tarante Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Jeg fikk diagnosen PCOS i 96, og gikk på p-piller endel år. Da vi i august i fjor bestemte oss for å prøve å bli gravide, fikk vi Pergotime 2x50 mg. Jeg fikk eggløsning, men ble ikke gravid på noen av de 4 forsøkene. I mai i år fikk jeg konstantert diabetes type 2, og fikk Metformin, 1000 mg om dagen. Dette ble øket til 1500 mg etter et par måneder. Etter 4 måneder på Metformin, fikk jeg igjen Pergotime, og jeg har nettopp gått igjennom to misslykkede kurer. Jeg har fortsatt en igjen, men jeg begynner å miste troen på at dette skal gå. Har fått misstanke om at jeg kanskje kan ha endo i tillegg. Jeg har stoooore og smertefulle menstruasjoner. Må bruke nattbind hele tiden de første 4-5 dagene. Jeg klarer nesten ikke å ligge eller sitte, og får kramper i underlivet hvis jeg f.eks gjør husarbeid eller noe annet som tar litt ekstra på. Jeg har også masse blodkoagler som kommer alle dagene og som er ganske så store. I tillegg har jeg også endel andre symptomer som jeg har funnet på div sider på internett. Problemet mitt er at jeg går til en spesialist som er vanskelig å få tak i. Føler heller ikke at jeg blir tatt ordentlig på alvor. Vil bare høre med deg om du tror at det kan være noe i at jeg burde undersøkes for endo? Man må vel ta laparoskopi før et evnt. prøverørforsøk uansett? Håper på svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39421-barnl%C3%B8s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hvis du har hatt flere pergotime kurer med dokumentert eggløsning uten å bli gravid, bør man undersøke andre forhold som mannen sæd, eggledere og evt endometriose. De siste to faktorer undersøkes ved en laparoskopi ('kikkhullsoperasjon'). Noen ganger vil man gå rett videre til prøverør uten laparoskopi, det varierer fra sted til sted. PS det er ikke uvanlig at endometriose og PCOS finnes hos samme kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39421-barnl%C3%B8s/#findComment-149131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.