Gå til innhold

farge håret hjemme? Hjeeelp...

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Jeg begynner å bli irriterende grå i håret...det er bare fremme og en ser det kun hvis jeg løfter på håret, MEN, nå må jeg gjøre noe. Det lureste er sikkert å gå til frisøren og betale mange hundre kroner for å få det farga, men jeg lurer på hvordan disse hjemmefargene fungerer. Er det noen som har et merke å anbefale og ellers gode råd? Jeg har nøttebrunt hår i utgangspunket og tenkte å holde meg i de samme baner, kanskje litt mørkere.

Gleder meg til å lese om alle erfaringene dere der ute har ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393643-farge-h%C3%A5ret-hjemme-hjeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke dette styret med å farge håret. Jeg har gradvis fått flere og flere grå hår de siste 10 årene, men ikke f*** om jeg gidder farge håret av den grunn. Det er dyrt og det er neppe sunt verken for hår eller hodebunn heller.

Jeg skjønner ikke dette styret med å farge håret. Jeg har gradvis fått flere og flere grå hår de siste 10 årene, men ikke f*** om jeg gidder farge håret av den grunn. Det er dyrt og det er neppe sunt verken for hår eller hodebunn heller.

Det koster å være kul, Lillemus! :P

Kom ikke å si at Jamie Lee Curtis ikke er kul! Med grått hår!

http://www.aboveitalltreatment.com/wp-content/uploads/2013/07/jamieleecurtis.jpg

Hun er dødskul! Nemlig.

Det er mye sannhet i uttrykket "alt kler den smukke". For de mer "vanlige" av oss er det mest kledelig med litt farge på håret - med mindre man synes det er greit å se ut som en bestemor.

Jeg har bekjente i 40-årene kler godt grått hår, men de er uten unntak slanke og vakre i utgangspunktet.

Annonse

Jeg syns ikke det er kult med grått hår....Jeg er for ung :unsure:

Hei

Samme føler jeg.

Før jeg fikk grå hår trodde jeg ikke at jeg skulle farge men nå som jeg har fått noen grå hår syns jeg det ser mer velstelt ut å farge.

Jeg har brukt hjemmefarging, det har gått fint, ikke ubehagelig. Men man bør velge lysere farger enn man tror er min erfaring.

Jeg hørte en gang på ekspeditøren på vita og det endte ikke bra. Fikk møtkebrunt hår og det virket hardt Måtte til frisør. Og det ble dyrt.

Nå går jeg til frisør , det koster ca 2000 kr hver 8 ende uke. Etter ekstbehandling og klipp. Frisøren er både behagelig, stille og med en slik estetisk sans at det hver gang blir perfekt.

Når jeg blir 70 år eller 75 skal jeg kanskje velge å være helt gråhåret.

Jeg så en vakker slank og velstelt kvinne på ca 75 år i køen en dag, hun var spesielt vakker så jeg hadde vansker med å ikke se. Hun hadde hvite linklær og lave gullsandaler og et vakkert smil.

trollemor;o)

Hei

Samme føler jeg.

Før jeg fikk grå hår trodde jeg ikke at jeg skulle farge men nå som jeg har fått noen grå hår syns jeg det ser mer velstelt ut å farge.

Jeg har brukt hjemmefarging, det har gått fint, ikke ubehagelig. Men man bør velge lysere farger enn man tror er min erfaring.

Jeg hørte en gang på ekspeditøren på vita og det endte ikke bra. Fikk møtkebrunt hår og det virket hardt Måtte til frisør. Og det ble dyrt.

Nå går jeg til frisør , det koster ca 2000 kr hver 8 ende uke. Etter ekstbehandling og klipp. Frisøren er både behagelig, stille og med en slik estetisk sans at det hver gang blir perfekt.

Når jeg blir 70 år eller 75 skal jeg kanskje velge å være helt gråhåret.

Jeg så en vakker slank og velstelt kvinne på ca 75 år i køen en dag, hun var spesielt vakker så jeg hadde vansker med å ikke se. Hun hadde hvite linklær og lave gullsandaler og et vakkert smil.

Å gå til frisøren å betale 2000 kroner hver 8 uke er HELT uaktuellt, det er penger jeg ikke har.

Takk for svar, jeg får spørre noen venner som har gjort dette om råd og hjelp også får vi la det stå til :-D

AnonymBruker

Hei

Samme føler jeg.

Det er mulig dette er småpenger for dere på vestkanten, men oss vanlige folk har ikke økonomi til slikt.

Anonymous poster hash: ed1f1...67a

Det er mye sannhet i uttrykket "alt kler den smukke". For de mer "vanlige" av oss er det mest kledelig med litt farge på håret - med mindre man synes det er greit å se ut som en bestemor.

Jeg har bekjente i 40-årene kler godt grått hår, men de er uten unntak slanke og vakre i utgangspunktet.

Nemlig!

Men: Selv de vakreste 40-åringene ville vel vært enda penere uten det grå håret? Når de blir enda eldre, ja, men fx 45 år og helgrå er tidlig da.

Men: Selv de vakreste 40-åringene ville vel vært enda penere uten det grå håret? 

Enig... Noen av de jeg kjenner, kvinner som menn (som er vakre i utgangspunktet) kler gråstenk, men jeg syns definitivt de var vakrere før håret ble grått (evt før de sluttet å farge) om jeg skal være ærlig. Andre kan jeg strekke meg til at ser tøffe ut, men vakrere eller kule syns jeg vel ikke noen av dem i min krets har blitt ;) Er ganske sikker på at jeg kommer til å begynne å farge igjen når jeg blir grå selv også..

Endret av Kayia

Annonse

Det er mulig dette er småpenger for dere på vestkanten, men oss vanlige folk har ikke økonomi til slikt.

Anonymous poster hash: ed1f1...67a

Hei!

:-) det er det ikke.

Det er en prioritering.

:-) er selv "vanlig folk"

Men som jeg skrev, man kan jo gjøre det selv.

Nemlig!

Men: Selv de vakreste 40-åringene ville vel vært enda penere uten det grå håret? Når de blir enda eldre, ja, men fx 45 år og helgrå er tidlig da.

Ja, som sagt kler allting den smukke, men ikke dermed sagt de kunne vært enda smukkere med litt hårfarge :P.

En nabodame har vært helt grå siden hun var i begynnelsen av trettiårene. Må innrømme at jeg tok henne for å være eldre enn meg da jeg traff henne, men hun er jo minst fem år yngre.

Kom ikke å si at Jamie Lee Curtis ikke er kul! Med grått hår!

http://www.aboveitalltreatment.com/wp-content/uploads/2013/07/jamieleecurtis.jpg

Hun er dødskul! Nemlig.

Grått hår kan aldri være kult. Hun ville sett bedre ut med en annen farge. Grått hår minner om pensjonister og gamle folk som sitter på gamlehjemmet.

Endret av tjohei1

Jeg begynner som sagt å få en del grå hår (men er langt fra helgrå!), er 45 år og får stadig høre at jeg ser mye yngre ut. :) Så noen bestemor ser jeg i alle fall ikke ut som. :)

Jeg begynner som sagt å få en del grå hår (men er langt fra helgrå!), er 45 år og får stadig høre at jeg ser mye yngre ut. :) Så noen bestemor ser jeg i alle fall ikke ut som. :)

Da tror jeg folk er hyggelige og snille med deg Lillemus og det er jo flott og snilt.... men jeg nekter faktisk å tro at du ser yngre ut med grått hår enn da du hadde pigment... :P

En nabodame har vært helt grå siden hun var i begynnelsen av trettiårene. Må innrømme at jeg tok henne for å være eldre enn meg da jeg traff henne, men hun er jo minst fem år yngre.

Jeg kjenner også ei som ble grå som 30-åring, og hun sier at folk fra barne- og ungdomskolen ofte må bruke tid på å kjenne henne igjen. Ukjente tipper også at hun er eldre enn hun er (at hun er mormor til datteren foreksempel). Tøff dame så hun bare smiler av det, og sier at hun nok hadde fortsatt å farge håret om det ikke var for at hun som svarthåret måtte farge ettervekst hver andre/ tredje uke for å holde de grå unna...

Da tror jeg folk er hyggelige og snille med deg Lillemus og det er jo flott og snilt.... men jeg nekter faktisk å tro at du ser yngre ut med grått hår enn da du hadde pigment... :P

Jeg sier jo at jeg slettes ikke er helgrå. :) Men har stadig flere grå hår, men det er langt igjen til jeg er helgrå altså. Min mormor var visstnok kritthvit i håret som 40-åring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...