Gjest Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hei. Jeg er ei jente på 29 år som sliter med uregelmessige blødninger. Dette har nok pågått litt, men det er først det siste halvåret det har tiltatt. Tidligere har jeg gått på p-pillen yasmine. På disse var blødningene mine normale, men jeg hadde en del andre bivirkninger. Jeg sluttet på p-pillen og gikk da 1,5 år uten. Menstruasjonen min ble da normal. For ett år siden fikk jeg meg kjæreste og begynte på pillen igjen. Denne gangen på Loette for å se om denne ga meg mindre bivirkninger. I starten var menstruasjonen noe uregelmessig, men så ble den mer stabil med mens hver 3. uke i stedet for hver 4. Etter litt tid begynte mensen å komme hyppigere, og til slutt endte det med menstruasjon 2 ganger i måneden. Etter konsultasjon med legen min ble vi enige om å bytte piller, og jeg startet så på Cerazette. Jeg startet da på denne første menstruasjonsdag, og etter 7 dager uten blødninger startet jeg nå igjen på en ny menstruasjon. Noe som også er nytt for det siste halvåret er at jeg får så utrolig menstruasjonssmerter, ubehag, depresjon, hodepine og kvalme. Jeg blir rett og slett helt tullete i hodet av å skulle ha det slik annenhver uke. Fastelgen min skulle henvise meg til gynekolog dersom blødningene vedvarte. Nå har fastelegen min ferie ut august, og jeg lurer på hva jeg nå skal gjøre? Skal jeg fortsette på Cerazette og se om ting stabiliserer seg, eller skal jeg kanskje bare slutte på p-pillen inntil en gu-undersøkelse har blitt gjort? Jeg reiser til syden om en uke, og holder ikke ut tanken på at ferien min skal ødelegges av dette. Håper på noen gode forslag, og på forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393482-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Har du fått foretatt en gynekologisk undersøkelse? Ellers er det på høye tid å få det gjort for å utelukke forandringer på livmorhalsen, infeksjon, polypp i livmoren etc. Cerazette regulerer i all fall ikke syklus, gjør det heller verre. Bor du i en by med mange gynekologer kan du kanskje få time hos en ‘uten avtale’, men da må du være forberedt på å betale kanskje 1000 kroner, men slipper da å gå til fastlege først. Hvis det ikke er en mulighet, vil jeg anbefale deg å stoppe med Cerazette og i stedet bruke Loette hvis du fortsatt har et lager, så har du prevensjon på reisen (du kan gå rett over fra Cerazette til Loette). Med hensyn til menstruasjonssmerter, så bør du også av den grunn snakke med en gynekolog, for det er ikke normalt å ha menstruasjonssmerter under bruk av p-piller eller Cerazette, med mindre man har tilstanden endometriose, en godartet underlivssykdom. Jeg håper at du får en god ferie, tross alt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393482-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/#findComment-3487628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.