Gå til innhold

Endringer i brystvorten

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg er en kvinne på 32 år. Jeg fødte mitt første barn da jeg var 23 år gammel (ammet mindre enn én mnd.), barn nummer to da jeg var 25 (pumpet ca. én mnd. da han var prematur) og barn nummer tre 31 år gammel (ammer ham fortsatt, han er nå 3 mnd. gammel). Jeg er ikke overvektig og har ikke brystkrefttilfeller i familien, så vidt jeg vet.

Jeg har oppdaget en svak inntrekning av huden på den ene brystvorten, rett over selve brystknoppen, samt en liten kviselignenede nupp på selve brystknoppen (veldig liten). Denne ser litt rød/sår ut. Inntrekningen ligger rett over brystknoppen og rett under en kraftig synlig blodåre. Inntrekningen er der ikke konstant, men det blir et lite "søkk" der innimellom, bl.a. når utdrivningsrefleksen kommer (på dette brystet eller det andre), av og til ellers. Jeg har også fått en svært fremtredende blodåre på yttersiden av det aktuelle brystet. Jeg kjenner ingen spesielt fremtredende kuler, bare små uregelmessigheter.

Jeg forstår at dette kan være endringer som har oppstått ifbm. graviditet og amming, men kan jeg slå meg til ro med det? Jeg er veldig bekymret og urolig, og det preger meg i ganske stor grad. Kan jeg evt. få dette undersøkt mens jeg ammer?

Til opplysning har jeg 135 g. silikoninnlegg på hver side.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392573-endringer-i-brystvorten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Hei !

Takk for utførlig beskrivelse, men likevel er det for vanskelig å gi et tilfredstillende svar og diagnose på din forspørsel. Jeg er langt på vei enig at dette kan være endringer som har oppstått ifbm. graviditet og amming, men likevel krever det at en lege undersøker området for å gi deg den nødvendige trygghet. Mitt entydige råd er derfor; ta kontakt med fastlegen , la han utrede og finne årsak. Det er den eneste mulighet for at du skal slippe å bekymre deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...