Gå til innhold

spontanabort av tvilling

Anbefalte innlegg

Gjest enda håp?

Jeg hadde en spontanabort i uke ni, men føler meg fortsatt gravid. Dette er nå to-tre uker siden. Er det mulig å abortere en tvilling? Og at den andre fortetter å leve i beste velgående?

Jeg har ikke vært hos legen. Ble fortalt at det ikke var nødvendig så lenge jeg følte meg i fin form og sluttet å blø.

Håper på bedre svar her. På gravid-forum fikk jeg kjeft for at jeg spurte på feil sted....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39379-spontanabort-av-tvilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke ta fra deg et lønnlig håp, men du skal vite at det vil gå en stund før all graviditetshormon (hcg) er ute av kroppen din, etter en abort. Det kan være årsaken til at du enda føler deg gravid.

Ellers kan du jo prøve å få tatt en vaginal ultralyd, hvor et levende foster lett vil påvises.

Lykke til!

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så uvanlig at man kan føle seg litt gravid også etter en abort, men når det har gått 2-3 uker, synes jeg du skal kontakte din lege for en ekstra sjekk. Når man begynner å blø i uke 9, så er det store sjanser for at man har gjennomgått en abort, men det er slettes ikke sikkert. Det hender at man kan blø av andre grunner. Derfor er det lurt å bli undersøkt, ihvertfall for å slippe å engste seg mer enn nødvendig. Det går an å abortere en tvilling, men det er også en mulighet for at du har hatt en blødning uten at dette har medført at fosteret er støtt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...