Gå til innhold

hvilke kvinner får ikke orgasme??

Anbefalte innlegg

Gjest gjerne vil vite

Hei!!

Jeg har hørt her inne på DOL at noen jenter ikke får orgasme de første gangene de har sex. I noen tilfeller går det tydeligvis flere år!!(??) Og jeg vil nødig være en av dem!! Disse kvinnene som ikke får orgasme, er det de som har liten sexlyst?? Jeg har _veldig_ stor sexlyst. Er det da større sannsynligheter for at jeg får orgasme fra første stund??

Hilsen en som

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39340-hvilke-kvinner-f%C3%A5r-ikke-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Den beste måten å få et godt sexliv, er å starte med seg selv. Det betyr at du lærer deg hva du selv liker, og virkelig setter pris på din egen seksualitet. At du får til og gleder deg over å kunne tilfredstille deg selv gjennom onani og synes din egen kropp er et deilig instrument til nytelse.

Når du har en slik ballast er det mye enklere å få det godt sammen med en partner. Da kan du fortelle og aktivt vise partneren din hva som skal til for at du skal ha det godt. Jeg tror du har atskillig større sjanser for å oppleve god sex om du først har eksperimentert på egen hånd.

Du har dessverre helt rett. Det er svært mange jenter og kvinner som ikke har noe særlig igjen for å ha samleie. Jenters viktigste lystpunkt er dessverre ikke skjeden, det er klitoris. Guttene har det atskillig bedre sånn sett. For dem gir samleie den deiligste stimulansen de kan tenke seg. Deres penis er fyllt opp av nervetråder som gir masse gode følelser. Det har ikke skjeden til jenter og kvinner. Hadde skjeden vært full av nerver, hadde det å føde barn blitt uutholdelig smertefullt.

Mange jenter setter derfor større pris på et langt forspill og at partneren deres kjæler med klitoris på andre måter enn ved samleie. En måte å få mer igjen for samleie og lettere få orgasme for jenter er at de selv stimulerer klitoris, eller at partneren gjør det, samtidig som de har sex. Jeg håper du finner din måte å ha sex på som er deilig både for deg og kjæresten din.

Det haster ikke å ha samleie. Det er dessuten lurt å planlegge, slik at du/dere har prevensjon som sikrer at du ikke blir gravid eller utsetter deg for fare for sykdommer - før du bestemmer deg for å prøve. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...