Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt en overbelastning/uheldig løfting for en uke siden. På legevakten fikk jeg naprosyn. Etter tre dager var det så vondt at jeg ba om å få noe mer smertestillende enn ibux. Fikk så 4 tramadol for å greie meg til fastlegen var tilbake. Jeg bruker cordarone og remeron. Vet ikke om det var kombinasjonen, men det resulterte i voldsom oppkast og brekninger. Har nå, i tillegg til vondt i ryggen, høyre lår er blitt kraftløst, snubler og kan ikke belaste beinet

uten å falle. Ikke nummenhet eller manglende følelse. Fastlege er tilbake. Har fått voltaren i stedet for naprosyn. Tre injeksjoner i setemuskel med voltaren kombinert med \"litt\" cortison. Skal fortsette med voltaren-tabletter. Ville det ikke vært naturlig med CT eller Røntgen? Kan ikke ta MR pga ICD.

Er bekymret. Er det grunn til det? Er behandlingen adekvat?

Jeg er 72 år og ganske aktiv med sykling og turgåing, så dette er veldig uvant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393436-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Takk for utfyllende og god informasjon. Jeg forstår derfor at det ikke er like lett å få en sikker diagnose uten videre undersøkelser. Utifra det du skriver så kan man mistenke at det muligens foreligger en prolaps i ryggen som treffer nerven som går ned i foten. Det gir ofte utstrålende smerte og kraftløshet. For å sikre seg diagnosen så kan man få en undersøkelse med CT av ryggen som er en nærmest like god undersøkelse som MR.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393436-rygg/#findComment-3487178
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...