Gå til innhold

Det vil forekomme dame i herregarderoben

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/05/08/nyheter/innenriks/sats/dame_i_dusj/21479429/

729x.jpg

Anders Fæhn (49) klaget på at Sats sender kvinner inn i herredusjen for å vaske gulvet. Etter det satte senteret opp advarende lapp.

Omtrent hver time blir garderobene hygienemessig inspisert. Medlemmet Ander Fæhn, reagerer sterkt på at kvinner kommer inn i garderoben mens menn dusjer.

Lars-Einar Petterson, kommunikasjonssjef i Sats, mener kvinnelige sjekkere i herregarderoben ikke er et problem. 

Er dette akseptabel praksis? Hvis ja, ville det vært ok hvis det forekom herre i damegarderoben?

Endret av sur kjerring
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394628-det-vil-forekomme-dame-i-herregarderoben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jobber da ofte mange menn på treningsstudioene, så jeg forstår ikke helt at det skal være nødvendig å sende inn damer i herregarderoben. Nekter gutta å vaske gulv, kanskje?

Jeg synes vel det er greiest at det ikke forekommer damer i herregarderober og herrer i damegarderober.

Det jobber da ofte mange menn på treningsstudioene, så jeg forstår ikke helt at det skal være nødvendig å sende inn damer i herregarderoben. Nekter gutta å vaske gulv, kanskje?

Jeg synes vel det er greiest at det ikke forekommer damer i herregarderober og herrer i damegarderober.

Enig.

Jeg synes det verste er at teksten på oppslaget ser ut til å være laget av Google translate. "Det vil forekomme dame"...?!

Enig i at det beste ville vært å unngå det, enten det gjelder kvinner i herregarderoben eller omvendt. Men hvis det er så innmari vanskelig, synes jeg de skal lage litt fastere rutiner. Typen "Garderobene er stengt for hygieneinspeksjon / rengjøring annenhver time hver dag kl. 1000 - 1015, 1200 - 1215 osv., siste gang kl. 2200 - 2215. Dørene blir ikke låst, men de som velger å gå inn, må være klar over at det da kan være kvinnelige renholdere i herregarderoben eller mannlige hos damene." (Evt. "kan forekomme" hvis det er et foretrukket uttrykk.)

Og så kan de ha et skilt de henger på døra de minuttene de er innenfor, slik det ofte er på f.eks. flyplasstoaletter, som en påminnelse.

Det er sikkert ikke sånn at det løper damer rundt i herredusjen hele tiden, så det er ikke noe å lage en kjempesak av.

Enig med laban i at det var elendig formulering på den plakaten. Men til saken:

Blir ikke helt enig med meg selv. Jeg tror jeg står for at jeg synes det er helt ok med mannlige vaskere i kvinnegarderoben og kvinnelige vaskere i herregarderoben. Mener at jeg har opplevd det selv (at det kom en mann inn for å vaske), men husker ikke hvor det var. Setter de opp skilt om det, så må det være ganske greit. Det er jo et økonomisk spørsmål for eieren, om de skal ha to ansatt for å vaske, eller bare en. Evt må de legge inn vasking i stillingsinstruksene til både mannlige og kvinnelige ansatte (trenere) der.

En annen sak er de badeanleggene som bygges med fellesgarderobe. Det liker jeg ikke! Når jeg har dusjet og skal kle meg, liker jeg å kun ha kvinner rundt meg - ikke måtte være supernøye med håndkleet og ha fremmede mannfolk rundt meg på alle kanter.

Annonse

Hvor går grensa på å ta med egne unger av motsatt kjønn med inn i dusj og garderobe? Sist jeg var i offentlig basseng så dukket det opp et par jenter på 11-12 år i garderoben. Jeg bryr meg ikke, og det er ikke min jobb å dekke til meg selv når jeg er i herregarderoben, men de burde greit kunne bruke damegarderoben?

Lars-Einar Petterson, kommunikasjonssjef i Sats, mener kvinnelige sjekkere i herregarderoben ikke er et problem. 

Er dette akseptabel praksis? Hvis ja, ville det vært ok hvis det forekom herre i damegarderoben?

Det er helt OK så lenge gulvvaskerne er nakne de også.

Anonymous poster hash: 26818...d33

Hvor går grensa på å ta med egne unger av motsatt kjønn med inn i dusj og garderobe? Sist jeg var i offentlig basseng så dukket det opp et par jenter på 11-12 år i garderoben. Jeg bryr meg ikke, og det er ikke min jobb å dekke til meg selv når jeg er i herregarderoben, men de burde greit kunne bruke damegarderoben?

Send gutter på 11-12 år inn i damegarderoben med mor og jeg lover deg det blir huskestue!

Dette har vært diskutert før på DOL og opp til 7-årsalderen var vel en ikke helt ugrei grense for de fleste?

Send gutter på 11-12 år inn i damegarderoben med mor og jeg lover deg det blir huskestue!

Dette har vært diskutert før på DOL og opp til 7-årsalderen var vel en ikke helt ugrei grense for de fleste?

Tror det var noe sånt vi kom fram til, ja:)

Barn på 10-11 år vil vel oppleve det som kjempeflaut å bli dratt med inn i feil garderobe? Min 10-åring ville nok nesten dødd av skam. Det ville jeg aldri utsatt ham for.

Tror det var noe sånt vi kom fram til, ja:)

Barn på 10-11 år vil vel oppleve det som kjempeflaut å bli dratt med inn i feil garderobe? Min 10-åring ville nok nesten dødd av skam. Det ville jeg aldri utsatt ham for.

Ja det er for drøyt ellers. :)

Annonse

Jeg synes grensa burde gå ved 8-årsalderen. 

Da klarer de seg i garderoben alene. 

Gutten min er 11 år, og han er IKKE med meg i damegarderoben, og det er lenge siden han var det. 

Ikke er det ok for han å være der inne, og tenk om han skulle møtt på noen av jentene i klassen. Det hadde vært krise, både for han og for de jentene. 

Gutten min har vært alene i garderoben siden han var 8 år, ofte har han hatt med seg en kamerat, spesielt i starten. Men det har ikke vært noe problem i det hele tatt å sende han i garderoben alene. 

Jeg liker formuleringen veldig godt, jeg. Må smile litt hver gang jeg ser den. Nå måtte jeg bare innom og se på den i dag igjen, selv om jeg ikke har noe mer å tilføye.

Det vil forekomme tonie i denne tråden et par ganger daglig :)

Jeg liker formuleringen veldig godt, jeg. Må smile litt hver gang jeg ser den. Nå måtte jeg bare innom og se på den i dag igjen, selv om jeg ikke har noe mer å tilføye.

Det er en formulering man husker i det minste. Tror jeg også skal begynne å si at det vil forekomme frosk på dol flere ganger ukentlig ;-)

Men det er litt skummelt å henge seg opp i slike formuleringer, det tar veldig kort tid før man synes det er normalspråk.

Teksten er jo helt molbo, så jeg vet sannelig ikke om jeg er sikker på om det er en morotekst pga selve teksten eller pga innholdet :P

Tror nok ikke vi damer hadde likt at det plutselig kom en mann inn i damegarderoben, så tipper menn tenker det samme motsatt (eller ....eh... kanskje ikke alle da, men :P)

Jeg liker formuleringen veldig godt, jeg. Må smile litt hver gang jeg ser den. Nå måtte jeg bare innom og se på den i dag igjen, selv om jeg ikke har noe mer å tilføye.

Herlig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...