kanskje er på vei bort fra hverandre. Og det har ingen ting med at den ene skal studere å gjøre! 

Er dere ordentlig glade i hverandre er det selvfølgelig ikke noe problem at en av dere studerer, selv om det nok kan bli utfordringer i form av ulik økonomi og diverse prioriteringer fremover. En stor andel av par har begynt akkurat der.

AnonymBruker

Hei og takk for svar.

Er akkurat den føleslen eg også har.

Eg tror ikkje hun er så veldig higen lengre, dessverre for min del.

Men hun er alltid så ærlig så eg stiller jo da spm til hvorfor hun sier til meg at hun vil fortsette å se hva som skjer.

Hvorfor ikkje bare gjøre det slutt ?

Anonymous poster hash: 45070...194

Hei og takk for svar.

Er akkurat den føleslen eg også har.

Eg tror ikkje hun er så veldig higen lengre, dessverre for min del.

Men hun er alltid så ærlig så eg stiller jo da spm til hvorfor hun sier til meg at hun vil fortsette å se hva som skjer.

Hvorfor ikkje bare gjøre det slutt ?

Anonymous poster hash: 45070...194

Kanskje en ide å snakke ordentlig sammen? Det burde vel gå etter to år - hvis ikke, har jeg mine tvil om forholdets berettigelse.

Det er jo ikke sikkert hun vet at hun vil gjøre det slutt. Ofte tar det jo litt tid før man skjønner at det er det man vil, siden man fremdeles er glade i hverandre etc. Jeg husker det var veldig vanskelig å gjøre slutt med eksen (mange år siden), for jeg visste ikke om det var nok en dårlig periode som ville "gå over", eller om det beste var at det ble slutt...  

Men støtter forslaget om å ta en ordentlig prat. Det kan jo hende det er noe annet som plager henne, og at hun bare har det litt vanskelig?

Kanskje en ide å snakke ordentlig sammen? Det burde vel gå etter to år - hvis ikke, har jeg mine tvil om forholdets berettigelse.

Vel, eg har prøvd.

Da sa hun bare det at hun var redd for å holde meg på vent, og at hun var bekymret for at hun skulle gå glipp av hele studietiden pga hun fikk dårlig samvittighet når hun var med på forskjellige ting istedenfor å være med meg meg..

Men at hun elsker meg og ville se hvordan det gikk..

Hele min magefølgelse går ut på hun ikkje vet hva hun vil med oss, og dermed holder på slik som dette..

Kanskje er følelsene bort for meg, kanskje hun stresser og at det er derfor hun er som hun er..

Hvem vet...

Annonse

Vel, eg har prøvd.

Da sa hun bare det at hun var redd for å holde meg på vent, og at hun var bekymret for at hun skulle gå glipp av hele studietiden pga hun fikk dårlig samvittighet når hun var med på forskjellige ting istedenfor å være med meg meg..

Det er vel naturlig at hun er litt skeptisk. Hun får sikkert mange nye venner og studielivet er jo gjerne ganske sosialt. Det er jo tross alt positivt at hun ser at dette kan bli en utfordring, og du bør også være forberedt på det.

Uansett - lykke til.

Hei og takk for svar igjen..

Beklager det sene svaret..

Jada, er akkurat det med det sosiale som plager hun litt tror eg..

For å være ærlig så har eg ingen planer om å verken si eller gjøre noe som får hun til å angre senere i livet ..

Dumper hun meg pga studiene so be it, var ikkje noe eg kunne gjort annerledes uansett..

Kommer til å bli en tøff tid etterpå da eg virkelig elsker denne jenten og vi passer så bra sammen på så mange plan.

Bare veldig synd hun kanskje ikkje føler det like sterkt som meg..

Men vi får se....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...