Villrosen Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Min sønn er nå 10 år og har dessverre klart å brekke et stykke av fortennene både oppe og nede. Dette er reparert av skoletannlegen ved at det er satt på noe hvitt som er blitt herdet og ser fint ut. Problemet er at dette detter av til tider og han må avgårde og sette på nytt. Da jeg spurte litt nærmere om det ikke gikk an å få noe mer permanent fikk jeg til svar at det måtte vente til kjeven var utvokst i 16-års alderen. En bekjent av meg syntes dette hørtes rart ut for vedkommende hadde også brukket av et stykke som barn og fikk noe permanent med en gang. Kan du forklare noe om dette og hva går det mer permanente ut på? En ting til - etter siste reparasjon er minn sønn litt lei fordi det iser når han drikker. Dette har ikke vært noe problem før. Kan jeg gå tilbake, er det fordi det ikke er skikkelig "tettet" eller? Det er ikke noe godt å gå med ising i tennene og jeg vil at min sønn skal ha det best mulige. Håper du kan si meg noe om dette. På forhånt takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39374-reparasjon-av-brukne-tenner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Når unger brekker tenner (og det gjør de stadig) kan det være vanskelig å reparere dette permnanent. Fyllinger kan ha dårlig feste og vi tannleger vegrer oss for å borre for mye i en ung tann. Det kan faktisk være bedre å reparere flere ganger enn å fjerne mye av en ung tann for å gi feste til en fylling. Når en slik tann iser kan det være at tannen er belastet etter at den har fått en fylling, men det kan også være et symptom på at tannen et sensibel etter skaden. Dersom det vedvarer bør tannlegen kontaktes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39374-reparasjon-av-brukne-tenner/#findComment-149677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.