Gå til innhold

baby syken :))

Anbefalte innlegg

tingelinganni

Hei eg e ei jenta på 21 år så ønske å få onge,

Har prøvd en liten stund nå, i går fekk eg mensen men e litt rart for det e så lite, blør mindre enn vanligt :S tok en test noen dager før mensen men den viste negativ, men har så mangen symptomer te å vær gravid, kan det vær eg har testa meg fortili ? Kati burde eg testa meg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393864-baby-syken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan teste deg på det tidspunkt du skulle hatt mensen.  Hvis den pleier å være uregelmessig, er det lurt å vente til det er sikkert at du har gått over tiden med noen dager - ingen vits i å kaste bort penger på å teste "hele tiden", du blir ikke mer gravid av det.

Noen opplever en "festeblødning" som kan forveksles med mensen, det har jeg ingen erfaring med selv. 

Det er mange tidlige graviditetssymptomer som likner veldig på det mange kvinner opplever som tegn på at mensen er i anmarsj.  Det er også helt normalt at man ikke har noen graviditetssymptomer i det hele tatt før det har gått litt tid.  Det er slett ikke alle som opplever en hel masse graviditetstegn de aller første dagene av sin første graviditet.  Hvis man har vært gravid før, er det litt lettere å kjenne igjen "sine egne" typiske symptomer.   

Ta en ny test når blødningen stopper hvis det får deg til å stresse ned, neste gang venter du til du har gått over tiden.  La det få litt tid på seg - du er ung, så det ordner seg sannsynligvis i løpet av noen måneder.  Ikke tenk på syklusen og bitte små tegn i kroppen hele tiden, det er slitsomt hvis dere må prøve 6 - 12 mnd (noe som er helt vanlig). 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393864-baby-syken/#findComment-3491575
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...