Gå til innhold

Litt drittprat, i ordets rette forstand.....

Anbefalte innlegg

Altså, hva er egentlig normalt avføringsmønster??

Her veksler konsistens og farge fra dag til dag, og når jeg nå var så dum å søke på nett ble jeg vettskremt!

Når er noe farlig, liksom, skal man løpe til lege etter et par dager med løs mage, eller hvor går grensen??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393147-litt-drittprat-i-ordets-rette-forstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et godt råd! Ikke google avføringsmønster :P  Og gulbrun avføring er vel ikke uvanlig heller? Hm, kreft i bukspyttkjertelen er vel egentlig uvanlig før man er i 60-åra? Har liksom ikke hørt om noen "unge" som har hatt det før? Nå aner jeg ikke hvor gammel du er da men ;)

Man skulle kanskje ikke tro det, med alle mine redsler, men jeg er faktisk 40 år ;-) Nei, jeg er hel aldeles vanvittig til det der, skremmer meg vel nærmest til akutt diare selv;-) leste om en dame på 44 som fikk det, faktisk, tror vel det fikk angsten til å løpe helt løpsk.....

AnonymBruker

Altså, hva er egentlig normalt avføringsmønster??

Her veksler konsistens og farge fra dag til dag, og når jeg nå var så dum å søke på nett ble jeg vettskremt!

Når er noe farlig, liksom, skal man løpe til lege etter et par dager med løs mage, eller hvor går grensen??

Her er det også vekslende farge og konsistens. Det er helt naturlig.  Hva vi spiser virker jo også inn på dette. Jeg har flere ganger hatt mavesyke med diare og/eller oppkast som har vart i 3-4 dager, og aldri vært til legen pga dette. Forstoppelse derimot bør man skaffe seg midler til å løse opp i om det går flere dager uten at man får ut noe.

Anonymous poster hash: e3865...ca2

Annonse

Spiser du rødbeter (vanlige, kokte) får du rød avføring. Hadde du glemt at du spiste det, blir du redd, ha ha. Drikker du mye rødvin en kveld blir avføringen nesten svart! Skumlere og skumlere. Brungul bæsj høres ærlig talt ut som det nesten vanligste. Røde prikker i bæsjen betyr som regel at du enten har spist tyttebær, rå paprika eller tomater. Muligheten er endeløse. Hva du enn gjør, IKKE søk på Google hvis du er lettskremt. Det vet jeg av egen grusom erfaring.

• Tusen takk for svar, dere!
  • Har vært hos legen, han klemte og kjente på magen, så litt oppgitt på meg, og sa at det blir ingen videre undersøkelse med CT osv. Det er helt usannsynlig at det er noe galt.
  • Fornøyd og glad, med følelsen av livet  gave- igjen- går jeg ut og trekker et dyyypt magadrag med frisk luft.
  • Nå i kveld, derimot, så tenker jeg at legen var da litt i tvil, var han ikke?? Nei, nå er det skjerpings!
AnonymBruker

• Tusen takk for svar, dere!
  • Har vært hos legen, han klemte og kjente på magen, så litt oppgitt på meg, og sa at det blir ingen videre undersøkelse med CT osv. Det er helt usannsynlig at det er noe galt.
  • Fornøyd og glad, med følelsen av livet  gave- igjen- går jeg ut og trekker et dyyypt magadrag med frisk luft.
  • Nå i kveld, derimot, så tenker jeg at legen var da litt i tvil, var han ikke?? Nei, nå er det skjerpings!

Jeg håper at du slipper å gå og være redd for at noe er galt, og at du får en fin sommer! :)

Her er en fin bok som anbefales:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=aktoer-0_38947-1_4&cid=173276

Her er også en fin bok i forhold til sykdomsangst, (og annen angst og depresjon), som har hjulpet meg mye.  I tillegg har jeg en veldig klok fastlege som har hjulpet meg slik at jeg ikke er så mye redd lengre.

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=livet%20er%20et%20usikkert%20prosjekt&p=1&r=1&cid=243112

Jeg håper at du slipper å gå og være redd for at noe er galt, og at du får en fin sommer! :)

Her er en fin bok som anbefales:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=aktoer-0_38947-1_4&cid=173276

Her er også en fin bok i forhold til sykdomsangst, (og annen angst og depresjon), som har hjulpet meg mye.  I tillegg har jeg en veldig klok fastlege som har hjulpet meg slik at jeg ikke er så mye redd lengre.

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=livet%20er%20et%20usikkert%20prosjekt&p=1&r=1&cid=243112

Takk igjen, og for gode tips :-)

Bøkene er bestilt, og de blir med på ferie :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...