Gå til innhold

kalkunhals

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jente på 23 år, frisk student. Jeg har et problem som lenge har irritetrt meg, jeg har kalkunhals. Jeg er ellers svært slank og har en trenet kropp men halsen min blir aldri forandret, tror det er genetisk, jeg har en dobbelhake/kalkunhals og den virker litt slapp. Har et yrke hvor jeg vil få jobb ut fra utseende mitt, så er litt synd når jeg plages med dette både privat og i jobbsammenheng. Jeg har prøvd noen billige kremer og sett på noen metoder der hvor jeg skal gjøre ulike bevegelser med halsen. Dette uten hell og ingen forandring. Jeg vil IKKE operere meg, så jeg lurer på om du har noen tips til produkter eller behandlinger på hudpleiesalonger som vil hjelpe til med å minske denne dollehaken/kalkunhalsen?

jeg har også i tidlig alder (19) fått fine linjer rundt øynene og i pannen, kan disse gå tilbake om jeg er flink med å gi huden fuktighet, eller vil disse bli der for alltid og bli verre?

jeg spiser sunt og drikker mye vann. Hilsen fortvilet student.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394164-kalkunhals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Forstår at du er sjenert av dette, men kanskje ikke så lett å løse. Har jo ikke sett hvordan det ser ut men kan være en kombinasjon av et lite fettdepot (som alle har ) under haken og anatomiske forhold for øvrig. Med din alder er det lite sannsynlig at \"slapp\" hud eller solskade osv er årsak til de tingene du er misfornøyd. Når det gjelder evt behandling, er jeg enig i at du bør være forsiktig med noen form for operasjon da det kanskje kan føre til et større problem enn det du har dersom det ikke blir 100% vellykket. Med kremer er det nok heller vanskelig å oppnå tilstrekkelig effekt alene, selv om det kan hjelpe på fine linjer bl a under øynene, men bør forsøkes først . Av noe sterkere behandlinger som vi ellers bruker på halsen hos dem som vanligvis er litt eldre enn deg, er Fraxel laser, men det er mest for å bedre ujevn hudkvalitet for dem over 40 . Hvis du skulle gå til hudpleier evt hudlege til vurdering, anbefaler jeg deg uansett å ta deg god tid, , dobbeltsjekke og tenke deg om før du bestemmer deg for noen behandling . Mvh Hudlegen i

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394164-kalkunhals/#findComment-3496488
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...