Gå til innhold

Bytte av p-pille + inntak av angrepille... når er jeg trygg?

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute!

Jeg lurer på følgende:

Jeg har gått på p-pillen Loette28 og byttet for ikke så lenge siden til Yasminelle28. Jeg startet på de aktive tablettene i Yasminelle28 den uken hvor jeg begynte på sukkertablettene på Loette28. 

Jeg tenkte jeg var beskyttet nok med Loette28 på sukkerpilleuken, så kjæresten min og jeg hadde samleie dagen etter (dag nr2 av sukkerpillene og dag nr 1 av aktiv tablett Yasminelle28). Samme dag vi hadde samleie, så fikk jeg også min månedlige menstruasjon (for jeg var jo på sukkerpilleuken på Loette28)... Ergo var jeg både på p-pille OG jeg hadde mensen.. 

Men dagen etter tenkte jeg mer over dette og ble veldig usikker. Var jeg egentlig sikker? Ville den aktive tabletten i Yasmin "ødelegge" sikkerheten for Loette28?? 

Meen jeg var fortsatt veldig usikker etter at jeg hadde googlet litt og jeg leste at det var mulig å bli gravid selv i menstruasjonsuken.

Jeg ble så usikker etter all google-søkingen at jeg bestemte meg for å ta en angrepille, bare for å være på den sikre siden.

Jeg fortsatte å ta de aktive tablettene i Yasminelle28 som jeg skulle. 

Og her kommer mitt siste ordentlige spørsmål:

Jeg er nå på 3. og siste uke av de aktive tablettene av Yasminelle28. Neste uke er altså sukkertabletter. 

Er jeg NÅ sikker til å ha samleie med min kjæreste uten ekstra beskyttelse? Jeg har googlet såå mye og jeg blir bare mer og mer usikker, for noen steder står det at man må vente helt til man starter på nytt brett av p-pillene for at man skal være sikker etter at man har tatt en angrepille..... Føler den angrepillen bare tuller til alt her.. 

Det skal også sies at jeg har hatt menstruasjon i 2 uker nå. Dette kommer nok av at jeg byttet p-pille-type (har skjedd med meg tidligere da jeg byttet fra et annet merket til Loette28 også).  Men greit å få sagt det også her, i tilfelle det har noe å si.

Hadde satt såå pris på råd og svar!! 

Tusen tusen takk på forhånd!!

Klem, 

Kvinne_22  :)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...