Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I fjor høst ble min kone deltager i en prosjektgruppe i et større konsern, noe som innebar at gruppen reiste på hotel fem ganger i løpet av sist år. Første gangen hun kom hjem, var hun temmelig sjokkert over hvor løssluppent det var med alkohol og festing, etter at arbeidsdelen var over. Og over det som så skjedde – gifte kvinner og menn fra forskjellige deler av konsernet som åpenbart mistet alle hemninger og flørtet og sjekket hverandre opp, før de forsvant "hver til sitt".

Hun fortalte også om en attraktiv lege og avdelingdirektør som la an på henne ved å flørte og være riktig en gentleman ved alle sosiale sammenkomster. Hun fortalte også nokså begeistret om dennes arbeid og flere bøker han hadde vært bidragsyter til. Men sa at hun var aktsom, så hun ikke havnet i en risikabel situasjon hvor det plutselig ikke var noen vei tilbake (Hva hun nå mente med det. Er det slik det er for kvinner?")

Siden vårt eget sex-liv var nokså labert på den tiden (Mye stress, overtid, osv. osv), spøkte jeg med henne og sa at siden dette sikkert var den eneste sjansen hun ville få på mange år, ville jeg tilgi henne om hun havnet i en slik situasjon. Og det mente jeg oppriktig, og mener fremdeles. Men jeg er likevel svært nysgjerrig på om noe hendte, siden hun aldri siden har sagt noe. Bortsett fra å benekte, den ene gangen jeg spurte henne. Avtalen var i alle tilfelle at hun skulle fortelle det om det skjedde, men går det jo fint an å angre seg på. 

Men det som så skjedde, var at etter neste seminar, stoppet hun plutselig helt å prate om legen som hun tidligere hadde pratet så mye og så begeistret om. Er det et tegn? Dessuten oppdaget jeg at hun plutselig begynte å ta med seg en hel pakke truseinnlegg som hun brukte opp i løpet av få dager. Noe hun hverken før eller siden har hatt for vane å bruke – bare hver gang på de tre siste seminarene. Dessuten flere truser enn vanlig, og det var ikke "sloggy–trusene", for å si det sånn. Er dette noe dere ville karakterisere som tegn på at det skjedde noe under disse seminarene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392605-var-hun-utro-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor høst ble min kone deltager i en prosjektgruppe i et større konsern, noe som innebar at gruppen reiste på hotel fem ganger i løpet av sist år.

Hun fortalte om en attraktiv lege og avdelingdirektør som la an på henne ved å flørte og være riktig en gentleman ved alle sosiale sammenkomster.

Men sa at hun var aktsom, så hun ikke havnet i en risikabel situasjon hvor det plutselig ikke var noen vei tilbake

Siden vårt eget sex-liv var nokså labert på den tiden spøkte jeg med henne og sa at siden dette sikkert var den eneste sjansen hun ville få på mange år, ville jeg tilgi henne om hun havnet i en slik situasjon. Og det mente jeg oppriktig, og mener fremdeles.

Men jeg er likevel svært nysgjerrig på om noe hendte

Men det som så skjedde, var at etter neste seminar, stoppet hun plutselig helt å prate om legen som hun tidligere hadde pratet så mye og så begeistret om.

Dessuten oppdaget jeg at hun plutselig begynte å ta med seg en hel pakke truseinnlegg (...) Dessuten flere truser enn vanlig, og det var ikke "sloggy–trusene"

Er dette noe dere ville karakterisere som tegn på at det skjedde noe under disse seminarene?

Det er ikke uvanlig at man legger mer flid i å stelle seg når man ønsker (også ikke-seksuell) oppmerksomhet, men det er heller ikke uvanlig at undertøyet plutselig skal være lekrere enn til vanlig om man har urent mel i posen. Jeg har aldri sett økt bruk av truseinnlegg oppgitt som et tegn, og har ikke fantasi til å skjønne hvordan truseinnlegg skal kunne bidra på noe vis egentlig.

Det viktige er imidlertid at det at man pynter seg, ikke nødvendigvis betyr ikke at man er utro.

Jeg syns du har alt for få indisier på at hun har gjort noe galt, og syns ikke du skal være anklagende i spørsmålene dine.

Likevel syns jeg at du skal ta en prat med din fru sånn at du får stilt din nyskjerrighet.

Jeg vet ikke om det er jeg som leser deg feil, men er det sånn at du egentlig ikke syns det er en krise om hun har vært utro? Og hva tenker du egentlig rundt ditt og konas samliv, har du lyst til å få tilbake gløden mellom dere? Ønsker du at dere skal gjenoppbygge sexlivet foreksempel?

Jeg syns du skal tenke gjennom dette før du prater med henne, sånn at du vet hvordan du skal legge det fram. Dersom du ønsker at dere skal ha et åpent forhold der det er greit at hun koser seg på si vil jo praten bli annerledes enn dersom du er redd for at hun har vært utro fordi du ønsker at dere skal ha et eksklusivt forhold.  Kanskje du skal spørre hvordan hun har det i forholdet deres?

Det er ikke uvanlig at man legger mer flid i å stelle seg når man ønsker (også ikke-seksuell) oppmerksomhet, men det er heller ikke uvanlig at undertøyet plutselig skal være lekrere enn til vanlig om man har urent mel i posen. Jeg har aldri sett økt bruk av truseinnlegg oppgitt som et tegn, og har ikke fantasi til å skjønne hvordan truseinnlegg skal kunne bidra på noe vis egentlig.

Det viktige er imidlertid at det at man pynter seg, ikke nødvendigvis betyr ikke at man er utro.

Jeg syns du har alt for få indisier på at hun har gjort noe galt, og syns ikke du skal være anklagende i spørsmålene dine.

Likevel syns jeg at du skal ta en prat med din fru sånn at du får stilt din nyskjerrighet.

Jeg vet ikke om det er jeg som leser deg feil, men er det sånn at du egentlig ikke syns det er en krise om hun har vært utro? Og hva tenker du egentlig rundt ditt og konas samliv, har du lyst til å få tilbake gløden mellom dere? Ønsker du at dere skal gjenoppbygge sexlivet foreksempel?

Jeg syns du skal tenke gjennom dette før du prater med henne, sånn at du vet hvordan du skal legge det fram. Dersom du ønsker at dere skal ha et åpent forhold der det er greit at hun koser seg på si vil jo praten bli annerledes enn dersom du er redd for at hun har vært utro fordi du ønsker at dere skal ha et eksklusivt forhold.  Kanskje du skal spørre hvordan hun har det i forholdet deres?

Hei,

Takk for et utfyllende og grundig svar. Og jeg tror du har mange gode poenger.

Når det gjelder truseinnleggene: Hun blir veldig våt når hun blir kåt. Og har man også mye sex i løpet av en kort periode, kommer det vel også ting og tang ut igjen. Derfor koblet jeg det med at hun plutselig begynte å bruke dette hver gang hun dro på seminarene, og ikke ellers. Men nei?

Sexlivet vårt er bra i dag – mye bedre enn før hun hun dro på disse seminarene. Senere begynte hun å ta initiativ til hvordan hun ville ha tingene, og kom med forslag til nye løsninger selv. Noe hun tidligere aldri gjorde. Og som jeg derfor ser på som nok et tegn på at noe må ha skjedd – nye erfaringer, etc?

Ellers tolket du meg rett. Skjedd og skjedd, og det vil ikke forandre på noe mellom oss. Det var som sagt et år med svært laber aktivitet hos oss, noe som ene og alene skyldtes meg. Hun tok initiativ mange ganger, og forsøkte å oppmuntre. Det var jeg som ikke orket. Så om hun har fått noen opplevelser som gavnet henne, så ikke bar tilgir jeg. Jeg til og med unner henne dette. Likevel er jeg uforstilt nysgjerrig, spesielt siden hun lovte å være åpen om det, om noe skjedde.

Kan også legge til flere tegn, men etter hvert blir vel alt tegn på at noe har skjedd, om man bare ser det fra en vinkling. Men et åpenbart tegn var at et av seminarene fant sted i vår egen hjemby. De ansatte fra denne byen fikk derfor valget mellom å bo hjemme eller på hotel. Hun valgte det siste, men ved en tidligere anledning, sa hun "Det er jo bare tull – hvorfor skulle jeg bo på et hotell, bare få kvartaler hjemmefra". Denne gangen var hun imidlertid svært ivrig på akkurat det. 

I fjor høst ble min kone deltager i en prosjektgruppe i et større konsern, noe som innebar at gruppen reiste på hotel fem ganger i løpet av sist år. Første gangen hun kom hjem, var hun temmelig sjokkert over hvor løssluppent det var med alkohol og festing, etter at arbeidsdelen var over. Og over det som så skjedde – gifte kvinner og menn fra forskjellige deler av konsernet som åpenbart mistet alle hemninger og flørtet og sjekket hverandre opp, før de forsvant "hver til sitt".

Hun fortalte også om en attraktiv lege og avdelingdirektør som la an på henne ved å flørte og være riktig en gentleman ved alle sosiale sammenkomster. Hun fortalte også nokså begeistret om dennes arbeid og flere bøker han hadde vært bidragsyter til. Men sa at hun var aktsom, så hun ikke havnet i en risikabel situasjon hvor det plutselig ikke var noen vei tilbake (Hva hun nå mente med det. Er det slik det er for kvinner?")

Siden vårt eget sex-liv var nokså labert på den tiden (Mye stress, overtid, osv. osv), spøkte jeg med henne og sa at siden dette sikkert var den eneste sjansen hun ville få på mange år, ville jeg tilgi henne om hun havnet i en slik situasjon. Og det mente jeg oppriktig, og mener fremdeles. Men jeg er likevel svært nysgjerrig på om noe hendte, siden hun aldri siden har sagt noe. Bortsett fra å benekte, den ene gangen jeg spurte henne. Avtalen var i alle tilfelle at hun skulle fortelle det om det skjedde, men går det jo fint an å angre seg på. 

Men det som så skjedde, var at etter neste seminar, stoppet hun plutselig helt å prate om legen som hun tidligere hadde pratet så mye og så begeistret om. Er det et tegn? Dessuten oppdaget jeg at hun plutselig begynte å ta med seg en hel pakke truseinnlegg som hun brukte opp i løpet av få dager. Noe hun hverken før eller siden har hatt for vane å bruke – bare hver gang på de tre siste seminarene. Dessuten flere truser enn vanlig, og det var ikke "sloggy–trusene", for å si det sånn. Er dette noe dere ville karakterisere som tegn på at det skjedde noe under disse seminarene?

Jeg synes på ingen måte du har tilstrekkelig med indikasjoner på at hun har vært uro, det finnes plausible forklaringer på alt du nevner.

AnonymBruker

Det er ikke godt å si, men det virker som du i bunn og grunn setter ganske stor pris på denne endringen hos henne så da foreslår jeg at du bare nyter at det har blitt som det har blitt og koser deg med litt ny giv i sexlivet. :)

Fornuftige og gode ord :)

Jeg er enig med Lillemus

Anonymous poster hash: 55721...0e4

Annonse

Takk for et utfyllende og grundig svar. Og jeg tror du har mange gode poenger.

Sexlivet vårt er bra i dag – mye bedre enn før hun hun dro på disse seminarene. Senere begynte hun å ta initiativ til hvordan hun ville ha tingene, og kom med forslag til nye løsninger selv.

Ellers tolket du meg rett. Skjedd og skjedd, og det vil ikke forandre på noe mellom oss. Det var som sagt et år med svært laber aktivitet hos oss, noe som ene og alene skyldtes meg. Hun tok initiativ mange ganger, og forsøkte å oppmuntre. Det var jeg som ikke orket. Så om hun har fått noen opplevelser som gavnet henne, så ikke bar tilgir jeg. Jeg til og med unner henne dette.

Likevel er jeg uforstilt nysgjerrig, spesielt siden hun lovte å være åpen om det, om noe skjedde.

Ut fra det du skriver her tror jeg du skal leve med din nyskjerrighet, og nyte at dere - om hun i det hele tatt har vært utro - er ett av parene som har fått nytt liv i forholdet etterpå.

Som jeg sa i forrige innlegg, du har ingen sikre bevis, så det kan like godt være at hun har opplevd å blitt bekreftet som attraktiv og jaktet på (uten at noe mer har skjedd), og at dette har fått blodet til å bruse i årene etter et "tørke"-år på hjemmefronten? 

Så lenge du tenker at skjedd er skjedd vil jeg sterkt råde deg til å la det ligge, og nyt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...