Magevondten Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hei. Jeg er gravid i uke 33. Og her en dagen fikk jeg voldsomme smerter nederst i magen. Krampeaktige smerter som stråler ned mot endetarmsåpning på en måte. Jeg har også bekkenløsning. Så har vondt for å gå også. Spesielt med venstre ben. Var hos legen, og han sendte meg videre til sykehuset i Trondheim. Fordi han så hvor vondt jeg hadde det i magen ved undersøkelse. Der fant de ut at det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, men at det kunne være fordøyelsen, fordi jeg har hatt litt treg mage. Men at det også kunne være uvi, siden det var litt utslag på urinprøven. Har drukket bare vann og biola siden igår, og er på uvi kuren nå. Men har så vondt for å snu meg om natta, vondt å reise meg opp fra liggende til sittende stilling. Uutholdelige smerter er det. Og jeg føler jeg ikke blir tatt helt på alvor. Jeg er redd og engstelig. For jeg klarer ikke å gjøre noenting. Kan ikke gå ut av døra uten å få så vondt at tårene står i øynene og svetten renner. Smertene gjør meg utslitt, så sover mye. Men begynner å bli deprimert for det skal jo være fint å være gravid, vil jo ut å gå, shoppe babyting osv. Ikke ligge på sofaen hele dagen. Legger på meg gjør jeg også. Når jeg går på do så spenner jeg meg fordi jeg får disse krampeaktige følelsene i magen som går nedover og stråler ut til åpningen nedentil, både foran å bak. Sprenger lissom på. Men det skjer det samme når jeg ligger rolig på sofaen eller i senga også. Hva kan dette være? Har hatt uvi mange ganger, men det har da kjent ut som stikkende svismerter rett etter vannlating. Men her får jeg trykket før jeg tisser og blir litt bedre etter. Hos jordmor tok jeg urinprøve og hun sa den var fin, men på sykehuset så sa de det var utslag på uvi. Og det var samme dagen. Hva burde jeg gjøre? For jeg håper ikke smertene fortsetter i flere dager. For det er uutholdelig. Unner ikke dette min verste fiende engang. Håper på svar som kanskje kan være til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394543-hva-feiler-magen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.