Gå til innhold

Lusemiddel

Anbefalte innlegg

Gjest Chrissie

Hei detter her er veldig viktig for meg å svar på da det bekymrer meg enormt.

Min datter fikk lus på skolen.

Vi dro til byen for å kjøpe lusemiddel.

Det var noe sterke greier som skulle helles i hodet på min datter. På bruksanvisningen stod det at gravide ikke skulle bruke det.

Væsken var noe helt forferdelig. Vi klarte nesten ikke puste selv med åpent vindu på badet. Datteren min til og med kastet opp så sterkt var det og være i nærheten mes jeg helte dette opp i hodet henne.Jeg var da 9 uker på vei (regnet fra første dags siste mens)

Nå i ettertid har jeg tenkt veldig mye på om det var farlig for meg å få dette inn luftveiene. Husker ikke hva lusemiddelelt het men det skulle vist være det eneste som tok knekken på alt. Det stod at middelelt inneholdt noe på P.

Pathin eller noe lignende. Vær så snill og sjekk om dett kan ha påvirket fosterets utvikling. Jeg er 36 år og jeg har hørt at risikoen for mongolisme øker etter 35 år.

Please svar meg på dette.

Jeg har flasken hjemme dersom du vil ha navnet på middelte nøyaktig.

Hilsen Christina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39417-lusemiddel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Sansynlighetene for at noe skal ha skjedd i forbindelse med at du behandlet din datter med lusemiddel, er svært små, i følge en lege jeg konfererte med. Dette fordi du ikke har brukt middelet selv, ikke smurt det inn i din hud eller hår. Selv om det var fryktelig sterk lukt, er det ekstremt liten sjanse for at du har skadet fosteret kun gjennom innånding av dette middelet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39417-lusemiddel/#findComment-148993
Del på andre sider

Gjest Chrissie

Sansynlighetene for at noe skal ha skjedd i forbindelse med at du behandlet din datter med lusemiddel, er svært små, i følge en lege jeg konfererte med. Dette fordi du ikke har brukt middelet selv, ikke smurt det inn i din hud eller hår. Selv om det var fryktelig sterk lukt, er det ekstremt liten sjanse for at du har skadet fosteret kun gjennom innånding av dette middelet.

Tusen takk skal du ha :)

Det beroliget meg kjempemye.

Hilsen Christina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39417-lusemiddel/#findComment-149219
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...