Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 27 år. Det siste året har jeg tisset ofte og mye. Problemene startet 1-2 mndr etter at jeg satt inn hormonspiral/sluttet og røyke.

Da trodde jeg at jeg hade uiv og fikk tabletter for det. Da det ikke ble bedre tok de prøve og jeg hadde ikke uiv, de sendte prøv til dyrkning som også var neg.

Jeg hadde mye vondt i undelivet så da dro jeg til gnnekolg for et halvt år siden og tok ut spiralen og begynte med p-pillen yasminell istedenfor. Der tokk jeg celleprøve og ble testa for kjønnssykdommer som var neg.Plagene ble litt bedre men langt fra borte.

Jeg har testet blodsukker i dag hos legen på morgenen og det var heltnormalt.

Legen tror ikke at det er noe, kansje har noe med fødselen å gjøre (jeg har tatt to KS) men plagene oppstod først året etter, Jeg er veldig plaga. Spesielt etter alkohol eller juice. Han testet forbrenning, kortison osv som han sa var som det skulle.

Jeg må opp hver natt for å tisse og tisser 15-20 (noen ganger mere) ganger om dagen. Det rumler mye i magen etterhvert som blæa fyller seg op og jeg har hodepine nesten hver dag. Jeg gikk opp 10 kg når jeg satt in hormonspiralen nå veier jeg 73 og er 1,60 høy.

Håper noen kan gi meg tips til hva jeg kan gjøre. Legen har nok gitt meg opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394391-tisser-ofte-g-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden blodsukkeret ditt er normalt kan det være at du kan mangle et hormon som heter antidiuretisk hormon. Hvis du ikke har blitt sjekket opp for det så kan du jo høre med legen om de kan måle det. Dette hormonet skal holde væske tilbake i kroppen og mangler man det så må en tisse mye.

Anonymous poster hash: b40c8...472
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394391-tisser-ofte-g-mye/#findComment-3498870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...