kaj1 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Jeg har vært plaget årevis med det legen vil kalle "diffuse symptomer". Jeg har gått fra å bli kalt hypokonder, til lav b12, til amalgamforgiftet og så videre. Det som er merkelig, er at min mor har vært slapp, energiløs og kraftløs lenge. Så fant de for mye kalsium i blodet, og hun opererte bort en biskjoldbrukskjertel. Tre uker etter fikk hun et stort hjerteinfarkt, en åre var gått helt tett. Heldigivis fikk vi henne raskt til sykehus, så skadene ble veldig små. Hun har blokket ut åren, men er fremdeles kraftløs i beina. Jeg sjekket hjertet i etterkant, både hos hjertespesialist og ved et røntgensenter som foretar en form for risikokalkulering ved å måle kalk i kransårene. Scoret 0, og ingen risiko for infarkt neste fem år. I tillegg plages også min 13 år gamle datter av det samme. Hun er veldig slapp, bleik og tappes ekstremt fort for krefter i musklatur. Gymtimene må hun ta med ro, for er det løping, blir hun svimmel, svimer nesten av og kaster gjerne opp. Har vært på utredning på sykehus ang hjertet, hvor hun gikk på tredemølle til hun ble sliten, da falt både puls og blodtrykk og hun besvimte, og kastet opp. Legene konkluderte med blodtrykksfall og at det ikke var farlig. Mine symptomer er helt like. Jeg blir tungpustet av fysisk anstrengerlser, og er totalt energiløs. Jeg har bedre perioder og verre. Når det er ille, er armer og ben som sement, og løper jeg 100 meter, føles det swom bena er gele, og totalt tomme. Kan spille gitar litt fort (rock hehe) så blir armen fylt med melkesyre og tømmes for krefter. Bruker jeg hendene fysisk på feks klippe plen med kantklipper, er jeg så skjelven i armene at jeg ikke klarer løfte et glass til munnen uten å søle ut halvparten. Det er totalt kraftsvekkelse. Jeg røyker moderat, og føler det blir verre nesten umiddelbart etter å ha røykt. Jeg opplever også endel kaldsvetting under føtter og i armhuler, og inni hender. Er ganske stillesittende i livsførsel. Er også plaget med en form for svimmelhet, som er mer gyngete. Men det er så mange "symptomer" som finnes, at jeg er redd for å skrive alle, for det blir for mye. Av blodprøver er det meste bra, foruten: P-homocystein: 18 ref:mindre enn 15 S-glukose: 6,2 ref: 4-6 B-hemoglobin: 17.1 ref:13,4-17 S-alat: 9 ref: 10-70 S-gt: 8 ref:10-80 S-ck: 33 ref: 50-400 S-kobalaminer: 197 ref: 175-700 (lav b12) Tatt MR av hodet hvor alt var fint foruten kronisk bihulebetennelse Har ikke forfriskende søvn, våkner trett og kan sove igjen når som helst. Våkner litt utpå kvelden. Sjekket binyrenes tilstand på haukeland sykehus, kortisol i spytt. De viste 1,2 om morgenen, og 0.6 på kvelden. Ettersom jeg forstod er referanseverdiene på morgen 6-22, og kveld 2-9 tror eg. Plages også med ganske lavt blodtrykk generelt. Og legger til at tannhelsen er veldig dårlig, og jeg har flere sprukne amalgamfyllinger. I tillegg har jeg vært med på det omstridte vaksineforsøket på 90-tallet, mot hjernehinnebetennelse. Noen som har noe ideer?? Endret 25. august 2013 av kaj1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394034-diffuse-plager-noen-smarte-hjerner-med-tips-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Ingen anelse, dessverre, men det høres jo ut som du har vært grundig undersøkt for det meste. Kanskje du rett og slett skal stumpe røyken og få opp aktivitetsnivået og se hva som skjer? Stillesitting og røyking kan sikkert være nok til å gjøre deg energiløs. Har du en teori om hvorfor jeg plutselig ser røde og grønne bokstaver her og der når det egentlig bare er svarte? Det er kjempeirriterende. Jeg blir helt svimmel av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394034-diffuse-plager-noen-smarte-hjerner-med-tips-her/#findComment-3493734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaj1 Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 tonie: Ja vært greit undersøkt på eget initiativ, men like vel er formen som den er. Jeg har ltien tro på dette med amalgam, selv om legen sitter litt fast på det sporet.... Er det et teknisk spm med bokstavene, eller var det noe du lurte på som skjer med synet ditt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394034-diffuse-plager-noen-smarte-hjerner-med-tips-her/#findComment-3493745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.