Gå til innhold

Hvorfor legger fettet seg på magen? Har du erfaring og medisinsk forklaring på det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bestandig tidligere vært slank. Nå: fedme på magen. Jeg er kvinne.

Jeg har lest om at bl.a menn som får stor mage pga noe som skjer med binyrene pga kortisonbehandling.

Jeg håper å få vite hvilke andre ting som kan føre til slike forandringer i kroppen.

Jeg bruker inhalator pga bronkitt og den medisinen har som bivirkning at man får økt magefett, men jeg har brukt den medisinen i mange år, og kun i den senere tid har det blitt ille mye fett på magen.

Dette er et stort problem for meg, da jeg vet at det skadelige fettet (i forhold til hjerte/karsykdommer) er det som er på magen.

Anonymous poster hash: f5735...398

Fortsetter under...

Jeg har bestandig tidligere vært slank. Nå: fedme på magen. Jeg er kvinne.

Jeg har lest om at bl.a menn som får stor mage pga noe som skjer med binyrene pga kortisonbehandling.

Jeg håper å få vite hvilke andre ting som kan føre til slike forandringer i kroppen.

Jeg bruker inhalator pga bronkitt og den medisinen har som bivirkning at man får økt magefett, men jeg har brukt den medisinen i mange år, og kun i den senere tid har det blitt ille mye fett på magen.

Dette er et stort problem for meg, da jeg vet at det skadelige fettet (i forhold til hjerte/karsykdommer) er det som er på magen.

Jeg leste nylig en artikkel om at stress og dårlig søvn kan gi økt magefett. Kan se om jeg finner den igjen, men nå har jeg litt dårlig tid, så det får bli senere:)

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg leste nylig en artikkel om at stress og dårlig søvn kan gi økt magefett. Kan se om jeg finner den igjen, men nå har jeg litt dårlig tid, så det får bli senere:)

Takk!

Jeg leste også en artikkel nylig om det samme.

Jeg har vært utsatt for mye stress over lengre tid, så det er mulig at det er grunnen, og ikke bronkittmedisinen, eller evt en kombinasjon.

Jeg fant en tråd om overvekt (fedme på magen) grunnet bl.a. medisin med kortison.

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/154277-overvekt-pga-prednisolon-kortison/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...