AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Har diabetes 2. Bruker metformin. Målingene er veldig bra, men jeg føler jeg har et lite problem i forhold til mat og føling. I dag spiste jeg havrefras med skummet melk til frokost. Spiste ikke lite, heller. Men fikk etterhvert føling... når jeg får føling så er det ikke så veldig, 3-4, men det er jo ikke bra uansett. Da jeg merket dette spiste jeg en stor porsjon med salat (kylling, egg, ost, isbergsalat, agurk, tomat, paprika, mais, bønner, grov pasta og dressing). Dette er mat som ikke får blodsukkeret mitt til å stige så fort, og det er jo bra. Men jeg er så sliten... det er bra nå, 4-5. Men jeg er sliten... Jeg føler at jeg må spise så mye mat for å ikke få føling. Og det er litt dumt, i og med at jeg er ganske overvektig. Er det rett og slett slik frokostblanding som er dårlig mat i forhold til blodsukkeret? Det står jo på at det er helkorn... men er jo klar over at det er endel sukker, og, da. Kanskje jeg skal slutte å kjøpe cereals, heller lage noen grove brød hvis jeg absolutt må ha noe med korn? Hva tror dere er synderen? Er det rett og slett havrefras'en som er så usunn? Skal nevnes at jeg kan få føling selv om jeg vet jeg har spist bra mat. Kan spise slik salat hele dagen, jeg, og fortsatt få føling. Det skjer hvis jeg spiser for lite... Denne følingen er ikke noe jeg innbiler meg heller, jeg måler det jo med apparatet. Anonymous poster hash: 45974...f59 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393775-kalori-inntak-kvalitet-p%C3%A5-mat-og-f%C3%B8ling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.