Gå til innhold

Keisersnitt og nytt svangerskap.

Anbefalte innlegg

Er det "uheldig" å bli gravid for fort når man har hatt keisersnitt? Jeg hadde keisersnitt for under 6 måneder siden og er nå blitt gravid på nytt. Jeg har ikke tidligere hatt stikninger i magen under svangerskap, men er denne gangen plaget av det. Jeg er enda ikke passert uke 12. Er det noen fare for at livmoren skal sprekke? Bør jeg kontakte legen og få tidlig time, f.eks til ultralyd, pga. keisersnittet og arret på livmoren?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39303-keisersnitt-og-nytt-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du har sansynligvis ingen grunn til å engste deg for at ditt tidligere keisersnitt skal komplisere ditt nåværende svangerskap. Det er ikke satt noen grense for hvor lenge man bør vente med å bli gravid igjen etter et keisersnitt. Arret i livmoren og utenpå magen din har helt sikkert grodd skikkelig. At du har litt stikninger i magen nå, er helt normalt på dette tidspunktet i svangerskapet og har sansynligvis ingen ting med ditt keisersnitt å gjøre. Er det imidlertid svært plagsomt, synes jeg du skal ta det opp med din lege for en ekstra vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...