Gå til innhold

Hva er egentlig forelskelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du aldri vært forelsket?

Når man er forelsket vil man kun være sammen med ham,man tenker ikke på annet enn ham, har lyst pån hele tiden,er veldig nøye med å ha på seg det rette fra innerst til ytterst..å se bra ut i hans nærvær...

Man har en litt nervøs følelse i magen, akkurat som om det kribler litt...

Man mister all fornuft og klarer ikke se annet enn pos sider ved ham, han er en drøm for deg og man føler at man aldri har vært lykkeligere...hvis kjærligheten blir gjengjeldt da naturligvis. Blir den ikke det føler man seg maksimalt mislykket

Når man er forelsket vil man kun være sammen med ham,man tenker ikke på annet enn ham, har lyst pån hele tiden,er veldig nøye med å ha på seg det rette fra innerst til ytterst..å se bra ut i hans nærvær...

Man mister all fornuft og klarer ikke se annet enn pos sider ved ham, han er en drøm for deg og man føler at man aldri har vært lykkeligere...hvis kjærligheten blir gjengjeldt da naturligvis. Blir den ikke det føler man seg maksimalt mislykket

Jeg har vært forelska. Jeg bare lurer på om du kan fortelle meg hva du mener må være på plass for at du skal kunne kalle deg forelska.

Og hva -er- forelskelse?

Blir man forelska i en annen person fordi h*n er så fantastisk, altså forelska i selve mennesket, eller handler det rett og slett om at vedkommende får fram det beste i deg, og at du ruser deg på dette mennesket fordi h*n får deg til å føle deg konge?

Er du i så fall forelska i han/henne eller i deg selv /forelskelsen?

Gjest mislykket

Forelskelse kan sikkert oppleves forskjellig fra person til person. Jeg har inntrykk av at mange jenter - kanskje de fleste - ser forelskelse som ensbetydende med sexuell tiltrekning. For en gutt er det vanligvis noe mer - jeg vil kalle det sjelelig lengsel. Man lengter etter den andre personen - ønsker å transcendere seg selv og gi av seg selv.

Men dette er jo bare subjektive refleksjoner.

Annonse

Jeg har vært forelska. Jeg bare lurer på om du kan fortelle meg hva du mener må være på plass for at du skal kunne kalle deg forelska.

Og hva -er- forelskelse?

Blir man forelska i en annen person fordi h*n er så fantastisk, altså forelska i selve mennesket, eller handler det rett og slett om at vedkommende får fram det beste i deg, og at du ruser deg på dette mennesket fordi h*n får deg til å føle deg konge?

Er du i så fall forelska i han/henne eller i deg selv /forelskelsen?

Jeg tror at det er mye rett i det du sier, Bimbo. Jeg er ganske overbevist om at mye av meg gjenspeiles i den andre, og jeg blir stimulert på mange hormon-nivå, fordi jeg får "aksept" fra h*n.

For, så snart h*n begynner å trekke fram sine behov, det ene større enn det andre. Da er det ikke så festlig lenger.

Men, forelskelse er en champagnerus!

mvh

Forelskelse kan sikkert oppleves forskjellig fra person til person. Jeg har inntrykk av at mange jenter - kanskje de fleste - ser forelskelse som ensbetydende med sexuell tiltrekning. For en gutt er det vanligvis noe mer - jeg vil kalle det sjelelig lengsel. Man lengter etter den andre personen - ønsker å transcendere seg selv og gi av seg selv.

Men dette er jo bare subjektive refleksjoner.

Hvordan er det mulig å generalisere slik over kjønnene?

"For jenter er det slik og for gutter er det slik".

Vanvittig.

Gjest mislykket

Hvordan er det mulig å generalisere slik over kjønnene?

"For jenter er det slik og for gutter er det slik".

Vanvittig.

Kjære "Flua x",

se etter i en hvilken som helst bok om språklogikk og du vil se at en generalisering nødvendigvis innebærer en forenkling av virkeligheten.

Jeghevder altså IKKE at alle jenter er slik... men skal man dømme etter alle innleggene fra kvinner her på DOL, så er vel tendensen klar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...