Gå til innhold

Omsorgssvikt-forts.

Anbefalte innlegg

Jeg bør vel også få med her at det som forandret det hele, var at farmoren kom hjem til henne, så hun slapp å dra til farmor. Hun er glad i farmoren sin og farmor er flink med henne. Alt går på at hun ønsker å være hjemme. Når hun fikk det, da var alt helt greit.

Anonymous poster hash: 64d6f...015

Han er fryktelig uberegnelig. Barn trenger forutsigbarhet, og jeg synes han er en egoistisk og ansvarsløs. Når det er sagt synes jeg du overreagerer litt i forhold til hvor ille dette er, men jeg kan godt forstå hvorfor siden dere har opplevd så mange slike hendelser med ham.

Jeg tror ikke det hjelper datteren din at du blir så opprørt av dette. Jeg tror ikke han evner å se at han har gjort noe galt når han gjør avtaler med datteren din. Forlang at han gjør avtalene med deg.

Jeg har selv vært i en lignende situasjon med en håpløs mann å forholde seg til. Jeg oppdaget etterhvert at jeg ikke kunne forandre ham, og det gikk bedre når jeg nektet å la hans væremåte påvirke meg. Datteren min ble mye roligere når hun merket at jeg ikke tok det han sa og gjorde innover meg.

Jeg mener bestemt at datteren din trenger å ha dere begge i livene sine.

Anonymous poster hash: d20c2...a49

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

28

• AnonymBruker

24

• morsan

16

• mariaflyfly

7

Jeg bør vel også få med her at det som forandret det hele, var at farmoren kom hjem til henne, så hun slapp å dra til farmor. Hun er glad i farmoren sin og farmor er flink med henne. Alt går på at hun ønsker å være hjemme. Når hun fikk det, da var alt helt greit.

Da var hele historien bare en storm i et vannglass :mellow:

Hvis jeg var deg, så tror jeg at jeg hadde ønsket en juridisk vurdering av alle de økonomiske avtalene mellom dere. Så lenge du har det ok, så tror jeg deg på at du ikke er så opptatt av det økonomiske. Skulle han derimot klare å presse deg ut av leiligheten du bor i, så tror jeg at du så avgjort vil bil opptatt av økonomi. Synes det på sett og vis er ganske dramatisk det med jobbsituasjonen din spesielt og økonomien generelt sett.

Når det gjelder konfliktene rundt samvær, så forestiller jeg meg at dette etter hvert vil falle litt på plass. Synes løsningen med farmor i huset, er god. Tolvåringer trenger jo mest en slags trygg base, de er sjelden veldig opptatt av å gjøre så mange ting sammen med sine foreldre. Venner står i fokus, og da fungerer det greit med en farmor som sørger for at det er noen å komme hjem til de dagene hun skal være i farens hus.

Jeg har stor respekt for din holdning til det å ikke være altoppslukende opptatt av økonomi, men samtidig så er jeg litt redd for at du lar deg presse fra skanse til skanse, og at han er kynisk nok til å gjøre situasjonen din umulig økonomisk sett.

Det er lett å være etterpåklok, men jeg tror nok ikke du helt vet forhistorien her. Det jeg kaller omsorgsvikt er en far som bare reiser i fra datteren uten å undersøke på forhånd om hun har barnevakt. Det er en far som mener at 12-åringer kan bo alene hjemme ei helg. Slike ting. Å skaffe barnevakt i seg selv, er ikke omsorgssvikt. At farmor nå stilte opp, var ikke noe han hadde tenkt til å begynne med. Det kom i ettertid fordi jeg ble så sint.

Jeg hadde jo ikke tenkt å fortelle noe om dette enda fordi det er så tidlig at jeg ikke vet hvordan det kommer til å gå. Men den daten jeg skulle på, må jeg bare innrømme betydde veldig mye for meg. Jeg har jo vært på noen dater altså, men jeg har ikke møtt noen jeg har falt for, slik som nå. Dette er mr. nyyydelig, så jeg ble virkelig skuffet og lei meg og derfor ble jeg så sint. Jeg har erfaring som tilsier at jeg har grunn til å reagere. Ihvertfall synes jeg det selv. Ellers synes jeg du bør få med deg at jeg virkelig har vært inne på tanken om å slutte å kjempe for at far skal ta ansvar. Det ser du vel ut av innleggene mine eller? Men du sier jo du også, at datteren bør ha kontakt med begge og da blir jeg litt forvirret. Hva mener du sånn egentlig? Du snakker litt i mot deg selv.

Jeg synes ikke det er et storm i et vannglass når en stadig vekk opplever slik fra faren.

Jeg synes du er litt kjip i din uttalelse. Denne episoden føyde seg inn i rekka av avlyste / endrede avtaler den siste tida. Jeg hadde klikka i vinkel, hadde det vært meg.

Synes trådstarter må få lov til å blåse ut her inne.

Det er lett å være etterpåklok, men jeg tror nok ikke du helt vet forhistorien her. Det jeg kaller omsorgsvikt er en far som bare reiser i fra datteren uten å undersøke på forhånd om hun har barnevakt. Det er en far som mener at 12-åringer kan bo alene hjemme ei helg. Slike ting. Å skaffe barnevakt i seg selv, er ikke omsorgssvikt. At farmor nå stilte opp, var ikke noe han hadde tenkt til å begynne med. Det kom i ettertid fordi jeg ble så sint.

Jeg hadde jo ikke tenkt å fortelle noe om dette enda fordi det er så tidlig at jeg ikke vet hvordan det kommer til å gå. Men den daten jeg skulle på, må jeg bare innrømme betydde veldig mye for meg. Jeg har jo vært på noen dater altså, men jeg har ikke møtt noen jeg har falt for, slik som nå. Dette er mr. nyyydelig, så jeg ble virkelig skuffet og lei meg og derfor ble jeg så sint. Jeg har erfaring som tilsier at jeg har grunn til å reagere. Ihvertfall synes jeg det selv. Ellers synes jeg du bør få med deg at jeg virkelig har vært inne på tanken om å slutte å kjempe for at far skal ta ansvar. Det ser du vel ut av innleggene mine eller? Men du sier jo du også, at datteren bør ha kontakt med begge og da blir jeg litt forvirret. Hva mener du sånn egentlig? Du snakker litt i mot deg selv.

Jeg synes ikke det er et storm i et vannglass når en stadig vekk opplever slik fra faren.

Det er litt forvirrende å forstå om dette handler om at dine egne planer går i vasken, eller om du er sinna og lei deg på datterens vegne. Jeg forstår godt at du reagerer på måten han turer frem på, og forstår godt at du blir forbanna på avtalebrudd. Men du starter opp med å gå kraftig ut med å snakke om omsorgsvikt, for siden å fortelle at den egentlige grunnen til at du ble så sinna var dette med daten ( jeg forstår det, tro ikke noe annet) 

Men jeg blir lei meg når jeg leser om  alle konfliktene mellom deg og far til datteren din. Dere er nødt til å få dette til å fungere for datteren deres sin skyld. Det er typisk måten din datter reagerer på. For henne er det ikke så viktig, hun fikk være hjemme med farmor så da løste det seg for henne. Det er bra det løste seg så du kan gå på daten, men jeg tror dette med faren til datteren din går mye mer inn på deg enn på henne. 

Annonse

Men du sier jo du også, at datteren bør ha kontakt med begge og da blir jeg litt forvirret. Hva mener du sånn egentlig? Du snakker litt i mot deg selv.

Dette har jeg ikke uttalt meg noe om, du blander forskjellige innlegg.

Ha en fortsatt fin kveld!

Jeg synes du er litt kjip i din uttalelse. Denne episoden føyde seg inn i rekka av avlyste / endrede avtaler den siste tida. Jeg hadde klikka i vinkel, hadde det vært meg.

Synes trådstarter må få lov til å blåse ut her inne.

Ja det kan så være, men det er meget langt fra farens brutte samværsavtaler og til omsorgssvikt.

Dessuten har TS vært vant med å ta hånd om datteren alene også mens ekteskapet fungerte, jeg skjønner ikke at hun "klikker i vinkel" over at dette må hun fortsette med etter at de er skilt.

Dette er en maktkamp mellom far og mor med datteren som uskyldig deltaker.

Endret av Høstløv

Ja det kan så være, men det er meget langt fra farens brutte samværsavtaler og til omsorgssvikt.

Dessuten har TS vært vant med å ta hånd om datteren alene også mens ekteskapet fungerte, jeg skjønner ikke at hun "klikker i vinkel" over at dette må hun fortsette med etter at de er skilt.

Dette er en maktkamp mellom far og mor med datteren som uskyldig deltaker.

Dette er jeg veldig enig i, 

Nicklusheletida

Høstløv, jeg synes du er litt urettferdig, men det kan vel komme av at du ikke vet alt. Tidligere var det 5 stykker i husstanden, slik at det nesten alltid var noen der. De eldste voksne barna har flyttet omtrent samtidig som jeg har flyttet. De bor begge langt unna. Da jeg var gift, var jeg dessverre ikke noe flink til å pleie vennskap med egne venner. Jeg hadde nok med jobb, hus, unger og vennegjengen hans. Da jeg flyttet fulgte disse han naturlig nok. Jeg mistet også familien hans. Jeg hadde igjen kun kollegaene mine og yngstejenta. Det jeg måtte gjøre var å jobbe for å bygge meg opp et nytt nettverk. Jeg tok kontakt med venninner jeg ikke hadde hatt kontakt med i mange år. Nå har jeg ei i Oslo, jeg har ei en time utenfor Oslo og jeg har ei en halvtime utenfor Oslo og jeg har kollegaene mine. Ellers bor de andre i hjembygda mi . Det er 8 timer unna. Så det sier seg selv at jeg har behov for de fridagene nå. Jeg driver egentlig bare og jobber for å skaffe meg et liv. Et nytt liv. Jeg må jo bo i Oslo så. Jeg kan ikke flytte til barndomsbygda mi som jeg egentlig har mest lyst til. Dessuten mener jeg bestemt at det er best for yngstedatteren å se at jeg har et liv og at jeg er ei blid mor. Er ikke for å drive maktkamp dette. Det er aktiv jobbing for å skaffe meg et nytt liv.

Jeg tror det beste er at du forteller far at du kjenner på at han ikke tar sin jobb som pappa seriøst og at det kan virke som han mener datteren deres er ditt hovedansvar mens du mener dere begge har like stort ansvar. I den forbindelse ønsker du at dere skal ha en samtale på familievernkontoret slik at dere får laga en vanntett avtale dere begge må holde.

Enten vil far da ta seg sammen slik at han slipper å forholde seg til familievernkontoret, eller så vil dere måtte dra dit sammen og snakke ut om hva som er problemet.

Hva er det med menn som tror mor har ansvaret alene, mens de bare "låner" ungene når det passer dem best?? *sukk*

Jeg tror det beste er at du forteller far at du kjenner på at han ikke tar sin jobb som pappa seriøst og at det kan virke som han mener datteren deres er ditt hovedansvar mens du mener dere begge har like stort ansvar. I den forbindelse ønsker du at dere skal ha en samtale på familievernkontoret slik at dere får laga en vanntett avtale dere begge må holde.

Enten vil far da ta seg sammen slik at han slipper å forholde seg til familievernkontoret, eller så vil dere måtte dra dit sammen og snakke ut om hva som er problemet.

Hva er det med menn som tror mor har ansvaret alene, mens de bare "låner" ungene når det passer dem best?? *sukk*

Nicklusheletida

Jeg bruker telefonen for å svare for første gang, logget meg inn som skjult bruker og likevel kom nicket mitt frem da jeg svarte. Dette fungerer altså ikke. Togli, dette blir neste skritt hvis ikke ting bedrer seg nå. Nå har jeg et bittelite håp om at det begynner å synke inn . Han sier han har forstått, så får vi se. Dette har vel vært en diger omveltning for han også. Han har vel ikke helt skjønt kanskje at jeg er i ferd med å skaffe meg mitt eget liv. Jeg håper jo på at dette skal bedre seg uten noe mer styr.

Annonse

Nicklusheletida

Jeg bruker telefonen for å svare for første gang, logget meg inn som skjult bruker og likevel kom nicket mitt frem da jeg svarte. Dette fungerer altså ikke. Togli, dette blir neste skritt hvis ikke ting bedrer seg nå. Nå har jeg et bittelite håp om at det begynner å synke inn . Han sier han har forstått, så får vi se. Dette har vel vært en diger omveltning for han også. Han har vel ikke helt skjønt kanskje at jeg er i ferd med å skaffe meg mitt eget liv. Jeg håper jo på at dette skal bedre seg uten noe mer styr.

Gjest Admin Doktoronline

Og nå postet jeg som anonym og nicket mitt kom frem likevel. Hverken å logge inn som skjult bruker eller å poste som anonym er mulig gjennom telefonen.

Hei,

Innlogging som skjult bruker påvirker ikke underskriften på innlegget. Du må aktivt krysse av på "post som anonym" (slik du sier du gjorde nå siste gangen).

Vi har meldt fra til rette vedkommende om mulig teknisk feil med mobilversjonen.

Håper det ordner seg!! *klem*

Jeg håper at farmor kan bli en person som reduserer konfliktnivået mellom dere. Dersom hun gjør det mulig at alle kan gjøre det de har lyst til, så synes jeg det er en god løsning - selv om det beste selvfølgelig ville ha vært om eksen din begynte å ta ansvar.

Nicklusheletida

Jeg skal forsøke å forklare en gang til. Det ene utelukker ikke det andre. Det handler om begge deler. Jeg trenger å havfrue annenhver helg og jeg trenger å ha fri på tirsdagene. Er dette forstått ? Omsorgsvikt er dette med at han forlater datteren alene hjemme. Hun er 12 år, så noen rimer går selvfølgelig helt fint. Å bare forlate henne for ei helg uten å si i fra til meg er omsorgssvikt. Jeg forstår ikke at dette er så vanskelig å skjønne jeg. Dette består av 3 tråder nå , så du må lese alt. Ellers snakker jeg jo ikke med mannen, så datteren opplever fint lite av dette annet en når problemet har oppstått. Etterhvert ble det så hyppig at jeg begynte å bekymre meg for henne. Derfor har jeg skrevet disse trådene. Det handler altså om to ting. Meg selv og datteren. Det burde ikke være så veldig vanskelig å skjønne da egentlig, hvis en legger litt godvilje til :) Jeg tror ikke jeg har så voldsomt store problemet med å uttrykke meg skriftlig :) De andre forstår det tydeligvis.

En ting jeg glemte å si: Det at du bare vil konsentrere deg om hyggelige ting i livet er vel og bra, men det er som å pisse i buksa for å holde varmen.

Den gangen du skreiv under på den sinnsyke avtalen, sier du at du ikke var deg sjøl. Nå må du sørge for å være ved dine fulle fem, slik at du trygger økonomien din. Å utsette dette noe mer nå er det glade vannvidd. Du sier sjøl at det er mange som forteller deg det, ikke bare her inne. Hva er grunnen til at alle disse skulle lyve om dette? Det ER viktig at du tar tak i det nå.

Jeg har overhodet ingen problemer med å forstå at dette blir et helvete, men det handler om å tenke langsiktig. Ikke bare slokke fort hver gang det brenner.

Just do it.

Husker en av mine skilte venninner som jeg rådførte meg med i starten da jeg var helt på hæla etter et psykoraid uten like brukte følgende ord: "Nå må du mobilisere!"

Hun ga meg en skikkelig pep talk for å få meg til å ta meg selv i nakken og stå løpet ut, selv så sliten ig nedkjørt jeg var og selv så hard eksen var.

Det har vært fryktelig tøft. Men nå er jeg ute av det og inne i egne bolig og med skifteoppgjør på konto. Fy søren det har vært tøffe tak!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...