glede Skrevet 30. november 2001 Skrevet 30. november 2001 Hei Jeg er 28 år, og sluttet på PP i juli. Hadde da gått på PP siden jeg var 16 år. Vi håper nå på å få barn. Jeg har mye murring og også til tider smerter i eggstokkene. Dette er særlig i rundt eggløsning og frem til mensen begynner. For noen måneder siden var det så vondt at jeg ikke klarte å kjøre bil pga humpingen. Kunne kjenne eggstokken utenpå maven. Når det gjelder mensen har jeg middels smerter (Noen ganger relativt store menssmerter første mensdag, andre måneder ikke smerter i det hele). Blødningen er normal Har sjekket at jeg har EL, gjennom El-tester og temp. Kan det være noe i veien med eggstokkene? Kan dette være symptomer på Endometriose? Bør jeg sjekke det opp videre? Jeg er litt bekymret for at jeg ikke skal kunne få barn... Takk for hjelpa 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. desember 2001 Skrevet 2. desember 2001 Det kan være endometriose. Du kan bruke tabletter av typen NSAID som kan kjøpes uten resept i små mengder. Hvis det går mer enn et år uten resultat eller hvis smertene øker, bør du søke lege for utredning, evt laparoskopi ('kikkhullsoperasjon') 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.