Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg har brukt hormonspiral har jeg ikke hatt menstruasjon.  Kun litt blødning når det nærmer seg at den skal skiftes ut.  Den siste har jeg hatt i ca 5 år, og gynekologen har sagt at jeg kan ha den så lenge jeg trenger noe.  Nå har jeg hatt litt blødning igjen, noe som tyder på at det er lite hormoner igjen i spiralen.  Jeg vet ikke om jeg føler meg helt trygg på at den er god nok så lenge det trengs. Om jeg likevel skal bytte den en gang til.  Jeg fikk tidlig mensen. og da er det vanlig å komme sent i overgangsalderen. Hva bør jeg gjøre? Kan jeg være trygg på den jeg har?

Anonymous poster hash: 254f9...1f9
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394309-50-%C3%A5r-og-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke forstå hvordan en hormonspiral skal kunne sitte lenger, selv om du er over 50 år? Det er vel ikke bare snakk om trygghet for ikke å bli gravid, men også infeksjonsfare? Jeg ville ha skiftet den ut etter fem år denne gangen også jeg.

En hormonspiral virker i ca fem år, sikkert på tide å bytte den.

Jeg tror gynekologen mener at muligheten for å bli gravid når du har passert 50 er så liten, at spiralen er god nok selv om jeg har hatt den i 5 år. Men hva nytter det når ikke jeg føler meg trygg på den.

Jeg tror gynekologen mener at muligheten for å bli gravid når du har passert 50 er så liten, at spiralen er god nok selv om jeg har hatt den i 5 år. Men hva nytter det når ikke jeg føler meg trygg på den.

Ja, det er en sjanse å ta.

Jeg hadde regelmessig mens til jeg ble 58 år.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...