Gå til innhold

Følte meg sveket

Anbefalte innlegg

Gjest Notmyday

Hei !

Jeg har vært sammen med min samboeer i et par år og jeg elsker han uten tvil veldig mye. (Han er 30 og jeg er 23 år). Men det er en sak som skjedde sist april (ja lenge siden) som henger noe i meg enda.

Han hadde en "sms- veninne" som han hadde truffet på internett. Ho bor i en helt annen del av landet og de har aldri truffet hverandre. Jeg visste om henne og at ho sendte sms innimellom. Det var helt greit for meg. Men en søndag satt han borte i en stol og fikk melding etter melding på telefonen. Han satt og sendte svar sikkert 25 ganger. Han småsmilte innimellom, og ville ikke vise meg meldingene. Dagen etter stod han i dusjen, og da gikk jeg (uten lov) inn på mobilen hans og leste innmeldingene. Der stod det jammen hete saker fra ho sms veninna. Ho hadde tydeligvis sendt sms mens ho onanerte. Jeg ble fly forbanna og fikk tusen forskjellige følelser inni meg samtidig. Da han kom ut av dusjen skubbet jeg hardt til han først før jeg brøt helt sammen i gråt. Jeg følte det som et fælt svik mot meg. Vi hadde noen vonde timer sammen der han også gråt litt(og han er typen som "aldri" gråter). Han sa til meg at som jeg så hadde han ikke vært seksuellt opphisset og han _sa_ at dette var første gang ho hadde sendt meldinger av et slikt kaliber. Etter dette skrev han til henne at de ikke skulle ha mer kontakt. Da sendte ho ørten meldinger om hvorfor og virka desperat som få. Ho ringte også. Nå etter så mange måneder har ho endelig gitt seg. Han har nå spesifisert mobilregning for å bevvise sin uskyld. Den vil han slutte med snart sier han.

Problemet mitt er at dette henger i meg enda. Det river i meg såre tanker om at ha kanskje kan finne på noe lignende senere. Troen på at han elsker meg fikk seg et stort hakk etter denne episoden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å stole helt på han igjen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få bygd opp selvtilliten min. Jeg tar meg selv i å sjekke lommene hans, smugtitte i mobilmeldingene hans og sjekke hva han går inn på på internett. Det har blitt bedre enn i sommer, men selve følelsen river i meg innimellom.

Tok jeg alt for mye på vei av det han gjorde? Eller hadde du kanskje reagert på samme måten. Jeg sliter virkelig innimellom. P.g.a det som skjedde er jeg ekstra mistenksom.

Føler meg trist. Skulle bare ønske at jeg _visste_ at han elsket meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39429-f%C3%B8lte-meg-sveket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Trøst deg med at du ikke er alene om å være mistenksom, synes du gjorde rett jeg og d er vel den eneste måten for å virkelig finne ut om personen går bak ryggen på deg.

Å sende sms er i og for seg ganske uskyldig, men den type meldinger kan man ikke akseptere. Men han mente sikkert ikke noe med det. Det virker som om han er veldig glad i deg, han gjorde jo alt du ba om for at du skull e føle deg trygg.

Glem den episoden, han gjør det sikkert ikke en gang til. Han bør være redd for å miste deg, han kunne vel ikke funnet en søt og ung jente som deg igjen. Tenk sånn,du betyr mye for ham, han vil ha deg og ingen andre. Fortell ham at hvis du finner tegn til gjentaglese av grove sms med andre kjerringer så gidder du ikke mer! Kanskje litt harde ord, men hvis det virkelig plager deg vil han forstå alvoret, ikke sant? Opplevde nemlig det samme for en stund siden, og harde ord hjalp meg... Han hadde vel aldri akseptert det motsatte eller hur? Tenk deg hvordan han hadde reagert...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39429-f%C3%B8lte-meg-sveket/#findComment-148935
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Selv om smsflirting blir mer og mer vanlig, har du naturligvis rett til å reagere med dine egne følelser overfor hans sex-meldinger., og ikke med hans. Ikke undervurder dine egne følelser av å bli sveket. Så vondt syntes du dette har vært og er enda.

Det er viktig å kjenne etter hva som sårer deg. Jukser du med følelsene dine, er de vanskelig å få tak i og å gjøre noe med. For å komme videre, råder jeg deg til å fortelle kjæresten din om hvor fælt dette er for deg enda og at du er blitt skeptisk og usikker. En skikkelig god samtale når dere begge har tid.

Så må du ta kjæresten på ordet for hva han sier. Selv kan du bestemme deg for å ikke ta frem skepsisen hver dag. Jag det liksom vekk fra hodet. Ikke snakk for mye om det til venninner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39429-f%C3%B8lte-meg-sveket/#findComment-149042
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...