Gå til innhold

Betennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg fikk en gammel og skikkelig rusten spiker opp og inn i ene foten i går, mens jeg spaserte en tur. Var på legevakt i går kveld og fikk stivkrampe sprøyte. Igår var smertene ikke så ille men i natt og nå er det ganske ille. Det har altså blitt verre nå enn de første 8-10 timene etter hendelsen. Er dette normalt? Fikk dratt spikeren ut igjen med en gang, men kjente at den jo satt godt fast, kanskje ca 1,5 - 2cm inn i foten. Spikeren gikk inn ca 5 cm innenfor tredje og midterste tå, og i natt begynte smerten å bevege seg noe innover foten og så vidt over ankelen. Kan jeg bare ta dette med ro, eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393849-betennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Den gamle rustne spikeren kan jo gjøre mer skade enn hva du har fått behandling for. Tetanus vaksinen hjelper jo kun mot bakterien som fører til stivkrampe. Dersom smerten øker på og forflytter seg og det er økende varme og rødhet rundt såret så kan det være tegn på infeksjon. Foreslår at du kontakter lege dersom de nevnte plager øker på og ikke blir bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393849-betennelse/#findComment-3491448
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...