Gå til innhold

Smerter i eggstokkene etter PP slutt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 28 år, og sluttet på PP i juli. Hadde da gått på PP siden jeg var 16 år. Vi håper nå på å få barn.

Jeg har mye murring og også til tider smerter i eggstokkene. Dette er særlig i rundt eggløsning og frem til mensen begynner. For noen måneder siden var det så vondt at jeg ikke klarte å kjøre bil pga humpingen. Kunne kjenne eggstokken utenpå maven.

Når det gjelder mensen har jeg middels smerter (Noen ganger relativt store menssmerter første mensdag, andre måneder ikke smerter i det hele). Blødningen er normal

Har sjekket at jeg har EL, gjennom El-tester og temp. Kan det være noe i veien med eggstokkene? Kan dette være symptomer på Endometriose? Bør jeg sjekke det opp videre? Jeg er litt bekymret for at jeg ikke skal kunne få barn...

Takk for hjelpa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39432-smerter-i-eggstokkene-etter-pp-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være endometriose. Du kan bruke tabletter av typen NSAID som kan kjøpes uten resept i små mengder. Hvis det går mer enn et år uten resultat eller hvis smertene øker, bør du søke lege for utredning, evt laparoskopi ('kikkhullsoperasjon')

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...