AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har vært sammen med kjæresten ett halvt år. Han har en hobby som tar veldig mye tid - noe i ukedagene og som oftest annenhver helg. Hadde det vært en hobby som fjellturer osv så hadde det vært en ting, men dette er en hobby hvor det festes mye - mye alkohol og altså i gjennomsnitt annenhver helg.. (den fasen er jeg egentlig ferdig med) etter alderen "burde" han også være det. Det er også en del gutteturer han må være med på. Dette gjør at jeg er usikker på om vi har en fremtid sammen og det snakker jeg åpent med han om. Jeg har vært med på en del av disse arrangementene, men merker at jeg ikke orker dette annenhver helg, heller ikke en gang i måneden fremover. Jeg vil heller ikke ha en mann som flyger på fest annenhver helg. Nå har det vært en rolig sommermåned, men i månedene vi har vært sammen før det har det vært noe "hele tiden." Vi har barn annenhver helg og de fire "voksenhelgene" fremover er det fester som han har planlagt at han eller vi skal være med på. Vi bor ikke sammen, så det blir derfor lite alenetid med andre ord. En av disse helgene er det tur til en annen plass i landet, jeg er velkommen til bli med men har overhode ikke lyst til dette, det blir dyrt og festing HELE tiden. Et forhold handler om å gi og ta - jeg har vært med på mye av hans ting dette halve året, slik at han har ikke måtte ofre noe pga meg. Jeg har lyst til å be han om å droppe denne helgen, men at det da er ok at han eller vi er med på det som skjer de tre andre helgene, da er de snakk om en kveld, det er i hjembyen, vi får være sammen om vi vil og vi "mister" ikke hele denne helgen ved at han reiser på tur. Hva synes dere? er det urimelig å "kreve" dette? han gjør jo selvfølgelig som han vil - men da er det ikke sikkert at jeg kan fortsette "oss" :-( Anonymous poster hash: d8344...ecd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Syntes du skal droppe han.Anonymous poster hash: 250e4...4b0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3490946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har vært sammen med kjæresten ett halvt år. Han har en hobby som tar veldig mye tid - noe i ukedagene og som oftest annenhver helg. Hadde det vært en hobby som fjellturer osv så hadde det vært en ting, men dette er en hobby hvor det festes mye - mye alkohol og altså i gjennomsnitt annenhver helg.. (den fasen er jeg egentlig ferdig med) etter alderen "burde" han også være det. Det er også en del gutteturer han må være med på. Dette gjør at jeg er usikker på om vi har en fremtid sammen og det snakker jeg åpent med han om. Jeg har vært med på en del av disse arrangementene, men merker at jeg ikke orker dette annenhver helg, heller ikke en gang i måneden fremover. Jeg vil heller ikke ha en mann som flyger på fest annenhver helg. Nå har det vært en rolig sommermåned, men i månedene vi har vært sammen før det har det vært noe "hele tiden." Vi har barn annenhver helg og de fire "voksenhelgene" fremover er det fester som han har planlagt at han eller vi skal være med på. Vi bor ikke sammen, så det blir derfor lite alenetid med andre ord. En av disse helgene er det tur til en annen plass i landet, jeg er velkommen til bli med men har overhode ikke lyst til dette, det blir dyrt og festing HELE tiden. Et forhold handler om å gi og ta - jeg har vært med på mye av hans ting dette halve året, slik at han har ikke måtte ofre noe pga meg. Jeg har lyst til å be han om å droppe denne helgen, men at det da er ok at han eller vi er med på det som skjer de tre andre helgene, da er de snakk om en kveld, det er i hjembyen, vi får være sammen om vi vil og vi "mister" ikke hele denne helgen ved at han reiser på tur. Hva synes dere? er det urimelig å "kreve" dette? han gjør jo selvfølgelig som han vil - men da er det ikke sikkert at jeg kan fortsette "oss" :-( Anonymous poster hash: d8344...ecd Jeg hadde ikke vært interessert i å bruke så mye tid på festing, det hadde vært helt uaktuelt å bruke så mange helger på det. Hadde det vært meg, så skulle det ha vært mye meningsfullt samvær i ukedagene for at et slikt forhold skulle vært noe å satse på. Synes du skal formidle tydelig hvordan du tenker om dette, og så gjøre et valg ut i fra hvorvidt han er villig til å gjøre noen endringer mht prioritering av tidsbruk eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3490948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Takk for svar! Vi har snakket mye om dette, og han har hvertfall sagt at han kan kutte ned, jeg har synes det har vært ok å være med på en del ting frem til nå - nytt, spennende, forelskelse...men nå er det altså masse greier fremover. Så jeg får se da om han virkelig kan kutte ned og jeg vil be han kutte ut denne ene helgen siden det er den går mest utover oss, og håpe han gjør det. Anonymous poster hash: d8344...ecd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3490950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg synes dette høres dyrt og slitsomt ut siden det ikke er noen vanlig hobby, men en som preges av festing og alkohol. (Supporterklubb eller noe sånt?) Uansett må de fleste som har både jobb, barn og en hobby, og så skaffer seg kjæreste i tillegg, tenke litt over hvordan de skal fordele fritid og pengebruk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3490955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde ikke orket å ha kjæreste som skal/må feste hver eneste voksenhelg... Det kan da virkelig ikke være nødvendig for et voksent menneske å holde på sånn? Altså man trenger ikke være så dølle og kjedelige som kjæresten og meg men det finnes da sannelig opptil flere mellomting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3490960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har vært sammen med kjæresten ett halvt år. Han har en hobby som tar veldig mye tid - noe i ukedagene og som oftest annenhver helg. Hadde det vært en hobby som fjellturer osv så hadde det vært en ting, men dette er en hobby hvor det festes mye - mye alkohol og altså i gjennomsnitt annenhver helg.. (den fasen er jeg egentlig ferdig med) etter alderen "burde" han også være det. Det er også en del gutteturer han må være med på. ...... Hva synes dere? er det urimelig å "kreve" dette? han gjør jo selvfølgelig som han vil - men da er det ikke sikkert at jeg kan fortsette "oss" :-( Forholdet skulle vært fantastisk bare ellers, om jeg hadde orket å være sammen med en som holdt på slik i omtrent alle "voksenhelger". Dersom han skal ha tid til både barn, jobb, denne hobbyen _og_ kjæreste, må nok kjæresten dele hans interesse. Om han ønsker deg som kjæreste må han ofre noe, slik at samværet ikke bare blir på hans premisser. På den annen side var han vel slik da du traff ham, og du kan ikke egentli forvente at han skal forandre seg. Du bør tenke gjennom om du egentlig gidder dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3490973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har vært sammen med kjæresten ett halvt år. Han har en hobby som tar veldig mye tid - noe i ukedagene og som oftest annenhver helg. Hadde det vært en hobby som fjellturer osv så hadde det vært en ting, men dette er en hobby hvor det festes mye - mye alkohol og altså i gjennomsnitt annenhver helg.. (den fasen er jeg egentlig ferdig med) etter alderen "burde" han også være det. Det er også en del gutteturer han må være med på. Dette gjør at jeg er usikker på om vi har en fremtid sammen og det snakker jeg åpent med han om. Jeg har vært med på en del av disse arrangementene, men merker at jeg ikke orker dette annenhver helg, heller ikke en gang i måneden fremover. Jeg vil heller ikke ha en mann som flyger på fest annenhver helg. Nå har det vært en rolig sommermåned, men i månedene vi har vært sammen før det har det vært noe "hele tiden." Vi har barn annenhver helg og de fire "voksenhelgene" fremover er det fester som han har planlagt at han eller vi skal være med på. Vi bor ikke sammen, så det blir derfor lite alenetid med andre ord. En av disse helgene er det tur til en annen plass i landet, jeg er velkommen til bli med men har overhode ikke lyst til dette, det blir dyrt og festing HELE tiden. Et forhold handler om å gi og ta - jeg har vært med på mye av hans ting dette halve året, slik at han har ikke måtte ofre noe pga meg. Jeg har lyst til å be han om å droppe denne helgen, men at det da er ok at han eller vi er med på det som skjer de tre andre helgene, da er de snakk om en kveld, det er i hjembyen, vi får være sammen om vi vil og vi "mister" ikke hele denne helgen ved at han reiser på tur. Hva synes dere? er det urimelig å "kreve" dette? han gjør jo selvfølgelig som han vil - men da er det ikke sikkert at jeg kan fortsette "oss" :-( Anonymous poster hash: d8344...ecd Dette hadde ikke jeg giddet, bruke så mye tid på festing i voksen alder er ikke helt normalt og er i overkant av hva de fleste vil gjøre. Nå drikker jeg svært lite, så jeg hadde ikke vært sammen med en partner som hadde holdt på sånn av forskjellige årsaker. Jeg synes du skal tenkte seg grundig om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393769-kj%C3%A6restens-hobby/#findComment-3491036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.