Gå til innhold

Om utvidet barnetrygd - delt bosted.

Anbefalte innlegg

Men tenåringer kan begynne å tjene litt lommepenger selv. Gå med avisen, være barnevakt eller hundevakt eller andre ting. 

Anonymous poster hash: a9741...bf9

Jada, hun får månedslønn og hjelper til :) Men det koster mer enn det å være med på Justin Bieberkonsert (fly, hotell, konsertbilletter), skoletur for hele trinnet i 10.klasse, ny PC til videregående skole etc :P

Fortsetter under...

påskelilje

Hos oss merker jeg at det går mye mer til mat nå enn for noen år siden (særlig pålegg og frukt), mye til tøy (selv om de arver litt, så er det mye mindre arvetøy nå enn for noen år siden), og mye til fotballcuper. Fotballcupene koster ofte 2500 kr + lommepenger, og når det er flere av dem i løpet av året, så blir det mye.... Men det hører visst med, sier de på jobben som har litt eldre fotballspillere enn min gutt, som er 14.

Men tenåringer kan begynne å tjene litt lommepenger selv.

Anonymous poster hash: a9741...bf9

Det stemmer. Men tenåringer koster langt mer enn det lommepengene utgjør. F.eks. koster ungdomsidrett langt mer enn barneidrett, selv om den er aldri så "bred" og antistrebersk.

Det stemmer. Men tenåringer koster langt mer enn det lommepengene utgjør. F.eks. koster ungdomsidrett langt mer enn barneidrett, selv om den er aldri så "bred" og antistrebersk.

I tillegg til at ungdom koster langt mer fordi ting er mer kostbare, så er de også ofte kontinuerlig i "behov" av penger...

I tillegg til at ungdom koster langt mer fordi ting er mer kostbare, så er de også ofte kontinuerlig i "behov" av penger...

Ja, det stemmer også ;-)

Junior var på skicamp på isbre i forrige uke, han og kompisene kjørte buss en hel dag hver vei for å komme dit. Det kostet kr. 800 pr. person (charterbuss). Ett av transportalternativene var helikopter - det kostet litt mer, for å si det sånn.

I ca tre mnd etter formell separasjon kommer vi trolig til å bo i huset annenhver uke med barnet og annenhver uke på hver vår "hybel". Kan man få utvidet barnetrygd da?

Oj, her var det noe som jeg ikke har fått med meg (er sjelden innom her for tiden). Det var da trist! :(

Annonse

Oj, her var det noe som jeg ikke har fått med meg (er sjelden innom her for tiden). Det var da trist! :(

Hei Katt-ja,

Takk for omtanke. :) Det var en tøff beslutning å ta, men en lettelse å ha tatt den. Har tenkt på dette lenge, og de siste to årene ukentlig.

Livet går videre og jeg er overbevist om at noen av mitt livs beste år fortsatt ligger framfor meg. :-)

Livet går videre og jeg er overbevist om at noen av mitt livs beste år fortsatt ligger framfor meg. :-)

Ja, vi får satse på det - selv om jeg nok av og til synes det meste er bak meg - men nå er jo jeg litt eldre enn deg også - og med eldre "barn" ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...