Gå til innhold

Erna Solberg statsminister??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

12

• slabbedask

10

• AnonymBruker

10

• adhemar

4

Hei!

Viktige saker!!

Men hva med å legge ut resten av det nylig bestemte partiprogrammet som stadig er under utarbeidelse?

Ja jeg er litt av egoist sikkert mye verre enn dere andre :-)  

bare søren for dere at jeg har jobbet mer innenfor bistandsarbeid enn gjennomsnittet av mennesker og velgere i Norge.

Og jeg VET at demokrati er svært viktig for fattigdomsbekjempelse, at innskrenkning av demokratiet som nå skjer ved det voksende overvåkings-samfunnet, er faretruende. Og man trenger ikke være 20 år eller 30 år og hacker for å erkjenne det.

Piratpartiet er da ikke det eneste som mener dette.

Piratpartiet er da ikke det eneste som mener dette.

Hei!

Neida men de andre partiene forstår ikke enda hvorfor overvåking av enkeltpersoner truer ikke bare demokratiet, men en fri presse og enkeltmenneskets frihet. Litt fokus har kanskje de Grønne på det.

Det er nok å nevne det som skjer med terroloven i hånd mot The Guardian.

Derfor skrev nordens redaktører av 4 store aviser, sist helg et brev til Cameron, men stort sett må man være veldig Snowden-fan for å la seg engasjere. Men å ha dette som en hjertesak :-) er for meg helt OK, og i tillegg viktig med tanke på den innskrenkning av frihet og overvåking vi stadig må forholde oss til.

Hei!

Viktige saker!!

Men hva med å legge ut resten av det nylig bestemte partiprogrammet som stadig er under utarbeidelse?

Jeg er skeptisk til ethvert parti som har en litt sær kjernesak og må bygge et partiprogram rundt dette. Ser for meg at de kan få problemer med å enes om diverse viktige saker, når utgangspunktet er så ulikt, og fellesnevneren "bare" er fri flyt av informasjon, selv om det er viktig.

Annonse

Jeg er skeptisk til ethvert parti som har en litt sær kjernesak og må bygge et partiprogram rundt dette. Ser for meg at de kan få problemer med å enes om diverse viktige saker, når utgangspunktet er så ulikt, og fellesnevneren "bare" er fri flyt av informasjon, selv om det er viktig.

Enig.

Større sannsynlighet for at man er enige

i mange spørsmål hos et parti man har ideologisk tilknytning til enn ett der man tenker på en eller få enkeltspørsmål.

Hei!

Ok.

Men jeg er sær, sier andre, jeg syns ikke det selv.

Så kanskje et særing parti :-)

Uansett så fristiller de sine pirater langt mer enn andre partier, men dette bygger på prinsipper som mer direkte styre og mer folkestyre, så egentlig en annen styreform enn vi har i Norge i dag.

Folkeavstemninger som Sveits har, vil blir enklere fremover, om flere ønsker det.

Alt man kan er likevel bare å ha en mening, og det er viktigst for meg at mennesker ikke er likegyldige, men våger ta standpunkt og stilling og stå for sitt valg.

Hadde du vært smart, ville du kunnet nok statistikk til å vite at ingen av disse matematiske forskjellene har noen statistisk signifikans. Med andre ord: Kun tilfeldigheter.

Lurer forøvrig på hvor denne undersøkelsen kommer fra.

Det stemmer nok at freppere er dummest: 

298616.gif

Venstre velgere er smartest.

Endret av ekte nick

Hvis man kjenner litt til hva grunnlaget for hva nettet er, så handler det om å dele, feks dele kunnskap.

Jeg tror dere ikke vet hvor feil dere tar når dere tror vi som er i piratpartiet, er spesielt mye mer egoistiske enn andre velgere, mest opptatt av bredbånd :-). Vi er kanskje mer ærlige, jordnære, nøkterne og ikke opptatt av statussaker feks hvem som skal være snillest... man kommer lengst med ærlighet.

Grunnlaget for nettet er å sikre millitør kommunikasjon i tilfelle atomkring (som resultat av kalde krigen), ganske langt unna det å dele kunnskap for å si det slik.

Jo, partiprogrammet fremstår ekstremt egoistisk. Av alle mulige saker som er vår tids utfordringer tror jeg KID nummer, billigere datatrafikk og ikkeproperitære filformater i offentlig forvaltning står nederst på lista. Dette er et rent interesseparti, selvfølgelig totalt uegnet til å styre noe land.

Det blir som å lage sjokoladepartiet fordi jeg liker sjokolade, med partiting som: minst 10 nye sjokoladesmaker i året, lavere kilopris på smågodt, prisreduksjon på slankeprogram

Hei!

Ja jeg kan ikke overbevise noen, og vet bare at for meg er dette viktige saker som ingen andre tar på alvor, enda.

Du kan jo ta en tipp på linken som følger, det er i vertfall en god forklaring på blant annet hvorfor jeg stemmer piratpartiet

http://www.youtube.com/watch?v=KLk2jk14m34

Det tar lenger tid enn et halvt år å bygge et fullstendig partiprogram så man bør vel gi partiet litt mer tid.

Med tanke på at de har flere seter i Eu parlamentet nå så tror jeg man få finne frem bedre argumenter, de appellerer til stadig flere.

Det er et nyskapende parti og det tror jeg interesserer mange.

Annonse

Det blir som å lage sjokoladepartiet fordi jeg liker sjokolade, med partiting som: minst 10 nye sjokoladesmaker i året, lavere kilopris på smågodt, prisreduksjon på slankeprogram

De får min stemme! :rolleyes:

Endret av Xtra

Det tar lenger tid enn et halvt år å bygge et fullstendig partiprogram så man bør vel gi partiet litt mer tid.

Da er det nok en fordel å vente med å stemme på disse inntill partiprogrammet er fullstendig. Det er alltid en fordel å vite hva slags politikk man egentlig stemmer på.

Med andre ord: Kun tilfeldigheter.

Aner man er fornærmet frp velger her?  :lol:

Nei, det er neppe en tilfeldighet at Frp skiller seg så klart ut. Det er bl.a. en klar sammenheng mellom utdanningsnivå og intelligens. Når man vet at FrP er det partiet hvor velgerne har lavest utdanning burde ikke dette resultatet komme som noen overraskelse. 

Mange FrP velgere forstår dessuten ikke hva de egentlig stemmer på. Veldig mange av disse er trygdede og lavtlønnende som TROR de kommer til å få det bedre økonomisk med Frps politikk. Altså neppe de skarpeste knivene i skuffen.

Da er det nok en fordel å vente med å stemme på disse inntill partiprogrammet er fullstendig. Det er alltid en fordel å vite hva slags politikk man egentlig stemmer på.

Hei!

:-) ikke når grunnlaget er teknologi, ytringsfrihet, demokrati, nytenkning, samt man ser piratpartiet i andre Europeiske land :-) For ikke å nevne breddedemokrati, og vekk fra tåpelige blokksystemer og kunstige skillelinjer i politikken.

Men teknologialderen vil det tvinge seg frem andre og mer fleksible og nyskapende løsninger og systemer, der også teknologien står som en hovedsak i seg selv. 

Nei, jeg stemmer ikke Frp. Men jeg vet at Frp velgere ikke har lavere IQ enn vi som stemmer på andre partier

Fikk meg iallefall en god latter før sengetid

Takk    :D

Anonymous poster hash: b75cd...7a8

Hm....... det er faktisk bevist at FRP-velgere har lavest IQ i snitt (enten du vil tro det eller ei) ;)

Hm....... det er faktisk bevist at FRP-velgere har lavest IQ i snitt (enten du vil tro det eller ei) ;)

Ehhh. Hvem betalte for den undersøkelsen da? Partiet Rødt? RV/Rødt skal visstnok ha en snitt IQ på 102,6. Verre partiprogram finnes neppe, tross høyere IQ. Det er helt løsrevet fra økonomisk forståelse og normal virkelighetsoppfatning; de liker luftslott og "fred" og alt gratis. Dessuten - høy IQ betyr ikke nødvendigvis at folk dummer seg mindre ut.

Og så de som stemmer piratpartiet, med kun et tema, forholdsvis irrelevant for folk flest. Det er egentlig en fullmakt til å gjøre hva som helst annet, aksept for at de godtar hva som helst utenom det som står i programmet. Hvem skriver under en nesten blank kontrakt der motparten kan fylle inn sine egne ønsker etterpå? De kunne like godt stemt blankt.

Anonymous poster hash: 4aebc...559

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...