AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Dette er så trist og nå synes jeg virkelig synd på yngstedatteren for nå har det skjedd igjen og jeg klarer ikke lenger holde henne utenfor. Faren har reist i fra henne igjen. Jeg fikk vite det i kveld og måten jeg fikk vite det på var slik: Jeg og yngstedatteren hadde akkurat spist middag og hun sier til meg : - Mamma, kan vi ha kylling med karrisaus til middag i morgen ? Jeg: Ja, men i morgen er det jo tirsdag og du skal spise middag hos pappa: Datteren : - Nei, pappa har reist på hytta og kommer ikke hjem i morgen. Nå er det like før jeg sprekker. Jeg hadde faktisk avtalt å møte en date i morgen og det er ikke tull en gang. Jeg hadde lagt den til tirsdagen nettopp fordi jeg da skal ha barnefri. Jeg legger alle avtalene mine til tirsdager eller annen hver helg, men dette er ikke noe jeg forteller til datteren, da jeg vil hun skal holdes utenfor inntil det eventuelt blir noe fast og da skal jeg være sikker på at det er noe som vil holde. Jeg hadde bestemt meg for ikke å snakke med han på telefonen, så jeg sender først melding. Han svarer ikke selvfølgelig, så jeg må ringe. Nei, han trodde jo ditt og han trodde datt og han hadde snakket med datteren og hun hadde sagt at jeg skulle være hjemme og at hun kunne være hos meg. Så jeg forklarer han i klartekst at han ikke skal snakke med henne, men med meg da jeg nemlig ikke forteller henne planene mine. Jeg har sagt det igjen og igjen, at han på ta ansvar på dagene sine og at han nå vær så god enten får komme hjem eller skaffe seg barnevakt selv. Hjertet mitt blør nå for datteren min, da hun fikk tårer i øynene når hun fikk høre at det kanskje blir barnevakt. Hun sa : Jeg orker ikke mere barnevakter. Frosken: Du sier at jeg skal gjøre det jeg kan for at datteren skal ha kontakt med faren sin, men nå føler jeg meg ond. Virkelig slem. Jeg har lyst til å gi opp mitt voksenliv, da jeg er redd den i utgangspunktet blide og harmoniske jenta skal bli ødelagt av dette. Dette er så trist. Anonymous poster hash: 64d6f...015 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Du MÅ slutte å snakke med fyren på telefonen. Du ødelegger for både deg sjøl, datteren din og saken din når du fortsetter å ture fram på denne måten. I situasjoner som i går, skal du sende en e-post til faren der du høflig, men tydelig sier at han må forholde seg til de avtalte dagene med datteren, at han skal diskutere endringer med deg og ikke henne, og at han må sørge for barnevakt dersom ikke han er hjemme. Intet mer, intet mindre. Deretter kan du avlyse avtaler og bli hjemme sammen med datteren din. Du må begynne å se på situasjoner som dette som bevismateriale som du trenger i forhold til saken din. Om du fortsetter å ture fram, vil du svekke den,og din eks kan ende opp med å rævkjøre deg i en eventuell rettssak bare pga at du ikke kan bevise ting, samt at han har skaffet seg dyktige medspillere. Det vil du IKKE at skal skje. Din eks er i ferd med å grave sin egen grav når det kommer til kontakt med datteren. Jeg er ikke så grei som frosken, så jeg ville ikke nølt med å rekke fram en liten spade på sidelinja. Ta deg sammen. Vær fornuftig, og slutt med de spontane innfallene ift kontakt med eksen. *streng* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3501822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Dette er utrolig leit - både for datteren din og deg. Skjønner at du tenker at det enkleste kanskje ville være om datteren din bor hos deg hele tiden, så slipper hun alle disse brutte avtalene og det å bli plassert hos barnevakter. Hvis jeg var deg, så tror jeg at jeg ville tatt konsekvensene av måten han fungerer på, og latt være å inngå noe særlig av "voksen-avtaler" inntil ting er mer avklart. Håper du tar kontakt med advokat slik at du har noen å drøfte hva som vil være fornuftige tiltak med. Det er grunn til å tro at du har rett i at eksen din ikke lar seg endre selv under sterkt påtrykk utenifra, så det som blir viktig nå er at han ikke får gjort det enda vanskeligere for deg økonomisk, samt at datteren din skjermes i forhold til hans svik. Dersom storebror bor i nærheten, så kunne kanskje han være litt sammen med tolvåringen på kvelder du virkelig trenger å få gjøre andre ting, men dette året er han kanskje opptatt med andre ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3501823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Stor klem til deg!! Vet ikke hva jeg skal si.. Bortsett fra: lytt til erfarne fjellfolk! Det høres hardt ut å måtte sank bevis, men er nok det beste du kan gjøre - utover å gjøre datteren trygg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3501826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Tusen takk for alle svar. Nå er det fred her og jeg håper det varer en stund. Jeg kom meg avgårde på tirsdagen. X og x-svigermor ble visst enige seg i mellom at han skulle bli igjen på hytta for å kappe trær (det er hennes hytte) og svigermor kom og passet yngstedatteren. Når det gjelder det andre. Jeg burde dokumetere hver ting muligens. Det er egentlig noe som ikke ligger helt for meg. Synes det virker veldig beregnende. Når det gjelder rettsak ang. dette må økonimoien, så er det jo stadig noe jeg tenker på. Mye pga. at det er så mange som sier det til meg. Ikke bare her på dol, men ellers også. Skal jeg sette i gang, må jeg gjøre det før det har gått ett år. Jeg vet det kommer til å bli et helvete og jeg har jo bare lyst til å konsentrere meg om det som er hyggelig i livet mitt :-) Når jeg skrev innlegget her, var jeg fryktelig skuffet, da dette møtet betydde så mye for meg. Så jeg vet ikke jeg, jeg er vel fryktelig dum hvis ikke jeg gjør noe. Skulle han finne på å gå til rettsak for å få yngstedatteren, føler jeg meg egentlig ganske så trygg på at han taper den saken, uansett hva slags argumenter han skulle komme med. Jenta er dessuten 12 år og har uttalsesrett. Han skjønner nok innerst inne at han ikke kommer noen vei. Sikkert bare ute etter å skremme meg. Anonymous poster hash: 64d6f...015 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har ikke noe råd å gi deg, dessuten har du fått gode råd allerede. Håper det ordner seg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Tusen takk for alle svar. Nå er det fred her og jeg håper det varer en stund. Jeg kom meg avgårde på tirsdagen. X og x-svigermor ble visst enige seg i mellom at han skulle bli igjen på hytta for å kappe trær (det er hennes hytte) og svigermor kom og passet yngstedatteren. Når det gjelder det andre. Jeg burde dokumetere hver ting muligens. Det er egentlig noe som ikke ligger helt for meg. Synes det virker veldig beregnende. Når det gjelder rettsak ang. dette må økonimoien, så er det jo stadig noe jeg tenker på. Mye pga. at det er så mange som sier det til meg. Ikke bare her på dol, men ellers også. Skal jeg sette i gang, må jeg gjøre det før det har gått ett år. Jeg vet det kommer til å bli et helvete og jeg har jo bare lyst til å konsentrere meg om det som er hyggelig i livet mitt :-) Når jeg skrev innlegget her, var jeg fryktelig skuffet, da dette møtet betydde så mye for meg. Så jeg vet ikke jeg, jeg er vel fryktelig dum hvis ikke jeg gjør noe. Skulle han finne på å gå til rettsak for å få yngstedatteren, føler jeg meg egentlig ganske så trygg på at han taper den saken, uansett hva slags argumenter han skulle komme med. Jenta er dessuten 12 år og har uttalsesrett. Han skjønner nok innerst inne at han ikke kommer noen vei. Sikkert bare ute etter å skremme meg.Anonymous poster hash: 64d6f...015 Du er dumsnill og ganske naiv dersom du ikke foretar deg noe. Han er beregnende og driver et meget skittent spill allerede. Du skal ikke drive skittent spill, men dokumentere at han gjør det. Du skal ha alt ditt på det tørre, men bare ligge et hestehode foran. Det er ikke å være beregnende, men smart. Vel vil han sannsynligvis tape en barnefordelingssak, men han vil fortsatt rævkjørt deg økonomisk. Det er ganske krise, både for datteren din og deg, dersom han får fortsette med det. Du trenger gode medhjelpere for å fikse dette, han har det garantert allerede. Er derfor jeg maser om at du må ha deg en fryktelig flink advokat. Selv om det er fredelig akkurat nå, er det ingen grunn til å tro at det varer så veldig lenge... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Tusen takk for alle svar. Nå er det fred her og jeg håper det varer en stund. Når det gjelder det andre. Jeg burde dokumetere hver ting muligens. Det er egentlig noe som ikke ligger helt for meg. Synes det virker veldig beregnende. Når det gjelder rettsak ang. dette må økonimoien, så er det jo stadig noe jeg tenker på. Mye pga. at det er så mange som sier det til meg. Ikke bare her på dol, men ellers også. Jeg vet det kommer til å bli et helvete og jeg har jo bare lyst til å konsentrere meg om det som er hyggelig i livet mitt :-) Skulle han finne på å gå til rettsak for å få yngstedatteren, føler jeg meg egentlig ganske så trygg på at han taper den saken, uansett hva slags argumenter han skulle komme med. Jenta er dessuten 12 år og har uttalsesrett. Han skjønner nok innerst inne at han ikke kommer noen vei. Sikkert bare ute etter å skremme meg. Du er dumsnill og ganske naiv dersom du ikke foretar deg noe. Han er beregnende og driver et meget skittent spill allerede. Du skal ikke drive skittent spill, men dokumentere at han gjør det. Du skal ha alt ditt på det tørre, men bare ligge et hestehode foran. Det er ikke å være beregnende, men smart. Vel vil han sannsynligvis tape en barnefordelingssak, men han vil fortsatt rævkjørt deg økonomisk. Det er ganske krise, både for datteren din og deg, dersom han får fortsette med det. Du trenger gode medhjelpere for å fikse dette, han har det garantert allerede. Er derfor jeg maser om at du må ha deg en fryktelig flink advokat. Selv om det er fredelig akkurat nå, er det ingen grunn til å tro at det varer så veldig lenge... Jeg er veldig, veldig enig med flyfly - du trenger gode medhjelpere, for stillhet nå betyr ALLTID bare stille før ny storm. Det kommer nye episoder, og det slutter ikke før han har fått det som han vil. I dette tilfellet tror jeg det er penger som er drivkraften, ikke tid med yngstedatter. Han kommer til å presse deg i forhold til leiligheten du bor i (som han eier 43 % av), og han kommer til å presse fram en løsning som medfører at han ikke skal betale bidrag til deg. Han gir seg neppe (det har han aldri gjort før, hvorfor skal han gjøre det nå?) før han har nådd målet sitt. Du må derfor gjøre som flyfly sier, møte dette ved å være smart. Det er IKKE beregnende å trygge egen økonomi, det er derimot smart - og helt nødvendig. Din økonomi tåler ikke at han når målet han har satt seg, du må derimot nå ditt - dvs stabilitet rundt den ordningen du har nå, samt ro. Bare tenk på målet ditt - stabilitet og ro, det er ikke mye beregnede å jobbe for det? Du må ikke tenke mer på det, men sette igang nå. Endret 3. oktober 2013 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Forstår jeg deg rett, er det du som lot deg "kjøpe ut" av et 23 år langt ekteskap med en velstående mann for 120 000? Du trenger hjelp! Praktisk hjelp, av de beste advokater. Denne mannen høres svært vanskelig ut, og jeg forstår at du ønsker å ha minst mulig konflikt med ham. Men all din samhandling med ham er konflikt, slik det er i dag. Du kaller hans samvær med datteren deres for omsorgssvikt. Det er sterke ord for å beskrive at hun ofte har farmor som barnevakt, eller må være med på hytta, så det er klart at det er noe mer med hele forholdet dem i mellom og hva det gjør med din datter, som får deg til å reagere så sterkt. Hvorfor reagerer du ikke like sterkt på den totalt urimelige behandlingen han har hatt og har av deg? At han har en eierandel i din leilighet, og ikke betaler et skyhøyt barnebidrag, hvorfor er ikke det svindel? Den gangen du skrev under på den idiotiske avtalen, advarte alle her deg mot å gjøre det. Denne gangen skriver alle at all kommunikasjon med ham må foregå skriftlig, spares på og helst med vitner tilstede. Du må gå til sak for å begrense samværet, og øke bidraget. Hvorfor spør du om råd som du ikke følger? Du er nødt til å være beregnende, hva er galt i det i møte med en slik fyr? Anonymous poster hash: 53711...a63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Når det gjelder rettsak ang. dette må økonimoien, så er det jo stadig noe jeg tenker på. Mye pga. at det er så mange som sier det til meg. Ikke bare her på dol, men ellers også. Skal jeg sette i gang, må jeg gjøre det før det har gått ett år. Jeg vet det kommer til å bli et helvete og jeg har jo bare lyst til å konsentrere meg om det som er hyggelig i livet mitt :-) Når jeg skrev innlegget her, var jeg fryktelig skuffet, da dette møtet betydde så mye for meg. Så jeg vet ikke jeg, jeg er vel fryktelig dum hvis ikke jeg gjør noe. Anonymous poster hash: 64d6f...015 En ting jeg glemte å si: Det at du bare vil konsentrere deg om hyggelige ting i livet er vel og bra, men det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Den gangen du skreiv under på den sinnsyke avtalen, sier du at du ikke var deg sjøl. Nå må du sørge for å være ved dine fulle fem, slik at du trygger økonomien din. Å utsette dette noe mer nå er det glade vannvidd. Du sier sjøl at det er mange som forteller deg det, ikke bare her inne. Hva er grunnen til at alle disse skulle lyve om dette? Det ER viktig at du tar tak i det nå. Jeg har overhodet ingen problemer med å forstå at dette blir et helvete, men det handler om å tenke langsiktig. Ikke bare slokke fort hver gang det brenner. Just do it. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Forstår jeg deg rett, er det du som lot deg "kjøpe ut" av et 23 år langt ekteskap med en velstående mann for 120 000? Du trenger hjelp! Praktisk hjelp, av de beste advokater. Denne mannen høres svært vanskelig ut, og jeg forstår at du ønsker å ha minst mulig konflikt med ham. Men all din samhandling med ham er konflikt, slik det er i dag. Du kaller hans samvær med datteren deres for omsorgssvikt. Det er sterke ord for å beskrive at hun ofte har farmor som barnevakt, eller må være med på hytta, så det er klart at det er noe mer med hele forholdet dem i mellom og hva det gjør med din datter, som får deg til å reagere så sterkt. Hvorfor reagerer du ikke like sterkt på den totalt urimelige behandlingen han har hatt og har av deg? At han har en eierandel i din leilighet, og ikke betaler et skyhøyt barnebidrag, hvorfor er ikke det svindel? Den gangen du skrev under på den idiotiske avtalen, advarte alle her deg mot å gjøre det. Denne gangen skriver alle at all kommunikasjon med ham må foregå skriftlig, spares på og helst med vitner tilstede. Du må gå til sak for å begrense samværet, og øke bidraget. Hvorfor spør du om råd som du ikke følger? Du er nødt til å være beregnende, hva er galt i det i møte med en slik fyr? Anonymous poster hash: 53711...a63 Nei, du har ikke forstått meg rett. Du har ikke fått med deg alt jeg har skrevet. Jeg fikk 750.000 i 2004, da særeieavtalen ble skrevet. Jeg fikk 150.000 da jeg flyttet. Til sammen har jeg altså fått 900.000 kr. Jeg hadde 850.000 til å bruke på ny leilighet. Utenom dette hadde jeg 150.000 til bil.Så har jeg tatt opp lån. Når det gjelder dette med advokat, så er det dolerne som har dratt inn dette. Jeg har vel mest spurt om råd når det gjelder andre ting. Jeg husker ikke helt men... Det er ihvertfall ikke riktig at jeg ikke hører på råd. Jeg fikk for flere måneder siden råd om å bruke en spesiell advokat. Denne tok jeg kontakt med og fikk høre at min sak ble vanskelig, men ikke umulig. Jeg er derfor ikke like sikker som alle dere andre på om dette er en sak jeg vil vinne. Det er lite i forhold til det han sitter med, men den særeieavtalen, tror jeg er ganske tett. Helt sikker er jeg ikke, da jeg kjenner en advokat personlig som sier det kommer an på hvordan den er formulert. Særeieavtalen sier at det hver av oss skaffer etter 2004 er det særeie på. Etter 2004, har det blitt anskaffet mange ting i hans navn. Det jeg synes er ganske urettferdig, er jo at jeg mener jeg har vært med på å bidra til den økte formuen hans. Han kunne ikke pendlet til utalndet og fått den høye lønna om ikke jeg hadde passet barna hans. Han kunne i dra fra den faste jobben og rett til en annen jobb, hvis ikke jeg hadde passet barna hans heller. Jeg mener altså at vi begge har bidratt til den økte formuen, selv om det er han som har hatt ideene. Jeg mener ikke at jeg skal ha halvparten. Det blir også uretfferdig. Han hadde huset før han traff meg og det han tar med inn, kan han ta med ut. Men det er mye annet. Det er ihvertfall ikke riktig at jeg ikke hører på råd. Jeg fikk for flere måneder siden råd om å bruke en spesiell advokat. Denne tok jeg kontakt med og fikk høre at min sak ble vanskelig, men ikke umulig. Min x har sagt at så fort jeg kontakter advokat og pengene begynner å rulle, vil han hente inn igjen dette ved å kreve husleie. Egentlig er han jo også i sin fulle rett til å gjøre det. Jeg leier jo 43 % av leiligheten. Nå betaler jeg jo allerede 3000 kroner i husleie til borettslaget. Han er ikke med å betaler på den. Jeg har også null oversikt over økonomien hans. Jeg vet han eier mye, men han sier han har mye gjeld. Jeg vet at han tar opp gjeld for å spekuelere med, jeg vet bare ikke hvor mye. Men uansett, jeg er veldig lite opptatt av penger. Jeg har levd i mange år, ved å ha båter og hytter og har aldri manglet noe materielt. Derfor vet også hvor lite dette egentlig betyr for meg. Det høres kanskje rart ut for enkelte av dere, men for meg betyr slike ting ingenting faktisk. Man blir ikke lykkelig av det. Det eneste som betyr noe for meg er økonimisk trygghet nok til at jeg vet det går i rundt, at jeg kan ha råd til å ta en tur ut med venner, gå på kafe og ikke måttte snu og vende på hver en krone og det går fint. Utryggheten jeg føler er at jeg ikke vet hvordan det vil bli fremover. Jeg vet jo at han kan finne på å ville selge når som helst eller han kan finne på å kreve meg for husleie. Da blir straks alt mye verre. jeg kan ta opp mer i lån, men jeg kan ikke ta opp så mye lån at jeg kan kjøpe han ut. Når det gjelder yngstedatteren, så vil jeg jo egentlig ikke ta i fra han noe omsorg. Det er slik at hun vil bo mest hos meg og det er slik at hun vil ha de dagene med faren. Selvfølgelig vil hun det, hun er glad i han. Det jeg egentlig ville med en med en ny megkingsstime, var egentlig å forsøke skremme han til å ville ta ansvar de dagene han har henne, fordi jeg blir så utrolig lei av at han er så ustabil. datteren blir lei av det også. Hvis jeg skal gå til rettsak ang økonomi, vil jeg ikke finne på å bruke andre advokater enn de jeg kan bruke og som jeg får gratis. Jeg har advokatforsikring og da kan jeg ikke bruke hvem jeg vil. Jeg tar ingen sjanser. Jeg har ikke råd til å ta noen sjanser. Jeg er ikke like sikker som dere på at saken min er så god. Og jeg tror ikke dere helt forstår hvor sliten, nedkjørt og deprimert jeg har vært. Ikke bare etter skilsmissen, men faktsik de siste årene før det også hvor jeg grublet grublet og grublet + at jeg fikk et komplisert beinbrudd mitt oppi det hele. Jeg har bare lyst til å ha det bra nå og heldigvis skjer det hyggelige ting også som gjør at jeg bare har mest lyst til å glemme alt det andre. Jeg tror jeg er ganske god til å stable meg selv på beina igjen og igjen, men det er en grense for hva jeg kan tåle og jeg synes jeg har vært gjennom nok nå. Jeg tror en rettsak vil gjøre meg syk fordi jeg tror min x vil lage et helvete. Anonymous poster hash: 64d6f...015 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Min x har sagt at så fort jeg kontakter advokat og pengene begynner å rulle, vil han hente inn igjen dette ved å kreve husleie. Egentlig er han jo også i sin fulle rett til å gjøre det. Jeg leier jo 43 % av leiligheten. Nå betaler jeg jo allerede 3000 kroner i husleie til borettslaget. Han er ikke med å betaler på den. Jeg har også null oversikt over økonomien hans. Jeg vet han eier mye, men han sier han har mye gjeld. Jeg vet at han tar opp gjeld for å spekuelere med, jeg vet bare ikke hvor mye. Men uansett, jeg er veldig lite opptatt av penger. Jeg har levd i mange år, ved å ha båter og hytter og har aldri manglet noe materielt. Derfor vet også hvor lite dette egentlig betyr for meg. Det høres kanskje rart ut for enkelte av dere, men for meg betyr slike ting ingenting faktisk. Man blir ikke lykkelig av det. Det eneste som betyr noe for meg er økonimisk trygghet nok til at jeg vet det går i rundt, at jeg kan ha råd til å ta en tur ut med venner, gå på kafe og ikke måttte snu og vende på hver en krone og det går fint. Utryggheten jeg føler er at jeg ikke vet hvordan det vil bli fremover. Jeg vet jo at han kan finne på å ville selge når som helst eller han kan finne på å kreve meg for husleie. Da blir straks alt mye verre. jeg kan ta opp mer i lån, men jeg kan ikke ta opp så mye lån at jeg kan kjøpe han ut. Når det gjelder yngstedatteren, så vil jeg jo egentlig ikke ta i fra han noe omsorg. Det er slik at hun vil bo mest hos meg og det er slik at hun vil ha de dagene med faren. Selvfølgelig vil hun det, hun er glad i han. Det jeg egentlig ville med en med en ny megkingsstime, var egentlig å forsøke skremme han til å ville ta ansvar de dagene han har henne, fordi jeg blir så utrolig lei av at han er så ustabil. datteren blir lei av det også. Hvis jeg skal gå til rettsak ang økonomi, vil jeg ikke finne på å bruke andre advokater enn de jeg kan bruke og som jeg får gratis. Jeg har advokatforsikring og da kan jeg ikke bruke hvem jeg vil. Jeg tar ingen sjanser. Jeg har ikke råd til å ta noen sjanser. Jeg er ikke like sikker som dere på at saken min er så god. Og jeg tror ikke dere helt forstår hvor sliten, nedkjørt og deprimert jeg har vært. Ikke bare etter skilsmissen, men faktsik de siste årene før det også hvor jeg grublet grublet og grublet + at jeg fikk et komplisert beinbrudd mitt oppi det hele. Jeg har bare lyst til å ha det bra nå og heldigvis skjer det hyggelige ting også som gjør at jeg bare har mest lyst til å glemme alt det andre. Jeg tror jeg er ganske god til å stable meg selv på beina igjen og igjen, men det er en grense for hva jeg kan tåle og jeg synes jeg har vært gjennom nok nå. Jeg tror en rettsak vil gjøre meg syk fordi jeg tror min x vil lage et helvete. Anonymous poster hash: 64d6f...015 Jeg har muligens uttrykt meg uklart dersom du tror jeg har råda deg til å gå til rettssak ang økonomi. Det mener jeg ikke du skal. Gnålet mitt om advokat skyldes at du bør ha noen å rådføre deg med i forbindelse med ny mekling. I forrige uke var du tydelig på at du ville forhandle dette på nytt, slik at datteren din var mer hos deg i og med at faren ikke stiller opp, eller trekker seg, omorganiserer og endrer ting i siste lita. Du bør for ordens skyld også få en advokat til å se grundig gjennom alt du har skrevet under på. Dersom avtalene er hjemmesnekra og direkte urimelige, kan man hevde disse ugyldige. Slik du har framstilt avtalene her inne, virker de alt annet enn rimelige. Du bør også rådføre deg med en god advokat i forbindelse med utregning av bidrag. Det er meget urimelig at din eks ikke engang skal betale det som er riktig ift NAVs bidragskalkulator, og det at han fortsetter å sabotere samvær med datteren gjør saken enda verre. Din eks sitter med et fryktelig grep om deg fortsatt all den tid han eier en såpass stor andel i din bolig. Det ville derfor vært gunstig å rådføre seg med advokat for å finne en løsning ut av dette. Det kan ikke være slik at det er opp til din eks å definere spilleregler. Aller minst så lenge han ikke engang følger dem. Jeg har overhodet ingen vansker med å se at man kan bli syk av denne karusellen. Jeg har selv vært ute mer enn en vinternatt i forbindelse med min egen skilsmisse, men det har jeg skrevet lite om her inne. Som jeg har sagt før er ikke skilsmisser noen frøkensport. Men å utsette å ta tak i tingene bedrer ikke saken, snarere tvert imot. Problemene tårner seg opp, og din eks vil stramme grepet når han skjønner at det skal til i hans favør. Og som Kayia sa - det er alltid stille før neste storm. Din eks gir seg ikke, det har du selv uttalt en rekke ganger. Det er derfor du må ha gode støttespillere. Dersom du skal komme deg gjennom dette på egen hånd, blir du ihvertfall sjuk. Derfor er det lureste du gjør nå å kontakte advokat, ikke forholde deg til kommunikasjon med din eks annet enn skriftlig pr. epost, forsøke å skjerme deg sjøl og datteren din, og la profesjonelle ta seg av kranglinga. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Han truer deg. Han driver (penge)utpressing for at du ikke skal gå til advokat. Det er godt mulig at en rettsak angående avtalen som en gang ble underskrevet, og oppgjør ved skilsmissen, ikke vil gå din vei. Jeg tenkte på ny samværsavtale og ny bidragsfastsettelse. Må det gå til retten for at det skal skje? Uansett, mht nettopp samvær (og bidrag), må du dokumentere alt. Slik er det bare. Du må være føre var, du blir nok sykere av truslene og bakholdsangrepene hans. Dette blir ikke harmonisk uansett. Og du, har du ingen INGEN du kan låne penger av, slik at du kan kjøpe ham ut? Kan du flytte? Hvis det er datterens forhold til sin far, som gjør at du bor der du bor, er det akkurat dette forholdet du kaller omsorgssvikt. Det høres ikke ut som det er verdt det. http://snl.no/utpressing Hva sier politiet/jurister om husleiekravet hans? Han sier jo regelrett at du blir husløs hvis du skaffer ham advokatutgifter. Legg merke til setningen i definisjon som sier "offeret har vært gjenstand for et psykisk press". Anonymous poster hash: 53711...a63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg tror ikke at du har så veldig mye å vinne på å gjennomgå en rettssak. Det beste for alle parter er å forsøke å få til en så smidig ordning som mulig. Vedr. farens omsorg for datteren, så er dette ikke omsorgssvikt slik det defineres i en barnevernssak og dermed et altfor dramatisk ord å bruke i dette tilfelle. Jeg synes faktisk det er hjerterått av både mor og far å la barnet bli en kasteball mellom dere. Mor burde ha såpass hjerterom at hun tar imot datteren og gir henne omsorg, når far ikke overholder samværsavtalene. Tid til en date med evt ny kjæreste bør ikke ha forrang i forhold til datteren mht til prioritering av tid og omsorg. Det er hjerteskjærende å lese at noen kan foreslå dette. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Legger bare til: Skjønner dette er vanskelig, og en enorm belastning. Innlegget mitt var ikke ment som kritikk, men det virker som du trenger å få øynene opp. Og det virker som det er derfor du skriver her (at du ønsker synspunkter utenifra). Jeg tror ikke et øyeblikk at du lengter tilbake etter fint hus eller store båter, luksus og penger. Det er bare at du bør tenke på penger fordi det er et faktum at han faktisk EIER leiligheten din, og har makt over deg økonomisk og psykisk ennå. Det er ingen her som tror du ønsker å ta en rettsak for å få kloa i hytta hans, du ønsker jo bare et soverom til datteren din som han ikke kan ta fra deg på et øyeblikks varsel fordi du ikke er føyelig nok. Situasjonen din er uholdbar og noe må skje. Det innvolverer penger, på den ene eller andre måten. Du har min medfølelse og jeg ønsker deg lykke til. PS Det er hyggelig å høre at det skjer noe posetivt i livet ditt parallelt med dette! Anonymous poster hash: 53711...a63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Tid til en date med evt ny kjæreste bør ikke ha forrang i forhold til datteren mht til prioritering av tid og omsorg. Det er hjerteskjærende å lese at noen kan foreslå dette. . Det er det da ingen her som har foreslått? Snarere tvert imot blir hun fra flere hold rådet til å ikke gjøre voksen-avtaler i en periode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Det er det da ingen her som har foreslått? Snarere tvert imot blir hun fra flere hold rådet til å ikke gjøre voksen-avtaler i en periode. Dette var egentlig ment som en kommentar til TS 1. innlegg. TS sendte datteren avgårde som en pakke, da faren ikke ville være der for henne en kveld hvor TS skulle på date. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Takk igjen for svar alle. Jeg skal undersøke med advokat når det gjelder dette med de hjemmelagede kontraktene for der har jeg skrevet under, under press. Jeg følte jeg ikke hadde annet valg. Mariaflyfly, nå kan jeg forsikre deg om at jeg tar alt skriftlig :-) Senest i dag. Eldstedatteren har kommet hjem på ferie. Jeg har ikke plass til at hun kan sove hos meg, så hun sover hos faren. Pga av at yngstedattteren vil se storesøster mest mulig har hun også lyst til å være der. Derfor sendte jeg en beskjed til faren om at dette var frivillig fra hans side. Hvis ikke det var det, skulle hun til meg. Jeg kan nemlig ikke ha det slik at det slik at dette skal brukes mot meg og gå ut over tirsdagene. Det mente han var ok. Når det gjelder bidrag, tror jeg nok det er riktig det jeg får. Dessverre er det jo slik at han driver eget firma, selv om han har en vanlig jobb. Det året før vi skilte oss, tjente han egentlig over 1.7 mill, men det hjelper jo ikke meg når han bare tar ut 500.000 fra firmaet sitt. Så bidraget ble regnet ut i fra det. Tror ikke det er noe jeg kan få gjørt med det. Takk for alle råd. Setter pris på det og hjelper meg til å se litt klarere :-) Anonymous poster hash: 64d6f...015 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Høstløv: Jeg sendte henne til farmoren. Anonymous poster hash: 64d6f...015 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg bør vel også få med her at det som forandret det hele, var at farmoren kom hjem til henne, så hun slapp å dra til farmor. Hun er glad i farmoren sin og farmor er flink med henne. Alt går på at hun ønsker å være hjemme. Når hun fikk det, da var alt helt greit. Anonymous poster hash: 64d6f...015 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394767-omsorgssvikt-forts/#findComment-3502289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.