veien å gå Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg har en jente på 11 år. Da hun var 14 dager gammel fikk hun skarlagensfeber , da dette var over hadde hun ofte utslett, og ofte kryp sa legen. Da hun var ca 1 år havnet hun på sykehuset med store pustevansker. Det var self astma, men legene fikk ikke lov å kalle det astma før ungene var 3 år sies det. Etter et par år fikk hun igjen komme til lungelege da fikk hun endelig medisiner og fikk diagnosen atopiker. Etter en et par år deretter var vi til utredning igjen. da sa legen at hun var kvitt alle symptomer, og at hun hadde vokst fra seg astmaen. Så hun var frisk. Hun sluttet med medisiner. Men etter hvert begynte hun å kaste opp, ofte 3 dage i uken. Vi bar avgårde igjen til nye utredninger. Det viste seg at ungen hadde migrene. Så fikk råd ang det. men etter hvert begynte hun å bli slapp, da vi gikk turer måtte hun ha pauser. Klarte ikke å være med på så mangen aktiviteter. Og migrenen kom hver gang hun ble sliten. Jeg gikk til lege igjen, fikk ingen fornuftige svar. Byttet fastlege som tok ny utredning på ungen ganske sjapt. Det viste seg at ungen alltid har hatt astmaen, og har aldri blitt kvitt det . Han var ganskeforbauset over at ungen hadde blitt friskmeldt, for slik var ikke noe en vokste fra seg. Det viser seg at migrenen kommer pga ungen ikke får nok oksygen til organene, og dette har også ført til at hun ikke har vokst på normal måte. Men hun fikk nye medisiner. men etter et halvt år sluttet også disse medisinene å virke. Og det som er mest fortvilende er at jenta har nå stått å ventet på å få kommet til lungespesialist i 5 mnd. Dette synes jeg er uforsvarlig, og vi aner jo ikke hvor eller hvilken type astma hun har eller om det er andre ting. Vil bare si til dere med unger med pusteproblemer, migrene eller lignende. Ikke tro på alt legene sier, ingen er tjent med å gå rundt slik som min lille jente har måttet gjøre. Noen med samme erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394674-unge-med-lungesykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.