Gå til innhold

Anoreksi- forstoppelse-vaksinasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er nå på ferie i Hellas og har opplevd noe merkelig som jeg trenger en lege til å forklare.
Jeg tråkket gjennom en rusten spiker og begynte å blø kraftig.
Vi dro med en gang på sykehuset, fikk renset såret, og jeg fikk en stivkrampesprøyte kalt TETGAM-P 250.
Så ble jeg satt på to typer antibiotika: AUGMENTIN og DALACIN, 3 tabletter av hver (6 per dag).
Etter den første dagen med disse pillene ble jeg kjempedårlig.
Oppkast og sykdomsfølelse.
Jeg sluttet derfor med pillene og fikk beskjed om å følge med såret og kontakte legen hvis det ble verre.
Dette var tirsdag. Nå er det fredag.

Jeg tar en fast dose Pursennid til fast tidspunkt hver dag, og de bruker å virke noen time senere.
Dette fordi jeg sliter med forstoppelse.
Etter denne hendelsen virker ikke pillene lenger, selv om jeg har doblet dosen.
Dette er veldig merkelig, og nå er jeg forstoppet.

Er det noe i stivkrampesprøyten som forsårsaker dette?
Som blokkerer for virkningen av Pursennid?
Eller noe i antibiotikaen jeg tok på tirsdag?
Jeg har nå vært 2 dager uten antibiotikaen som jeg tok 6 piller av en dag.

Jeg vil så gjerne ha et kyndig legesvar på hva dette kan skyldes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393457-anoreksi-forstoppelse-vaksinasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Når det gjelder forstoppelse er det egentlig utenfor mine spesialkunnskaper. Men såpass mye kan jeg si at stivkrampevbaksinen neppe påvirker maven, og jeg har aldri hørt om det kunne forårsake forstoppelse. Når det gjelder de to antibiotikapreparater er det beskrevet for begge to at de kan forårsake diarré, av og til blodig diarré. Altså den diametralt motsatte effekkten det du er plaget av. Slik det bskrives er det lite sannsynlig at det er disse preparater som er ansvarlig. Kan det være noe med kosten? Jeg er litt mer bekymret for en evt. infeksjon i såret. Det høres som du ikke tar noe antibiotika. Det er SVÆRT VIKTIG at du følger med utviklingen i såret, og med minste tegn på infeksjon: hevelse, varme, rødlig forandring av huden, osv., oppsøker lege. Det finnes andre, og snillere antibiotika enn de du har fått forskrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...