Gå til innhold

Borelia, hvordan få diagnosen, og hvilken hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt endel stress i det siste, mye ekstra jobb, så har gått over 100 % fast i 1,5 år, å hatt flere av barna inn og ut av sykehus, i mnd etter mnd, på kontroller i forbindelse med ulike ting. Så har jeg endel ekstra møter med skole, bup, ppt, ening funksjonshemmet i forbindelse med min eldste sønn, så de har mer eller mindre gått i ett i det siste.

Det var kort frem til idag, ifjor somemr fikk jeg 3 stk flåtter på meg, merket ikke noe etterpå, fikk helle ringen ring rundt bittene, som jeg så noen gang.

I høst ble jeg sykere, mer trett, mer sliten, tenkte det var allergi, så astma, å så at jeg var sliten pga av alt stresset, fikk sykemld på sykemld, så hjemme noen mnd å pleiet ene barnet vårt etter en operasjon, så på jobb igjen.

Våren kom, å alt ble tyngre og tyngre, toppet seg i mai, har vært inn og ut hos legen de siste ukene, å har avtaler inn og ut de neste ukene som kommer...

Fant ekstraslag på 4 EKG`er, samt når legen lyttet på meg, har hatt vanlig blodtrykk, og lavt blodtrykk, noe feil med senkningen, den var på grensen 2 ganger, verker i ene skulderen, og nå ned i albuen og i venstre side av brystet, har forsøkt store doser med allergi medisin, ekstra forebyggende astma medisin, og nå er jeg på smertestillende og betennelsesdempende, for å se om jeg har en betennelse i armen. Om den ikke er god innen en uke, skal jeg på MR med den, har vært på røntgen av brystet.

Skal ta ny pusteprøve igjen neste uke, samt ny borelia prøve uken etter, da boreliaprøven var positiv, men lav. Fikk også positiv kyssesyke prøve, men den hadde jeg hatt tidligere.

Jeg er kjemesliten nå, alt er tungt, er ikke deprimert, men sliter med å få gjort ting osv.

Har lest at dette kan stemme med borelia, utmattet, overfølsom for lys, ekstra hjerteslag, verking i muskler og ledd osv, jeg sover altfor mye men er likevel trøtt hele dagene....

Hva skal til for å få diagnosen borelia, når jeg har positiv prøve, men lav, og alt,d en er lav, men den måtte tas igjen for å se om den hadde steget sa legen, hun mente at jeg skulle vært syk når jeg hadde flåtten på meg evt, ikke 6 mnd til 1 år etterpå.

Hva kan jeg få evt om det er borelia, kan jeg bli bedre? dette er slitsomt kjeg vil være i hagen og jobbe, være sammen med ungene, få gjort det jeg skal i huset osv...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...