Blomsterfluen Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har asperger syndrom og var den første i klassen til å lære å lese fordi jeg hadde hørt abcd sangen på barnetv. Nå har håndskriften min og hodets evne til å tenke klart under håndskriving begynt å svikte. Kan man få dysleksi sån plutselig i voksen alder, om man får en hjerneskade eller noe sånt? Noenganger tar jeg feil av bokstavene p og r også, og jeg hører ikke forskjell på n og m. Noen ganger når jeg skriver for hånd så kan jeg hoppe over en bokstav også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392703-utvikle-dysleksi-som-voksen-men-bare-skrive-for-h%C3%A5nd-vansker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har asperger syndrom og var den første i klassen til å lære å lese fordi jeg hadde hørt abcd sangen på barnetv. Nå har håndskriften min og hodets evne til å tenke klart under håndskriving begynt å svikte. Kan man få dysleksi sån plutselig i voksen alder, om man får en hjerneskade eller noe sånt? Noenganger tar jeg feil av bokstavene p og r også, og jeg hører ikke forskjell på n og m. Noen ganger når jeg skriver for hånd så kan jeg hoppe over en bokstav også. Jeg ville ha snakket med fastlegen og fått utredet dette, for å finne årsaken, dersom disse problemene er noe nytt som du ikke hadde tidligere. Fastlege kan henvise til nevropsykologisk test for å finne ut årsak. Jeg var på en slik test pga at jeg plutselig fikk plager med at jeg ikke husket like godt som før, og jeg var bekymret for at det var en fysisk sykdom. Hos meg var det psykisk sykdom pga psykiske belastninger som forårsaket plagene. Anonymous poster hash: c4822...93c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392703-utvikle-dysleksi-som-voksen-men-bare-skrive-for-h%C3%A5nd-vansker/#findComment-3481597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.