Gå til innhold

Hjelp meg å pynte et festbord :)

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet masse inspirasjon på nettet til neste års konfirmasjon. Jeg ser for meg hvordan jeg vil ha det, men jeg er ikke så flink til å sette sammen ting, og finne det jeg skal bruke.

Så jeg lurte på om kanskje noen dolmødre her inne med slike evner og/eller erfaring vil hjelpe meg litt med å lage et pent festbord til våren?

Konfirmanten (jente) ønsker at hovedfargen skal være lys lilla. Jeg ser også for meg at sølv er pent, men kan det kombineres med lilla? 

Selskapet er ganske lite, maks 30 personer

Feks ser jeg for meg dette:

* hvit duk 

* lilla servietter

* lilla løper som skal ligge på langs hele bordet eller oppdelt på tvers mellom to personer på hver sin side - feks denne typen: 

2848_Plomme_L.jpg

* 12 telysglass i sølv, 3 og 3 sammen fordelt flere steder på bordet, feks disse: WEB_Image%20Heart%20Telysglass%20S%C3%B8

* lysfat foran konfirmanten - dette settet i sølvfarget lys men men lilla og ikke klare stener: 

S%C3%B8lv%20lysfat%20med%20hjertelys(3).

* hvitt servise, vinglass og sølvfarget bestikk

* bordkort (vet ikke hvilke enda)

* lilla blomster, feks i flere små vaser av glass eller sølv - har også sett at slike telysholdere over brukes til dette med små blomster (da må jeg i såfall ha andre lysestaker - men hvilke?) 

* bordpynt (men vet ikke hva, og blir det for mye med bordpynt?)

* bilderamme i sølv med bilde av jenta da hun var liten sammen med en sølvfarget lysestake på gavebordet med hvit og lilla duk

* evt sanger

.....

Evt forslag og råd tas i mot med stor takknmelighet! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394578-hjelp-meg-%C3%A5-pynte-et-festbord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du har mange fine forslag, lilla og sølv passer fint sammen. Serviettene kan du kombinere med en sølv middagsserviett og en lunchserviett med lilla mønster.

Pynttilfest.no er en nettside med masse inspirasjon, fant dessverre denne siden etter vår konfirmasjon.

post-75679-0-62743100-1379879126_thumb.j

Endret av Løvemamma

Synes du har mange fine forslag, lilla og sølv passer fint sammen. Serviettene kan du kombinere med en sølv middagsserviett og en lunchserviett med lilla mønster.

Pynttilfest.no er en nettside med masse inspirasjon, fant dessverre denne siden etter vår konfirmasjon.

Tusen takk for forslag :) Det er bl.a fra siden du nevner jeg fant inspirasjon :)

Synes det høres flott ut jeg! :) Og litt mørkere lilla i tillegg tror jeg blir kjempefint, bare lys lilla og sølv (og hvitt) kan kanskje bli litt tamt? Snuppa her vil ha grønt eller blått til sin konfirmasjon... Blir nok noe i lime og turkis eller noe tenker jeg. :)

Synes det høres veldig fint ut, jeg. Og du kan gjerne droppe ytterligere bordpynt - less is more!

Med mindre dere har veldig bredt bord kan det dessuten fort bli fullt på bordet - så er i tvil om det store lysfatet foran konfirmanten får stå.

(hm, stusser litt over at JEG skriver i tråder om festbord - har egentlig ganske begrenset kompetanse her)

Synes det høres flott ut jeg! :) Og litt mørkere lilla i tillegg tror jeg blir kjempefint, bare lys lilla og sølv (og hvitt) kan kanskje bli litt tamt? Snuppa her vil ha grønt eller blått til sin konfirmasjon... Blir nok noe i lime og turkis eller noe tenker jeg. :)

Takk skal du ha :)

Kanskje jeg skal velge mørkelilla servietter i stedet for lyse? Evt kan jeg også bruke to lag servietter - dvs lyse og mørke brettet sammen på en eller annen måte, feks som løvemamma foreslår.

Jeg har også tenkt på denne løperen:

1552_Organsa_Lilla_m_blomster_10m_2.jpg

tror du denne kan blir too much?

Turkis og blått tror jeg blir fint :) her et lite eks.

http://www.tilbords.no/nettbutikk/inspirasjon/anledninger/konfirmasjon/konfirmant-i-blatt-og-turkis.html

Annonse

Synes det høres veldig fint ut, jeg. Og du kan gjerne droppe ytterligere bordpynt - less is more!

Med mindre dere har veldig bredt bord kan det dessuten fort bli fullt på bordet - så er i tvil om det store lysfatet foran konfirmanten får stå.

(hm, stusser litt over at JEG skriver i tråder om festbord - har egentlig ganske begrenset kompetanse her)

:)

Ja, jeg er også litt i tvil om det store lysfatet. Tenkte på et sånt i stedet for blomsterdekorasjon. Det vil ikke sitte noen over konfirmanten - tror vi kommer til å ha en T-formet bord. 

Jeg vil nok droppe ytterligere bordpynt, tror jeg. Ikke noe fint når det blir for mye heller :) Det enkle er ofte det beste, synes jeg :)

Takk skal du ha :)

Kanskje jeg skal velge mørkelilla servietter i stedet for lyse? Evt kan jeg også bruke to lag servietter - dvs lyse og mørke brettet sammen på en eller annen måte, feks som løvemamma foreslår.

Jeg har også tenkt på denne løperen:

1552_Organsa_Lilla_m_blomster_10m_2.jpg

tror du denne kan blir too much?

Turkis og blått tror jeg blir fint :) her et lite eks.

http://www.tilbords.no/nettbutikk/inspirasjon/anledninger/konfirmasjon/konfirmant-i-blatt-og-turkis.html

Det var en nydelig løper! Jeg ville heller hatt den enn den andre du viste tidligere, men det er meg da. Hva sier konfirmanten selv? Guttungen min var konfirmant i vår og ga bonusmor og meg frie tøyler, jeg tviler sterkt på at Snuppa er like medgjørlig våren 2015. ;) Doble servietter i to lilla-nyanser høres lekkert ut synes jeg!

Heldigvis har hun en bonusmor som elsker sånt og som i tillegg er knakende flink og har god smak - så lime og turkis eller noe sånt blir nok bra det tenker jeg! Lillejenta mi... :wub:

Det var en nydelig løper! Jeg ville heller hatt den enn den andre du viste tidligere, men det er meg da. Hva sier konfirmanten selv? Guttungen min var konfirmant i vår og ga bonusmor og meg frie tøyler, jeg tviler sterkt på at Snuppa er like medgjørlig våren 2015. ;) Doble servietter i to lilla-nyanser høres lekkert ut synes jeg!

Heldigvis har hun en bonusmor som elsker sånt og som i tillegg er knakende flink og har god smak - så lime og turkis eller noe sånt blir nok bra det tenker jeg! Lillejenta mi... :wub:

Lime og turkis farge, var det du skrev vettu. Jeg leste feil, sorry :) Men det ser bra ut det også, har lagt ved en link du evt kan hente litt inspirasjon fra  :P

Ja, de er ikke små lenger, jentene våre  :wub:

Hva er bonusmor? Har aldri hørt om dette før.

Tror jeg begynner å ha det klart nå, men bare skriv hvis du kommer over noe, jeg er åpen for alle forslag.  :rolleyes:

http://sjarmogglede.blogspot.no/

Endret av hww

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...